کد خبر: ۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۵
رحيم پور ازغدي:
فرهنگ اردوهاي جهادي متعلق به صدر اسلام است و سنت قطعي رسول الله و اهل بيت (ع) است كه اينها در اوج معنويت و تعقيبات عبادات شان، رفتن نيمه شب به منازل مساكين و محرومان بوده است.

رحيم پور ازغدي با بيان اينكه غربي ها اصل عدالت را جزو مفاهيم علمي نمي دانند، گفت: اردوهاي جهادي، جهادي مقدس براي رسيدن به اخلاق اسلامي است.
 رحيم پور ازغدي در سخناني اظهار داشت: رسول گرامي اسلام (ص) فرموده اند يكي از راههاي رسيدن به حب بهشت كمك به مساكين و محرومين است و روز قيامت دولت، دولت فقرا است.
وي افزود: فرهنگ اردوهاي جهادي متعلق به صدر اسلام است و سنت قطعي رسول الله و اهل بيت (ع) است كه اينها در اوج معنويت و تعقيبات عبادات شان، رفتن نيمه شب به منازل مساكين و محرومان بوده است.

رحيم پور ازغدي بيان داشت: مدلي بيان مي دارد كه خدمت خلق مسئله علمي نيست و مانع از توسعه است و استدلال هايي دارند مثل اينكه انسان تعريف اقتصادي دارد و رفع نياز آن مطلوب اصلي بوده و دست يافتن به ارزش هاي مصرفي از طريق ميزان مصرف و ارزشي كه مي برد تعريف مي شود.

وي تصريح كرد: اقتصاد مدرن اقتصادي سكولار است و اصل عدالت نيز از ديد غربي ها جزو مفاهيم علمي نيست و غربي ها هم با مساوات و هم با عدالت مشكل دارند و اظهار دارند هر كسي هر كاري كه مي تواند و مي خواهد بكند كه به اذعان غربي ها اين عين عدالت و اخلاق است.

عضو شوراي انقلاب فرهنگي افزود: در تفكر اسلامي هيچ طبقه اي وجود ندارد و همه در برابر خداوند مساوي هستند و بايد كار و تلاش كنند و گدايي و سرقت بسيار بي ارزش است و پيامبر فقر از باب زهد و نخواستن را مايه فخر دانست و كسي كه اشخاص را براساس موقعيت اقتصادي ارزش گذاري كند، فاقد دين مي شمرد. نتيجه نهايي اين كه غربي ها اظهار مي دارند كمك و ايثار جزو اخلاق و عدالت نيست.

رحيم پور ازغدي در پايان خاطرنشان كرد: جامعه اسلامي جامعه بدون فقر است و اگر فقر در اين جامعه باشد زمينه كفر در آن وجود داشته و هدف شريعت اسلام آن است كه فقر خانواده هاي فقير از بين برود و اقتصاد اسلامي اقتصادي همراه با معنويت است و اين الگوهاي جهادي نيز جهادي مقدس براي رسيدن به اخلاق اسلامي است.

در خاتمه مراسم به دكتر محمود شبستري از دانشگاه مشهد، دكتر جعفرآبادي از دانشگاه فني انقلاب اسلامي و به برگزيدگان در رشته هاي مختلف از جمله در رشته طنز به نفر برتر محمدصالح زندي، رشته عكس به نفر برتر مهدي نيكجوفر از قزوين، رتبه دوم عكس به بسيج سمنان، رتبه سوم به بسيج كردستان، رتبه برتر رشته خاطره به ايرج كياني، رتبه سوم خاطره مصطفي اركانفر، در رشته فيلم مستند رتبه برتر به محمد سعيدي، رتبه دوم به مجيد ظريف در رشته وبلاگ رتبه برتر به علي محمد اخلاص مند از گروه جهادي مسافران خورشيد، رتبه دوم مهدي سبحاني از گروه امام روح الله، رتبه سوم داريوش مصلحي در رشته شعر رتبه برتر علي فردوسي و رتبه دوم علي سليماني، در رشته داستان رتبه برتر آريا معصومي، رتبه دوم زهره احمديان و رتبه سوم طيبه شجاعي در رشته نماهنگ رتبه برتر سيدمحمد شريعت زاده، رتبه دوم مرتضي مقدسي و رتبه سوم رسول اكبري در رشته مقاله رتبه برتر سهيل رجبي، رتبه دوم مريم و شهرزاد كتابي و رتبه سوم زهرا شيخ وند در رشته سفرنامه رتبه برتر ريحانه علامه فلسفي، رتبه دوم محدثه يوسفي در رشته كتاب رتبه برتر محسن رفيعيان، رتبه دوم محمد شكرايي و در رشته وب سايت رتبه برتر حميدرضا نايبي از گروه منتظران خورشيد و رتبه دوم بسيج سازندگي هرمزگان با اهداي لوح تقدير و هدايا تجليل به عمل آمد.

آيين اختتاميه جشنواره دانشجويي حركت هاي جهادي هجرت همزمان با هفدهم ارديبهشت سال روز تشكيل سازمان بسيج سازندگي با حضور سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، سردار خراساني رئيس سازمان بسيج سازندگي، اكبريان معاون وزير ورزش و جوانان، دارا مديركل فرهنگي وزارت علوم، سيدرضا نيري مشاور وزير بهداشت، رحيم پور ازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، خانواده مرحوم والي و جمعي از دانشجويان جهادگر عصر امروز در تالار ابن سينا دانشگاه تهران برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: