کد خبر: ۷۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

طرح اقتصاد مقاومتی اگرچه به‌صورت زبانی مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد ولی در عمل دولتی‌ها چندان اعتقاد به اجرای این طرح در کشور ندارند و حمایت‌های مناسب از اجرای این طرح در برخی استان‌ها نمی‌شود.


با وجود عدم همکاری مسئولین این حوزه موفقیت‌های چشم‌گیری به‌دست آمده است  از جمله  : یکی از فعالان در این زمینه «علی اکبر سلامت» است که در زمینه پرورش کبک به اذعان خودش توانست زمینه اشتغال بیش از 20 نفر از جوانان را در شهرستان استهبان  فراهم کند.

با علی اکبر سلامت درباره روند تولید و موفقیت‌های که به‌دست آورده به گفت‌وگو نشستیم، از اینکه رسانه‌ای پیدا شد تا بتواند درباره موفقیت‌هایش و مشکلاتی که دارد قلم بزند استقبال کرد، از عملکرد بسیج سازندگی استهبان  به‌خاطر حمایت از طرح که زمینه اشتغال جوانان و افراد جویای کار را فراهم کرد، تقدیر نمود.

آقای سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج سازندگی فارس اظهار داشت:  بعد از جهاد در 8 سال دفاع مقدس مشغول به کار مکانیکی شدم ولی همیشه در این فکر بودم که من هم مثل جوانان دوران دفاع مقدس خدمتی به کشورم داشته باشم، از این رو با توجه به نیاز کشور به مسئله خودکفایی بهترین راه برای خودکفایی را در تولید یافتم، لذا با توجه به علاقه من به محیط زیست و جانداران و مشاوره با سازمان بسیج سازندگی تصمیم گرفتم حرفه قبلی خود که مکانیکی بود را کنار گذاشته به پرورش کبک رو بیاورم.

 وی که هم‌اکنون تخصص بالایی در پرورش کبک دارد افزود:. مدت  8 سال است که پا به عرصه اقتصاد مقاومتی گذاشته ام و با همت و پشتکار خود در حال پرورش کبک هستم و الان به جایی رسیده‌ام که سالیانه 30000 جوجه کبک پرورش می‌دهم.

 سلامت اذعان كرد: جهت توسعه طرح و ایجاد اشتغال بیشتر، نیاز به حمایت مسئولین بویژه موسسه های دانش بنیان هستم ، من به لطف خدا هم اکنون برای بیش از 20 نفر از جوانان اشتغال زایی کرده ام و علاوه بر آن 3 فرزندم دارم که آنها نیز کنار من مشغول به کار هستند و با نوآوری و ابتکار در این عرصه از جمله اختراع دستگاه کامل جوجه کشی توسط یکی از آنان که برگزیده چهارمین جشنواره اختراع در استان فارس شد پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم اما متاسفانه تا به حال به جز وام 20 میلیون تومانی که از بسیج سازندگی شهرستان دریافت کرده ام هیچ حمایت دیگری از بنده نشده است.

سلامت خواستار حمایت دولت در زمینه جیره طیور نیز شد و گفت: با گرانی جیره (ذرت،سویا،مکمل و ویتامین ها) سطح تولید نیز کاهش می یابد

كارآفرين اقتصادمقاومتي راجع به بازار فروش كبك و تخم آن گفت:  جوجه  کبک ها به صورت 100 تایی و  به قیمت   2.000.000به فروش می رسند ، از لحاظ درآمد مالی از این طرح راضی هستم وقصد توسعه طرح را دارم.

نام:
ایمیل:
* نظر: