کد خبر: ۸۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
محمد مهدي عزيزي جوان موفق شيرازي كه با سرلوحه قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي به توليد عسل پرداخته است مي گويد: بعد از اتمام دانشگاه در سال 93 با توكل به خدا و با هدف تحقق اقتصاد مقاومتي كار پرورش زنبور و توليد عسل را آغاز كردم.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج سازندگي فارس، تحقق اقتصاد مقاومتي يكي از مطالبات اساسي رهبر معظم انقلاب از مسئولان اجرايي است كه بنا بر فرموده ايشان اقتصاد مقاومتي واقعي همان كارآفريني است.
توجه به توليد داخلي و بر اساس توانمندي‌هاي محلي يك از مهم‌ترين مسائل در تحقق اقتصاد مقاومتي است كه بايد ظرفيت‌هاي هر بخش به‌خوبي معرفي شود و راه‌هاي رسيدن به توليد و استفاده از اين ظرفيت‌ها براي جوانان جوياي كار به‌خوبي تبيين شود.
محمد مهدي عزيزي جوان موفق شيرازي كه با سرلوحه قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي به توليد عسل پرداخته است مي گويد: بعد از اتمام دانشگاه در سال 93 با توكل به خدا و با هدف تحقق اقتصاد مقاومتي كار پرورش زنبور و توليد عسل را آغاز كردم.



 

وي افزود: به جاي اينكه منتظر كار در ادارات و صنايع باشم، خودم دست به كار شدم و فرمايشات و منويات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتي را مدنظر قرار دادم.
اين جوان توليد كننده عسل ادامه داد: در اين راه كمكهاي بي دريغ پدرم و همچنين بسيج سازندگي واقعا مرا ياري كرد و توانستم در اين كار پيشرفت داشته باشم.
عزيزي در ادامه ضمن تشكر از ارائه تسهيلات براي اين طرح از سوي بسيج سازندگي تاكيد كرد: بسيج سازندگي توانسته است به اقشار كم درآمد و ضعيف جامعه كمك زيادي كند كه اين باعث رونق توليد و همچنين اشتغالزايي در راستاي اقتصاد مقاومتي خواهد شد.
وي با بيان اينكه سرمايه اوليه من 10 ميليون تومان بود و 15 ميليون هم بسيج سازندگي كمك كرد،گفت: عسل توليدي ما به دليل قرار دادن كندوها در مراتع و استفاده زنبور ها از گياهان كوهي كه بعضا خاصيت دارويي نيز دارند از كيفيت بالايي برخوردار است و ميتوان گفت در تمام استان شناخته شده است.



اين جوان موفق شيرازي ادامه داد: در سال 93 با 35 كندو آغاز به كار كرده و در سال 94 آن را به 100 كندو افزايش دادم و در حال حاضر نيز در كنار عسل به فروش كندو نيز مشغول هستم.
عزيزي بيان كرد: توليد ما در سال 93 ، 300 كيلوگرم بود كه خوشبختانه با عنايت خداوند در حال حاضر 800 كيلوگرم در سال توليد عسل مرغوب داريم به طوري كه به خارج شهرستان و همچنين خارج استان صادرات داشتيم.
اين زنبوردار شيرازي در پايان توصيه اي به دوستان خود و جوانان نيز عنوان كرد: من در سن و جايگاهي نيستم كه بخواهم نصيحتي بكنم ولي تنها يك جمله مي گويم اينكه هم سن و سالان من و جوانان بدانند كه، براي كشتي هاي بي حركت موجها تصميم مي گيرند، پس نبايد بي حركت بود چرا كه خواستن، توانستن است.
واضح است، مسئولان با توجه بيشتر به زمينه‌هاي محلي و بومي مناطق مختلف كشور ازجمله پتانسيل‌هاي فراوان شهرستان شيراز در زمينه‌هاي كشاورزي و دامي و تسهيل راه جوانان در رسيدن به اين مهم، مي‌توانند مشكلات اشتغال و توليد را تا حد زيادي كاهش دهند و زمينه را براي تحقق اقتصاد مقاومتي مدنظر رهبر معظم انقلاب فراهم كنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: