کد خبر: ۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۱
امام جمعه شیراز:
امام جمعه شیراز گفت: همگان و به ویژه داوطلبان باید به مر قانون در برگزاری انتخابات پایبند باشد.
به گزارش بسیج سازندگی فارس؛آیت‌الله اسدالله ایمانی در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شیراز اظهار داشت: تمام دور‌ه‌های انتخابات در ایران مورد طمع دشمنان بوده چرا که نمی‌خواهند مردم در صحنه حاضر شوند.

وی افزود: انتخابات پیش رو به سبب شرایط منطقه و پرچمداری جمهوری اسلامی ایران بین ملت‌های مسلمان، تحریم‌ها و برنامه‌ریزی‌های فراوان دشمن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

ایمانی ادامه داد: دشمنان برای ضربه زدن به نظام از دور زدن قانون استفاده می‌کنند و عدم تمکین در برابر آن را رواج می‌دهند چرا که نظامی که هر چیز آن بر اساس قانون است روزنه ایراد اتهام باقی نمی‌گذارد.

خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: باید همگان مراقب باشیم که در انتخابات حاکمیت مر قانون حفظ شود و اجازه ندهیم فضایی به وجود آید که قانون‌شکنی در آن روال شود.

این مسئول به داوطلبان ریاست جمهری نیز توصیه کرد که کشور یک رئیس جمهور می‌خواهد و اگر در بین این تعداد یک نفر رای آورد باید بقیه تسلیم باشند و با احترام به رای مردم اعتراض را در بستر قانون پیگیری کنند.

تدین، توانمندی، مردمی بودن، مقاوم بودن و مدیریت بالا داشتن از مواردی بود که ایمانی برای یک رئیس جمهور برشمرد و گفت: تسلیم در برابر قانون حتی اگر قانون به ضرر فرد باشد برای یک کاندیدای اصلح شاخصه مهمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سوابق ارزنده حجربن عدی در دفاع از اسلام و در رکاب پیامبر و امیرالمومنین بودن او اشاره کرد و افزود: این صحابی گرانقدر فاتح «مرج عذرا» بود و کاری که وهابیون با قبر متبرک وی کردند جایز نیست که با قبر هیچ شهید عادی بشود تا چه رسد که صحابی حضرت رسول(ص) باشد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: کاری که وهابیون انجام دادند باعث شد حجربن عدی توسط مسلمانان بهتر شناخته شود.

نماینده ولی فقیه در فارس ابراز داشت: این کسانی که چنین توهین و جسارتی را انجام دادند نه شیعه هستند و نه سنی بلکه صهیونیست‌هایی هستند که از آمریکا و رژیم صهیونیستی پول می‌گیرند و در شرایطی که دولت سوریه در حال جمع‌آوری بساط تروریست‌ها است دست به این اقدام زدند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر فضائل ماه رجب و ایام اعتکاف و لیلة‌الرغائب را برشمرد.

به گزارش فارس، نمازگزاران شیرازی در پایان آیین نماز جمعه امروز با برگزاری راهپیمایی، شدت انزجار خود از جسارت به ساحت صحابه بزرگوار حضرت رسول(ص) «حجربن عدی» را اعلام کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: