کد خبر: ۸۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
از صحبت جمالی با معاون استاندار تا توصیه کرمی و مواضع فرماندار جدید فسا
به گزارش تنویر به نقل از سلام فسا ،
پنج شنبه ۲۱ مرداد ماه بعد از حدود ۵ ماه تودیع و معارفه فرماندار ویژه فسا فرا رسید. با حضور همه کسانی که همیشه می آیند.
هنوز مراسم رسما شروع نشده و عکاسان از حاشیه ها و گپ و گفت های حاضرین عکس می گیرند. تُنِ صدای بعضی از افراد، سکوت سالن را بهم ریخته است. ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه است و هنوز خبری از مسئولین نیست.
آقایان مسئولین نیامده اند، ردیف اول صندلی های سالن خالی است. ساعت ۱۱:۰۶ دقیقه است. امام همه عادت داریم به تاخیر های بیشتر!
سالن پر شده و ظرفیت تکمیل است و تا کنون چهل دقیقه تاخیر گذشته است ولی خبری از مسئولین نیست. همه می بایست منتظر بمانند. چاره ای نیست. عکاسان خسته شده اند، و دیگر حاشیه ای وجود ندارد.
ویژه نامه «قلم های بی ادعا» توزیع شده است، بعضی از افراد درحال مطالعه اند. مطالب خواندنی آن همه را مشغول کرده است. موسیقی آرامی در محیط پخش می شود و سالن گرم است.

۱۱:۱۶ دقیقه خرم، کرمی، پژوهش (معلون سیاسی امنیتی استاندار) و هاشمی (سیاسی و انتخابات استانداری فارس) رسیدند. عکاسان همه ردیف اول را عکس می گیرند.

برنامه شروع شد، امام جمعه فسا و شیبکوه بعد از قرائت قرآن وارد شدند. و خرم، پرورش و کرمی به استقبال امام جمعه، آمدند. و بعد، همه به جایگاه رفتند.

۱۱:۲۷ نماینده فسا، دکتر جمالی با یک ساعت تاخیر وارد جلسه شد.

خرم شروع کرد به سخنرانی، سخن خود را با تقدیر از مردم و مسئولین شروع کرد، از تعامل و تلاش در پیگیری مطالبات مردم گفت و از استاندار تشکر کرد. و در ادامه به شرح فعالیت خود پرداخت.

دکتر طهماسبی امام جمعه،  ۱۱:۴۲ دقیقه شروع به سخنرانی کرد. از شرح نامه پنج نهج البلاغه گفت، و مسئولیت را امانت الهی عنوان کرد. مسئولیت در نظام اسلامی به معنای واقعی کلمه مسئول است و باید پاسخ گویی باشد.
و با اشاره به فیش های حقوقی نامتعارف، به نکات مهم مدیریتی اشاره کرد. و این که اعتماد و اطمینان مردم، خدشه دار شد.
دکتر طهماسبی در ادامه گفت: من اگر به جای وزیر اقتصاد بودم، استعفاء می دادم .
و به نکات زیر اشاره داشت: فرماندار نباید جزیره ای عمل کند و باید سیاست های نظام و دولت را اجرا کند. سلیقه شخصی بکار بردن در مسائل ملی اشتباه است. و فرماندار باید حتما باید با دولت همراه باشد. و به بیت المال توجه کند .

در حالی که کرمی به وی خیره شده است، امام جمعه فسا دو توصیه به فرماندار داشت: توصیه اول، «رفتار عاقلانه» . فسا شهر سیاسی است، رفتار عاقلانه رمز موفقیت شما است.
و توصیه دوم «تلاش مجاهدانه» تا شهرستان فسا، در حد و شان خودش برسد و نیاز به تلاش محاهدانه است.

امام جمعه در پایان از وضعیت قبل از خرم گله کرد و از وی قدردانی کرد. و از نزدیک شاهد زحمات ایشان بودم و کار های بزرگی انجام داد.

مجری از نماینده خواست صحبت کند، جمالی صحبت نکرد، و از پژوهش معاون استاندار، خواست ادامه دهد که با مقاومت وی همراه شد. دکتر جمالی به پژوهش گفت: « این یکی، حرف من باشید.»

پژوهش به عنوان اولین نفر، از دیر برگذار شدن، عذر خواهی کرد و دلیلش را تودیع کرمی در سروستان عنوان کرد. و گفت: به سختی آقای کرمی را جابجا کردیم، امام جمعه در جریان هستند. نمی شد آدم صفر کیلومتر یا بی تجربه بگذاریم. و نماینده سروستان هم قانع نمی شد.
معاون استاندار در ادامه اشاره کرد: قطعا کرمی به همراهی نیاز دارد. و به کمک نیاز دارد. همه باید همراهی کنند، وقتی همه یکصدا شدیم ، آقای کرمی می تواند گزارش درستی ارائه دهد. مقداری تحمل و صبر و ... داشته باشید تا چرخ های فرهنگی اجتماع عمرانی به حرکت درآید.

در ادامه مراسم یکی از خانم ها در حمایت و تقدیر از خرم، متنی را قرائت کرد.

محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا ۱۲:۰۶ با تقدیر از همه شروع کرد. از سمیع پور و خرم تشکر کرد.
نمی دانم تقدیر شهر ما چگونه است، چند دوره ای است که زمان فطرت فرمانداری زیاد است. در شهرداری هم این اتفاقات افتاد. حتما اطلاع دارید که شهر ما سال ها معاون فرمانداری نداشت و ماه ها بخشدار مرکزی هم نداشتیم. حال به اینجا رسیدیم.

جمالی در ادامه گفت: جناب کرمی را از قبل نمی شناختم، آن اصراری که از طرف آقای پژوهش دیدم پذیرفتم و حالا می خواهم که از ایشان پشتیبانی کنید. و ما هم تا آنجایی که ایشان در چهار چوب نظام باشند حمایت می کنم. و حالا که دولت صد در صد از کرمی حمایت می کند، ما هم حمایت می کنم.
خوش آمدید و ان شاالله وقتی تشریف می برید مثل همین استقبال، از بدرقه خوبی برخوردار باشید.

خواهش من این است که مشی سیاسی تان را در کار های مختلف دخالت ندهید. استراتژی ثابت است، ایرادات را بر طرف کنید. شورای مشورتی جوان داشته باشید. جامعه شناسی مردم فسا را مطالعه کنید. جلساتی با همه افراد معقول از دلسوز تشکیل دهید. فسا بقدر کافی سیاسی است و آن را به خودشان بگذارید... . اگر کسی بخواهد خدمت کند واقعا ۲۴ ساعت هم کم است.

نماینده مردم فسا با اشاره به مشکلات بانوان در ادامه گفت: کمیسیون بانوان از سیاست بازی دور کنید.
از مردم و گروه های سیاسی می خواهم به ایشان فرصت دهیم. و اگر هم نقدی کنیم منصفانه باشد. و کار آخر را اول انجام ندهیم.

سلیمان کرمی با درود و سلام بر شهدای شهرستان، ساعت ۱۲:۵۵ دقیقه شروع کرد.
کم کم به وقت اذان ظهر نزدیک می شویم، امام جمعه جهت اقامه نماز مجلس را ترک کرد ...

کرمی با اشاره به روز خبرنگار، از فعالان رسانه قدردانی کرد و گفت: حاشیه سازی به نفع هیچ کس نیست.
سلیمان کرمی خطاب به مسئولین بومی گفت: کسانی که سیاست ها و انجام امورات محوله را همسو با دولت تدبیر و امید نداشته باشد، قطعا نمی تواند قطار تدبیر و امید همراهی کنند.
به پایان جلسه نزدیک می شویم.
و سلیمان کرمی با حکم استاندار فارس، رسما معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا شد.
پایان خبر:89244
نام:
ایمیل:
* نظر: