کد خبر: ۸۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
گروه جهادی دانشجویی شهید دانش پور اردوی جهادی را با هدف ایجاد فرصتی بهتر برای محرومین در راستای تلاش برای ساختن خود و جامعه و همچنین ایجاد فرصتی برای تفکر بیشتر و سوق دادن فضای جامعه برای کار خالصانه و جهادی برای اسلام و کشور برگزار می‌کند.

به گزارش سازمان بسیج سازندگی فارس، اردوی جهادی نزد دانشجویان از جایگاه ویژ‌ه‌ای برخوردار است، چراکه نیروی جوان و طالب علم از جرگه نفس خارج شده و جوانی خود را با هدف عشقی الهی در کمک به نیازمندان عرضه می‌کند.

اردوی‌های جهادی در قالب‌های مختلفی تشکیل می‌شود از جمله اردوی جهادی دانشجویی، اردوی جهادی اقشار، اردوی جهادی پزشکان، اردوی جهادی طلاب و … 

گروه جهادی دانشجویی شهید دانش پور اردوی جهادی را با هدف ایجاد فرصتی بهتر برای محرومین در راستای تلاش برای ساختن خود و جامعه و همچنین ایجاد فرصتی برای تفکر بیشتر و سوق دادن فضای جامعه برای کار خالصانه و جهادی برای اسلام و کشور برگزار می‌کند.

آقای شیخ علی مسئول گروه جهادی دانشجويي شهید دانش پور در این مقوله از اردوی جهادی این گروه گزارش می‌دهد.

این اردوی جهادی، از تاریخ 7 مرداد تا 17 مرداد با حضور 50 نفر از خواهران در بخش آباده طشک استان فارس روستای چاه سوار برگزار شد. فعالیت های فرهنگی هنری، بهداشتی درمانی و جمع آوری مستندات از مشکلات منطقه به ویژه مشکل کمبود آب در دستور کار این اردو قرار داشت.

برنامه های فرهنگی شامل برگزاری کلاس فرهنگی و عقیدتی برای خواهران و برادران از کودک تا بزرگسال، تجهیز کتابخانه روستا، برگزاری يادواره شبي با شهدای روستا، جشن بزرگ ولادت حضرت معصومه (سلام ا... عليها) و جشن روز دختر، حضور کارشناس طب سنتی ویژه بانوان، برگزاری کلاس های کامپیوتر، کاردستی ، عروسک سازی و میوه آرایی، کلاس امداد و نجات.

در برنامه‌ی بهداشتی درمانی، ویزیت رایگان اهالی روستا و همچینین پیگیری وضعیت درمان تعدادی از اهالی روستا صورت گرفت.

بررسی وضعیت اشتغال در منطقه نیز در قالب تحقیق و شناسایی از منطقه جهت یافتن پتانسیل های کاری منطقه و رایزنی با مسولین و متخصصین به جهت ایجاد فضای مشاغل مستعد در منطقه انجام شد. این موضوع از آن جا که در منطقه مشکل کار، به خصوص برای جوانان سبب مهاجرت آن ها به شهر و انجام کارهای رده پایین شده است، اهمیت ویژه ایی داشت، و البته به نتیجه رسیدن آن، همت بزرگی را از مجموعه های مربوط به آن می‌طلبد.

فعالیت دیگر گروه جمع آوری گزارش و مستند از مشکلات و محرومیت های منطقه از جمله مشکل کمبود آب لازم برای معیشت بود. تعداد مهمی از روستاهای این بخش از مشکل کمبود آب آشامیدنی به شدت رنج می برند و این امر باعث مهاجرت عده‌ی کثیری از آن ها شده است. امید است با رساندن این مستندات به گوش مسولین قدم‌های بهتری در این رابطه از سوی آنان برداشه شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: