کد خبر: ۸۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
مراسم افتتاحیه و آغاز به کار اردوهای جهادی دانشجویی شهید پی گم کرده و مالک اشتر بسیج دانشجویی لامرد ، در تابستان 95، با حضور عبدالله آزاد، فرمانده ناحیه و حاج آقا طاهری امام جمعه بخش چاه ورز برگزار شد.

اردوهای جهادی به عنوان غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان از مهم‌ترین اقدامات برای محرومیت‌زدائی در مناطق محروم محسوب می‌شود که در راستای خدمت رسانی به محرومان انجام می‌شود.


اردوی جهادی متفاوت از دیگر اردوهای معمول در عرف جامعه است، خودسازی، تجربه زندگی گروهی و جمعی، عملی شدن تجارب و تخصص‌ها، آشنایی عملی با محرومان و محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی و ... است. اردوهای جهادی طبق رهنمود رهبر انقلاب مبنی بر حضور دانشجو در چهار عرصه دین، علم، سیاست و خدمت رسانی، شکل گرفته است. خدمت‌رسانی به مردم در حد مطلوب و کیفیت کار از جمله اهداف اردوی جهادی است.


سفر جهادی اغلب در روستاهای دورافتاده و محروم انجام می‌شود و در اردوی جهادی تمام عرصه‌ها و موضوعات وجود دارد. خدماتی که به مناطق محروم از طریق این حرکت‌ها ارائه می‌شود قابل توجه بوده و حضور جوانان در میان مردم مناطق محروم و لمس کردن محرومیت از نزدیک، نگاهشان را به دنیا و نعمت‌های موجود در آن عوض می‌کند.

به گزارش روبط عمومی سازمان بسیج سازندگی فارس مراسم افتتاحیه و آغاز به کار اردوهای جهادی دانشجویی شهید پی گم کرده و مالک اشتر بسیج دانشجویی لامرد ، در تابستان 95، با حضور عبدالله آزاد، فرمانده ناحیه و حاج آقا طاهری امام جمعه بخش  چاه ورز  برگزار شد.


در این مراسم که با حضور گروه های جهادی دانشجویی، مسئولان دانشگاهی و بسیج دانشجویی لامرد برگزار شد، جهادگران دانشجو جهت اعزام به منطقه چاه ورز روستای اِحشام آماده می شوند.

در همين راستا 50 نفر از بسيجيان شهرستان لامرد در قالب یک تیم  جهادي در روستاي اٍحشام جهت فعالیت های عمرانی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی از قبیل ساخت خانه عالم، باز سازی محوطه مدرسه روستا، دیوار نویسی، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری کلاس های آموزش اقتصاد مقاومتی، احکام و روخوانی قرآن، چرم دوزی، گل سازی، دوره های آموزش زرمی و دفاع شخصی برای برادران، مسابقات فوتبال به منطقه چاه ورز روستای اِحشام اعزام می شوند.


هنرپیشه مسئول بسیج سازندگی ناحیه لامرد در گفتگو با خبرنگار بسیج سازندگی گفت:  از اهداف اصلی اردوهای جهادی  ایجاد روحیه کار و تلاش  جهادی در بین جوانان  است و اینکه به همه  مسئولین نشان دهیم که با روحیه بسیجی و کار جهادی میشود با کمترین امکانات بیشترین خدمت را به مردم ارائه داد و طبق فرموده مقام معظم رهبری الان بهترین مبارزه با جنگ نرم دشمن خدمت رسانی به مردم و محرومین است.


وی در پایان گفت: اعزام گروههای جهادی دانشجویی شهید پی گم کرده و مالک اشتر بسیج دانشجویی لامرد به مناطق محروم که به استعداد 50 نفر خواهران و برادران دانشجو به منطقه چاه ورز روستای اِحشام  اعزام می شوند و با هماهنگی های  انجام شده  با امام جمعه  بخش  چاه ورز  بزودی تعدادی از مسئولین شهرستان و بخش چاه وزر به محل اردوی جهادی  اعزام می شوند  تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم و نحوه خدمت رسانی به مردم قرار گیرند.


نام:
ایمیل:
* نظر: