کد خبر: ۸۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
ایجاد شغل برای جوانان و اجرای دقیق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی مهمترین اولویت بسیج سازندگی سپاه ناحیه فسا در سال 95 می باشد.

به گزارش سازمان بسيج سازندگي فارس و به نقل از تنوير ، واحد بسيج سازندگي سپاه ناحيه فسا در سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام وعمل و توجه ويژه به شعار سال 95 از طرف مقام معظم رهبري ( مد ظله ) فعاليتهايي را انجام خواهد داد . لذا طي مصاحبه اي كوتاه با مسئول اين واحد برادر پاسدار صادق دهقان عمده برنامه هاي اين حوزه را تشريح نمودند:
ضمن عرض خسته نباشيد خدمت شما برادر گرامي ، برنامه هاي شما در خصوص اقتصاد مقاومتي كه شعار سال نيز مي باشد چيست ؟

بسم الله الرحمن الرحيم ، بسيج سازندگي طبق روال سنوات قبل و در راستاي امنيت غذايي كشور و در زمينه هاي اقتصاد مقاومتي و اشتغال بسيجيان وجوانان برنامه هايي گسترده اي دارد كه شامل تسهيلات ، مشاوره شغلي ، بازاريابي ،حمايت اداري و... مي باشد .شهرستان فسا با پيشينه كشاورزي و كارگري در زمينه كاشت سبزيجات و صيفي جات و ميوه در حجم زياد پيشرو بوده و سالانه 2000 تا 2500 هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان زير كشت سبزي جات و صيفي جات ميرود كه حجم توليدي سبزي و صيفي جات خيلي زياد مي باشد ، و مقدار ضايعات و اتلاف هر دو محصول تقريبا 40% ميباشد كه كه با توجه به ظرفيتها و پتانسيل موجود باايجاد سالانه 30 واحد صنايع تبديلي و بسته بندي ميتوان 400 فرصت شغلي ايجاد نمود كه بسيج سازندگي ناحيه فسا تصميم دارد در اين زمينه وارد شود و تسهيلاتي نيز در اين عرصه به متقاضيان واگذار خواهد نمود.

طرح هاي زود بازدهي كه بسيج سازندگي براي پيشبرد اقتصاد معيشتي انجام خواهد داد

در خصوص طرحهاي بسيج سازندگي بايد عرض كنم كه همه طرحهاي بسيج سازندگي زود بازده است و سرمايه گذاري عمدتا در كارگاههاي خرد و كوچك مي باشد كه شامل پرورش مرغ و طيور ، زنبور عسل ،ماهي و آبزيان ، قارچ خوراكي ، دامهاي چند قلوزا و شتر ،كاشت گياهان دارويي و اصلاح باغات ، صنايع تبديلي مثل خشك كردن سبزي و ترشي و شوركاري و در زمينه اشتغال خواهران بسيجي نيز از تمامي مشاغل خانگي حمايت نموده و تسهيلات در اختيارشان قرار داده است.

مختصري در خصوص اردوهاي جهادي . نحوه اجرا . زمان و چگونگي انتخاب محل اجراي اين طرح

اردوهاي جهادي با اهداف همچون پر كردن اوقات فراغت جوانان ، نشر و فرهنگ جهادي ،عمران و امداد رساني به مناطق محروم و بالا بردن سطح فرهنگ جوانان و مردم مناطق محروم كه عمدتا درفصل بهار و تابستان و ايام تعطيلات نوروز و 22 بهمن و ... برگزار ميشود كه گروه هاي جهادي ( بسيج دانشجويي و طلاب ، بسيج محلات و بسيج دانش آموزي ) در طول سال با كمك حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت و دهياري ها عرصه هاي مورد نظر را شناسايي نموده و در قرارگاه سازندگي ناحيه به تصويب رسانده و پس از عضو گيري جديد اجرا مينمايند.

يكي از طرح هايي كه به بهترين نحوه در سال 94 انجام شده را بطور اختصار جهت آشنايي بيشتر عموم مردم

از مهمترين كارهاي بسيج سازندگي واگذاري تسهيلاتي بالغ بر2 ميليارد تومان در زمينه هاي اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي واشتغال بسيجيان و جوانان مي باشد كه توانستيم حدود 250 نفر را بصورت مستقيم مشغول بكار نماييم و در زمينه محروميت زدايي و مرمت مدارس نيز چندين مدرسه در سطح شهرستان را مرمت نموده و در روستاي محمودآباد جنگل نيز به چند خانوار كم بضاعت خدماتي ارائه شد و در زمينه هاي بهداشتي و پزشكي در 10 نويت اكيپهاي پزشكي بسيج جامعه پزشكي به مناطق كم برخوردار شهرستان اعزام شدند و خدمات ويزيت ، مشاوره ، دارو و تزريقات رايگان به عموم مردم ارائه نمودند.


 

نام:
ایمیل:
* نظر: