کد خبر: ۸۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
حضور زوج های جوان در گروه های جهادی موجب تقویت زیربنای زندگی و ارتقاء فرهنگ تعاون و همیاری در زندگی مشترک آنها می شود.

به گزارش سازمان بسیج سازندگی فارس، حضور زوج های جوان در گروه های جهادی موجب تقویت زیربنای زندگی و ارتقاء فرهنگ تعاون و همیاری در زندگی مشترک آنها می شود. این برنامه‌ریزی می‌تواند از برنامه‌های فردی برای رشد شخصی یا خانوادگی شروع و تا برنامه‌ریزی‌های کلان شهری و مددرسانی و ارتقای فرهنگ عمومی ادامه یابد.

در همه این سال‌ها از زمانی که جنبشی مردمی در دهه 50 که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد نسلی از جوانان و نوجوانان کشورمان پیشتاز و پیرو در زمینه‌ مبارزه و تلاش برای سرنگونی رژیم شاه بودند بعد از آن که حادثه بزرگ دفاع مقدس رخ داد همین جوانان نسل انقلاب بودند که از چهارگوشه کشورمان در جبهه‌ای به طول صدها کیلومتر مانع اشغال حتی یک وجب از آب و خاک این کشور به دست دشمن شوند.

امروز و با فاصله از آن دوران پر از حادثه و حماسه، تلاش در عرصه ای متفاوت آغاز شده‌است. تأکید مقام معظم رهبری در دو دهه اخیر مبنی بر فعالیت های جهادی از نوع علمی، اقتصادی و تولیدی باعث شد تا ظرفیت ها و توان طیف جوان و نوجوان کشورمان در این عرصه فعال شود.

بسیاری از مردان و زنان بزرگ تاریخ همین روزها و سال‌ها و همین برگه‌های به ظاهر معمولی تقویم را چنان مغتنم شمرده‌اند که نه تنها جایی به زندگی خود داده‌اند بلکه با دست‌های پرتوانای خود لبخند شادکامی و امیدواری را به مردم محروم در دوردست ترین نقاط  کشورمان هدیه داد.

سعید محیط فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی به همراه همسرش خانم فاطمه مکفی که فارغ‌التحصیل در رشته اقتصاد هستند از طریق آشنایی با دوستان خود در گروه‌ی جهادی راهیان نور بسیج دانشجویی سروستان راه عزیمت به این مسافرت معنوی را به مدت 4 سال در پی گرفتند.

سعید محیط که ساکن شهرستان سروستان است از هدف و انگیزه‌ خود برای شرکت در گروه‌های جهادی می‌گوید و از نزدیک دیده است که چطور جوانان با انگیزه و علاقه خاصی به محرومین در طول اردوی جهادی بدون هیچ منتی کمک می‌کردند

پس از آن شد که این دو زوج تصمیم گرفتند در زمان تعطیلات و در برنامه‌های خود با بچه‌های گروه‌ جهادی راهیان نور بسیج دانشجویی سروستان همراه و همدم باشند.

این زوج قبل از اینکه به روستاهای دورافتاده و محروم قدم بگذارند هیچ موقع از نزدیک نسبت به نوع فرهنگ و سبک زندگی مردمان آن دیار دور افتاده خبری نداشتند و در ذهنشان چنین سکونت‌گاه و معیشتی نمی‌گنجید و حتی خطور نمی‌کرد.

این زوج جوان که به یکی از روستاهای شهرستان سروستان در کنار بچه‌های جهادی راهیان نور بسیح دانشجویی سروستان بودند و آن روستا را بدون هیچ‌گونه امکانات رفاهی نظاره‌گر بودند.

و آن چیزی که برایشان جالب به نظر می رسید این بود که تمامی اهالی آن روستا با آن وضعیت زندگی خود به منطقه خودشان تعصب و حس جدانشدنی داشتند و به تمام داشته‌های اندکشان عشق می‌ورزیدند.

در آن روستا خیلی از افراد به مسائل اعتقادی و مذهبی اطلاعات کافی نداشتند، حتی درست وضو گرفتن و نماز خواندن را به خوبی انجام نمی‌دادند با این وجود افرادی را در آنجا می‌طلبید که بر اطلاعات علمی و دینی آن افراد و جوانان بیفزاید.

آنها با برگزاری کلاس های آموزشی برای نوجوانان و جوانان مثل کلاس های ورزشی، احکام و حلقه های صالحین در اردوی جهادی فعالیت و خدمت رسانی می کنند.

با این حال این دو جوان با رفتن در گروه‌های جهادی پیامی را برای زوج‌های جوان دادند که اجر اخروی و دینوی را به همراه دارد.

به گفته این دو زوج جوان تمامی زوج‌های جوان بدون متحمل شدن هزینه‌ای می‌توانند در این اردوها شرکت کنند و هر چه‌قدر علم و دانش و توانایی که در اختیار خود دارند بر حسب نیاز آن منطقه محروم نسبت به جوانان و افراد آن سرمایه‌گذاری کنند. با این وجود فرهنگ‌سازی در اقصی نقاط کشور با همین بچه‌های جهادی و تحصیل کرده  تحقق می یابد.

تجربه این زوج از یکبار حضور در اردوهای جهادی آنقدر جذاب و به یاد ماندنی بوده که اشتیاق این سفر در آنها به شدت وجود دارد و معتقدند هر کسی یکبار این سفر را تجربه کند علاقه و اشتیاق بسیاری برای تکرار مجدد آن خواهد داشت. 

بدلیل کم هزینه و جذاب بودن سفرهای جهادی زوج‌های جوان این اردوها می تواند پیشنهاد بسیار خوبی برای تجربه ای جدید و جذاب در ابتدای زندگی مشترک باشد.

دیدن زندگی افرادی که به سرمایه اندک خودشان قانع هستند و به دور از هرگونه تجملات نسبت به فرهنگ و دین و انقلاب پایبند بوده و احساس خوشبختی می کنند، می‌تواند سرمشق و الگوی  زوج های جوان قرار گیرد.

جوانانی که در ابتدای زندگی مشترک از فرصت تعطیلات خود برای خدمت رسانی و کمک به همنوعان خود استفاده می کنند قطعاً در زندگی مشترک نیز به دنبال تفاهم، محبت و دوستی با شریک زندگی خود خواهند بود و این سبک زندگی زوج های جوان به سبک اردوهای جهادی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: