کد خبر: ۸۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳
در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر فسا:
طی جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر فسا از جمالی نویسنده فسایی حوزه معارف دینی تجلیل شد.
به گزارش تنویر ،

نخستین جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر فسا در سال 95 به رياست جناب مهرداد نیساری و با حضور شهردار فسا، اعضاي محترم كميسيون و دعوت از جمالی (فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج) و از نویسندگان حوزه معارف دینی، رحمانی (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا)، فیروزی (مسئول کتابخانه های فسا) و جمعی از اصحاب رسانه در محل شورای اسلامی شهر برگزار گردید.
نیساری در آغاز، بررسی چندین مورد فرهنگی را جزئی از دستور کار جلسه خواند و اولین دستور کار خود را ارائه پیشنهادی مبنی بر برگزاری مراسم تجلیل از مؤلفان فسایی - بالاخص افرادی که در حوزه معارف دینی فعالیت دارند-  قرار داد.

نیساری ضمن اشاره به مصوبه ی شورا در خصوص حمایت از نویسندگان فسایی و اجرای آن افزود: فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج فسا آقای جمالی، با انتشار چندین مجلد کتاب در حوزه معارف دینی کتابهای زیادی را در این راستا منتشر کرده اند.

سپس از رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا خواست تا در این خصوص توضیحاتی ارائه دهند

رحمانی ضمن تاکید بر پیشتاز بودن شهر فسا در زمینه ی چاپ کتاب در حیطه های مختلف اعم از ادبی، علمی، مدیریتی، مذهبی و .... عنوان کرد: آقای جمالی از نویسندگانی است که تا کنون در حوزه ی مذهبی تعداد 12 جلد کتاب چاپ و منتشر کرده اند و چندین اثر دیگر نیز در دست چاپ دارند.

وی اضافه کرد: از آنجا که در کتب آقای جمالی از امام حسین و فلسفه عاشورایی سخن به میان آمده است پیشنهاد می شود جلسه ای با حضور ناشر کتابهای وی جهت رونمایی از کتاب های ایشان در ماه محرم برگزار گردد. تا زمینه ای برای تجلیل و تقدیر از ایشان باشد.
سپس فیروزی مسئول کتابخانه های فسا پیشنهادی در خصوص برگزاری مراسمی جهت آشنایی بیشتر مردم با آثار جمالی ارائه کرد و ادامه داد: بخش زیادی از مردم از این کتب اطلاعی ندارند.

وی افزود: می توان در مقاطعی که آقای بهشتی به فسا سفر می کنند از ایشان خواست تا در این عرصه ما را همراهی نمایند. چرا که حیطه ی اصلی و تخصصی وی در این زمینه است.

فیروزی در جایی دیگر، از ایجاد بزرگترین بخش کتاب کودک در استان فارس خبر داد و گفت درصدد ایجاد بزرگترین بخش کود در استان فارس هستیم و مدمات و زمینه اهی لازم فراهم آمده است و در آینده ای نزدیک افتتاح آن کلید خواهد خورد.

در ادامه جمالی طی سخنانی چند جلد از کتب خود را معرفی نمود از جمله کتاب به سوی سعادت ابدی و کتاب خوبان خدا که در سال 1393 از سوی ناشر بعنوان کتاب شایسته سال معرفی و از طریق صدا و سیما به کشور معرفی شده است و در پایان یک سری کامل از کتب خود را به شهرداری فسا هدیه کرد.

سپس نیساری ادامه دستور کارهای جلسه را مطرح و با تاکید بر حفظ زیبایی منظر شهری و جلوگیری از ایجاد سدمعبر در پیاده روها بوسیله داربست ها، ساماندهی بیلبوردها و سازه های تبلیغاتی را اولویت اول شهرداری عنوان کرد و افزود: بنابر مصوبات قبل در خصوص واگذاری این بخش از طریق مزایده به بخش خصوصی، منع قانونی وجود ندارد لذا ضمن جمع آوری بیلبوردهای غیرمجاز در این خصوص اقدامات لازم به عمل آید. در پاسخ شهردار و معاونین شهرداری در این زمینه توضیحاتی ارائه و اقدامات انجام شده را عنوان نمودند.
نیساری صحبت خود را با مطرح کردن مکان های غیرمجاز در خصوص قرار گرفتن وسایل بازی همچون پارک بادی و ترامپولین ادامه داد و با توجه به شرایط مکانی برخی از این وسایل بازی و خطرات موجود و اتفاقات اخیر جمع آوری و یا جابجایی این موارد را ضروری دانست.

وی با اشاره به گزینه های دیگر فرهنگی از جمله: تسریع در ساخت و نصب تابلوی شهدا، ایجاد نشریه داخلی، برگزاری کلاس های دوره ای سبک زندگی اسلامی آقای انجوری نژاد، نقاشی دیواری و ... نکته هایی را عنوان کرد.

حضار جلسه در خصوص موارد ذکر شده نظرات خود را عنوان و با جمع‌بندی نهایی جلسه خاتمه یافت.

پایان خبر:87629

نام:
ایمیل:
* نظر: