کد خبر: ۸۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
محمد ابراهیم برزگر از بسیجیان توابع شهرستان خرمبید مي باشد كه با پشتكار فراوان و همكاري خانواده توانسته است وارد عرصه اقتصاد مقاومتي شود و در زمينه پرورش بلدرچين در اقدامات قابل توجه ي انجام دهد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه ناحیه خرم بید،عرصه هاي فعال اقتصاد مقاومتي چند سالي است پيغام اميد و تلاش را در بين مردم به ارمغان آورده تابا تمام وجود فرياد ما مي توانيم سردهند .

 اقتصاد مقاومتي با در نظر گرفتن داشته ها و غلبه بر تحريم هاي خارجي پا به زمينه توليد گذاشتو تامين امنيت غذايي مردم از اهداف متعالي در اين رابطه عنوان شد .

 با توجه به اقدامات انجام شده در اين زمينه به جرأت مي توان گفت، بسيج جزء با تجربه ترين دستگاهها در بحث اجراي اقتصاد مقاومتي است و در اين مورد سازمان بسيج سازندگي مروج و تحرك بخش در تحقق اقتصاد مقاومتي مي باشد و در تلاش است با نشانه گرفتن پويايي اقتصاد كشور، زمينه و بستري را فراهم كند تا حركت اساسي و زير بنايي در اين خصوص شكل بگيرد و چتر حمايتي خود را در اين عرصه بگستراند چراكه حمايت از توليد داخلي مهمترين راهكار در اقتصاد مقاومتي است .


 بر همين اساس و با توجه به تاكيدات مجدد رهبر معظم انقلاب در خصوص اجراي اقتصاد مقاومتي برآن شديم تا پا را فراتر گذاشته و به دامن روستا برويم تا از نزديك با فعالان عرصه اقتصاد مقاومتي آشنا و پاي درد و دل آنها بنشينيم .

 محمدابراهیم برزگر از بسیجیان توابع شهرستان خرمبید مي باشد كه با پشتكار فراوان وهمكاري خانواده توانسته است وارد عرصه اقتصاد مقاومتي شود و در زمينه پرورش بلدرچين در اقدامات قابل توجه ي انجام دهد .


 پرورش بلدرچين يكي از صدها طرحي است كه در عرصه اقتصاد مقاومتي مورد استقبال قرار گرفته است و براي اولين بار اين فعال اقتصاد مقاومتي توانسته است پرورش بلدرچين را درشهرستان خرمبید راه اندازي كند .

 محمدابراهیم برزگر، مجري طرح بلدرچين گفت: از يك سال گذشته با حمايت بسيج سازندگي سپاه ناحيه خرمبید فعاليت خود را در عرصه اقتصاد مقاومتي با توليد بلدرچين در فضايي هرچند محدود در مساحت حدود 250 مترمربع شروع كردم و با تداوم فعاليت اين واحدپرورش بلدرچين براي 4 نفر اشتغال زايي شده است .


 وي در خصوص علاقه خود به پرورش بلدرچين مي گويد: با تحقيقات در زمينه‌هاي مختلف متوجه شدم كه پرورش بلدرچين از ضريب امنيتي بيشتري نسبت به پروش ديگر طيور برخوردار است، يكي ازمزاياي مهم اين طيور زودبازده بودن پرورش آن است، دوره پرورش بلدرچين خيلي كوتاهاست و خيلي زود سود عايد شما مي‌شود و در يك دوره 40 يا 50 روزه مي‌توانيد نتيجه تلاشتان را ببينيد .

 اين فعال اقتصاد مقاومتي اظهار كرد: علاوه بر اين‌ها، دوره كوتاه جوجه‌كش ( ۱۵ تا ۱۶ روز) و رشد سريع و بلوغ زودرس ( ۳۵ روزگي)، ميزان تخم‌گذاري بالا (بلدرچين در 42 تا45 روزگي تخم‌گذاري مي‌كند، درحالي‌كه در مورد مرغ حداقل ۶ ماه طول مي‌كشد) و قيمت فروش و همچنين با توجه به بازار خوبي هم كه دارد، طرح پرورش بلدرچين را شروع كردم .

اين پرورش دهنده بلدرچين خاطرنشان كرد: با دريافت150 ميليون ريال تسهيلات از بسيج سازندگي، با خريد 200 جوجه يك روزه بلدرچين كارخود را آغاز كردم و خوشبختانه در اين مدت توانستم كار را گسترش داده و در حال حاضرظرفيت توليد بيش از 1500 بلدرچين را ايجاد كرده ام .


 اين توليدكننده به مقاومت بلدرچين ها در مقابل بيماري اشاره كرد و افزود : ازآنجايي‌كه بلدرچين در برابر بيماري‌هاي مختلف بسيارمقاوم‌ تر از مرغ است، پرورش آن بدون استفاده از هيچ‌گونه دارو و آنتي‌بيوتيكي انجام مي‌شود، بنابراين گوشت و تخم بلدرچين محصولاتي كاملاً ارگانيك و سالم هستندكه هيچگونه ذخيره دارويي مضر براي مصرف‌كننده در بافت خود ندارند .

 برزگرادامه داد: بلدرچين علاوه بر اينكه نسبت به مرغ‌ها و ساير حيوانات پرورشي مقاومتب يشتري در برابر بيماري دارد، براي پرورش آن نياز به فضاي خاص و بزرگ نيست بطوريكه4 هزار قطعه را در فضايي در حدود 60 مترمربع پرورش مي دهم .

 اين توليدكننده گفت: تخم بلدرچين كه به بمب ويتامين معروف است، 5 برابر تخم‌مرغ فسفر وكلسيم دارد و همچنين با خاصيتي كه گوشت و تخم بلدرچين دارد، استقبال خوبي از آنشده است .

 اين كار آفرين خرمبیدی بيان كرد: ماهيت اقتصاد مقاومتي به اين معناست كه از حداقل امكانات وظرفيت ها در جهت كمك به تقويت اقتصاد كشور استفاده كنيم و در انجام اين كار سعي كرديم تا با كمترين هزينه، بيشترين بهره را ببريم .

 اين كارآفرين بسيجي در خصوص كاهش هزينه‌هاي خود در اين طرح گفت: اكثر وسايل و تجهيزات كاررا خودم تهيه‌كرده‌ام، حتي غذاي بلدرچين كه فقط دانه مرغي مي‌خورد را با به دستآوردن تركيبات آن و تهيه مواد اوليه خودم درست مي‌كنم تا هزينه كار كم و درآمدحاصل از آن زياد شود .


 اين فعال اقتصاد مقاومتي در خصوص نحوه فروش محصولات خود در بازار مي گويد : براي ارائه محصولاتم به بازار با مشكل روبرو نيستم و درهمين شهرستان مشتري فراوان وجود دارد ولي بسياري از توليد كنندگان در زمينه اقتصاد مقاومتي پس از طي كردن مراحل لازم، زمينه توليد در عرصه هاي اقتصاد مقاومتي پيدا كرده اند ولي در زمينه فروش با مشكل مواجه هستند زيرا برخي مراكز همكاري لازمرا با توليد كنندگان خانگي ندارند و اگر حمايت كافي از طرف بسيج نباشد، سودي عايدآنها نخواهد شد .

 برزگر ازعدم حمايت و همكاري نهادهاي دولتي با طرح هاي خانگي و اقتصاد مقاومتي گلايه كرد وتاكيد كرد: بهتر است دولت هم وارد عرصه هاي اقتصاد مقاومتي شود يا حداقل از آنهاحمايت كند چرا كه بسياري از همين فعالان با همين طرح هاي كوچك و زودبازده خودعلاوه بر فراهم كردن زمينه اشتغال براي خود و ديگران توانستند بر اقتصاد و توليد كشور كمك كنند .

 اينكارآفرين بسيجي مي گويد: در صورت حمايت از سوي نهادهاي دولتي مي توانم اين طرح خودرا بيشتر گسترش داده تا زمينه اشتغال افراد بيشتري را فراهم كنم .

 برزگر باتاكيد بر فراهم كردن زمينه فعاليت براي جوانان در زمينه هاي اقتصاد مقاومتي، گفت:مسئولين با پرداخت تسهيلات و برداشت سنگ از جلوي پاي جوانان زمينه فعاليت آنها رافراهم كنند چرا كه بسياري از جوانان در صورت تامين اعتبار و پرداخت تسهيلات بهآنها مي توانند موفقيت هاي را كسب كنند .


  وي ادامه داد:اگر جوانان در حوزه مشاغل زودبازده عرصه اقتصاد مقاومتي ورود پيدا كنند، بدونترديد علاوه بر اينكه به تحقق فرامين رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگي به خارج و كمك به توليد داخلي كمك خواهند كرد، در مسير خودكفايي شخصي نيز موفق خواهندشد .و در نتيجه باعث كاهش روند مهاجرت مي شوند.

فعال اقتصادي شهرستان خرمبید نمونه اي كوچك از راه يافتگان به عرصه هاي بسيج سازندگي مي باشد كه با عمل به فرمايش مقام معظم رهبري و حمايت سپاه و بسيج توانستدر مسير اشتغال گام بردارد تا بتواند دستي در بازار خودكفايي داخلي داشته باشد وصحبت هايي بسيار ارزنده از اين فعال اقتصاد مقاومتي و پيشنهاداتي برگرفته از تجربه اندوخته در اين راستا، مي تواند مسئولان را در هموار تر كردن اين راه، ياري كند تاگامي عملياتي و وسيع در اين رابطه به ثبت برسد
نام:
ایمیل:
* نظر: