کد خبر: ۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۴
ائمه جمعه سراسر كشور امروز در خطبه هاي نماز جمعه ضمن تقدير از اقدام ارزنده شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت كانديداهاي اصلح، بر تمكين كانديداهاي ردصلاحيت شده تاكيد كردند.


امام جمعه اردبيل:

شوراي نگهبان مجاهدت كرد

حجت الاسلام محمد علي فروغي امام جمعه اردبيل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اردبيل گفت: حماسه ها به ما حيات پاك، طيب و صادقانه مي بخشد و شوراي نگهبان با تاييد صلاحيت هشت كانديدا بستر اين خلق حماسه را فراهم كرده تا مردم ما با راي خود سرنوشت شان را تعيين كنند.

وي با بيان اينكه شوراي نگهبان اين مقدمه را فراهم كرده تا خلق حماسه به معناي واقعي اتفاق بيفتد، تاكيد كرد: بنده حركت شوراي نگهبان را نمودي از مجاهدت شهيد شيخ فضل الله نوري مي دانم كه به حيات اسلام روحي تازه بخشيد.

امام جمعه دماوند:

مخالفت با شوراي نگهبان به نفع دشمن است

به گزارش خبرگزاري فارس از دماوند، حجت‏الاسلام محمد علاءالديني امروز در خطبه هاي نماز جمعه در دفاع از نظرات شوراي نگهبان اظهار كرد: بايد پررنگ‏تر در زمينه دفاع از نظرات شوراي نگهبان و خواسته‏اي كه شهدا در رابطه با تقويت اركان نظام داشتند، عمل كنيم.

امام جمعه دماوند تصريح كرد: در تعبيرات رهبر معظم انقلاب و امام خميني (ره) آمده است كه زنده بودن هويت نظام اسلامي با نهاد مقدس شوراي نگهبان است.

علاءالديني اضافه كرد: هر گونه تعابيري كه به گونه‏اي تضعيف تصميمات شوراي نگهبان را به دنبال داشته باشد، بازي كردن در پازل دشمن است.

امام جمعه تايباد:

تمكين كانديداها به نظرات شوراي نگهبان

به گزارش خبرگزاري فارس از تايباد حجت الاسلام محمد محدثي ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه تايباد قانون مداري و تمكين به قانون و رعايت اخلاق را وظيفه اي همگاني خواند و با اشاره به بيانات امام راحل در مورد شوراي نگهبان با اين عنوان كه "كسي كه به شوراي نگهبان توهين كند، مفسد است" به عملكرد شوراي نگهبان با حضور حقوقدانان و فقها در اين شورا اشاره كرد و تاييد صلاحيت حضور كانديداها در انتخابات را از مواردي خواند كه در ساير كشورها همچون فرانسه و ديگر كشورها جريان دارد.

وي گفت: صافي قانون در ساير كشورها نيز براي تاييد صلاحيت افراد شركت كننده در انتخابات وجود دارد.

امام جمعه مشهد:

شش مجتهد عادل در شوراي نگهبان تصميم مي گيرند

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، آيت الله سيداحمد علم الهدي در خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به موضوع احراز صلاحيت ها در پاسخ به سئوالي در ارتباط با افراد معترض كه صلاحيت شان احراز نشده است، اظهار كرد: مسئله احراز صلاحيت ها مسئله تشخيص است و هيچ كس در تشخيص فرد ديگر حق ندارد. در بحث احراز صلاحيت كانديداهاي رياست جمهوري براساس قانون احراز صلاحيت ها بر عهده شوراي نگهبان است كه در اين شورا تصميم گيري مي شود كه چه افرادي احراز صلاحيت شده و مي توانند وارد عرصه شوند.

وي افزود: در شوراي نگهبان يك نفر تصميم نمي گيرد بلكه شش مجتهد عادل احراز صلاحيت ها را بررسي كرده و خلاف تشخيص خود را به هيچ عنوان اعلام نمي كنند و البته در تشخيص آنها نيز كسي حق ندارد كه بگويد حق من از بين رفته است چرا كه قانون تشخيص را واگذار به اين شورا كرده است؛ پس اينكه كسي بگويد مظلوم واقع شده درست نيست. به هيچ عنوان ظلمي وجود نداشته و تجاوز به حقي نشده است. چون حقي نيست كه ظلم باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: اين اظهارنظرها در واقع تعابير كساني است كه قانون را بلد نبوده و معناي تشخيص و احراز صلاحيت را نمي فهمند و يا خداي ناكرده مردم را بي توجه به اين مسئله مي بينند. بنابراين، اين تعابيري غلط است.

آيت الله علم الهدي با اشاره به راه پيگيري قانوني ادامه داد: در ارتباط با پيگيري قانوني افراد مي توانند مراجعه كرده و از آن فقها و شوراي نگهبان بپرسند كه بر طبق چه علائم و نشانه اي احراز صلاحيت نشده اند و نسبت به اين علائم دفاع كنند و اگر نياز بود دوباره تجديد نظر صورت گرفته و به تشخيص دومي برسند.

وي متذكر شد: اما قطعا شروع راه پيگيري قانوني رجوع به مقام معظم رهبري نيست؛ حضرت آقا در دو روز گذشته كه ما خدمت ايشان رسيديم مي فرمودند كه قانون وظيفه احراز و تشخيص را بر عهده شوراي نگهبان گذاشته است. بنابراين احراز و تشخيص چيزي نيست كه بنده بخواهم دستور بدهم و با دستور حل نمي شود.

امام جمعه آبيك:

عظمت حركت شوراي نگهبان در آينده مشخص مي شود

امام جمعه شهر آبيك گفت: شوراي نگهبان كار بسيار شايسته و ارزنده اي را از خود به جاي گذاشته كه عمق عظمت اين موضوع را در آينده اي نزديك شاهد خواهيم بود.

به گزارش خبرگزاري فارس از آبيك، حجت الاسلام سيد ابوتراب موسوي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر آبيك در مسجد ولي عصر (عج) اين شهر با تحسين رأي شوراي نگهبان مبني بر آرايش انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: شوراي نگهبان كار بسيار شايسته و ارزنده اي را از خود به جا گذاشته كه عمق عظمت اين موضوع را در آينده اي نزديك شاهد خواهيم بود.

وي شوراي نگهبان را نقطه تضمين اسلام و نظام و نيز خط قرمز و فصل الخطاب نامزدهاي انتخاباتي ذكر كرد و افزود: تخطي از رأي شوراي نگهبان تخطي از قانون است و قاعده بازي اين است كه همه از قانون پيروي كنند.

امام جمعه رشت:

قانون فصل الخطاب است

نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت گفت: كانديداي رياست جمهوري حداقلي اصلح به كانديداي حداكثري مقبول، اولي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، آيت الله زين العابدين قرباني امروز در نماز جمعه اين شهر افزود: مقام معظم رهبري فرمودند كه مومنان در انتخابات با شركت حداكثري بايد حماسه سياسي آشكار كرده و فرد اصلح را انتخاب كنند.

قرباني با بيان اينكه رهبري فرد اصلح را توضيح دادند، تصريح كرد: از ديدگاه ايشان اصلح كسي است كه مدير، مدبر، توانمند، كارآزموده و ولايي باشد.

وي اضافه كرد: بنده از مقام معظم رهبري پرسيدم كه اگر در امر انتخابات بين حداكثري و اصلح رقابت پيش آمد، حداكثري غير اصلح اولي است يا حداقلي اصلح اولي، ايشان فرمودند: حداقلي اصلح اولي است.

امام جمعه رشت با تصريح بر اينكه تابع قانون هستيم، خاطرنشان كرد: كشور داراي رهبر و اركان مختلف است.

امام جمعه قائمشهر:

شوراي نگهبان معيارهاي قانوني براي احراز صلاحيت نامزدها دارد

امام جمعه قائمشهر گفت: شوراي نگهبان معيارهاي قانوني براي احراز صلاحيت نامزدها دارد.

به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان قائمشهر،آيت الله علي معلمي،ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه قائمشهر، با تاكيد بر اهميت انتخابات شوراها، رياست جمهوري و تمكين كانديداها در برابر نظر شوراي نگهبان خاطر نشان كرد: شوراي نگهبان معيارهاي قانوني براي احراز صلاحيت نامزدها دارد كه از جمله آن مدير بودن، از رجال سياسي بودن و ملتزم بودن به ولايت فقيه كانديدا ها است.

وي همچنين بيان داشت: وظيفه ما اين است كه نظر شوراي نگهبان را حمل بر صحت كنيم چرا كه ما از پرونده افراد بي خبريم و اگر از محتويات آن باخبر شويم از اعضاي محترم شوراي نگهبان سپاسگزاري هم خواهيم كرد.

خطيب موقت نماز جمعه ساري:

شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت با كسي تعارف ندارد

خطيب موقت نماز جمعه ساري گفت: آحاد مردم بايد متوجه باشند و انتخابي كه راجع به رئيس جمهور انجام مي دهند بايد انتخاب ويژه باشد.

به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، حجت الاسلام محمد قاسمي در خطبه هاي نماز جمعه امروز مركز مازندران با اشاره به اينكه اتفاق بسيار مهمي در رابطه با تاييد صلاحيت و رد صلاحيت در انتخابات افتاده، گفت: در هر دوره از انتخابات، اين گذر، گذر مهمي است و با تواني كه شوراي نگهبان داشت و مورد تاييد رهبري و امام هستند، كار ديني و شرعي و اسلامي را انجام دادند.

قاسمي با بيان اينكه تعدادي مورد تاييد قرار گرفتند و برخي هم در چهارچوبه نبودند، افزود: اين افراد هنگام ثبت نام اعلام كردند تابع قانون هستند و ما هم از شوراي نگهبان و كساني كه تاييد صلاحيت نشدند تشكر مي كنيم كه در مصاحبه ها گفتند هرگز اجازه نمي دهيم طغيان عليه رهبري باشد چون مردم ما تاب برخورد قانون شكنانه ندارند.

امام جمعه خورموج:

تشخيص شوراي نگهبان فصل الخطاب است

امام جمعه خورموج گفت: تشخيص و نظر شوراي نگهبان در مورد كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري فصل الخطاب است.

به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان دشتي، حجت الاسلام عبدالحسين مصلح در خطبه هاي نماز جمعه شهرخورموج با اشاره به برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: حضور كانديداهايي با سلائق مختلف كه مورد تاييد شوراي نگهبان است نشان از برگزاري انتخاباتي باشكوه در 24 خرداد خبر مي دهد.

امام جمعه موقت كنگان:

دشمنان در پي تخريب شوراي نگهبان هستند

امام جمعه موقت كنگان با بيان اينكه دشمنان نظام اسلامي در پي تخريب شوراي نگهبان هستند، گفت: شوراي نگهبان از اركان اساسي و خدشه ناپذير اين كشور و نظام است.

به گزارش خبرگزاري فارس از بندر كنگان، حجت الاسلام مهدي حيدري در خطبه هاي نماز جمعه كنگان با اشاره به اعلام اسامي نهايي و احراز صلاحيت شده از سوي شوراي نگهبان اظهار داشت: اقتدار شوراي نگهبان به عنوان يكي از اركان اساسي نظام اسلامي و بصيرت مردمي خواب دشمنان را آشفته كرد.

وي افزود: دشمنان اين بار تلاش كردند تا قبل از انتخابات فتنه انگيزي كنند كه اين نقشه شوم با تدبير حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب و ولايتمداري و آگاهي ملت بزرگ ايران نقش بر آب شده است.

حيدري به تلاش دشمنان براي ضربه زدن به شوراي نگهبان اشاره و گفت: شوراي نگهبان از اركان اساسي و خدشه ناپذير اين كشور و نظام است.

امام جمعه عسلويه:

نامزدهاي انتخاباتي نبايد به مراكز ثروت و قدرت وصل باشند

به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، حجت الاسلام سيد علي هاشمي نژاد در خطبه هاي امروز نماز جمعه عسلويه بيان داشت: شوراي نگهبان پس از بررسي هاي دقيق نظر خود را درباره نامزد هاي انتخاباتي اعلام كرد، ولي متاسفانه پس از اعلام نظر شوراي نگهبان عده اي ناشيانه به موضع گيري پرداختند و عده اي نيز با نوشتن نامه هاي بچه گانه به خيال خود به رهبري عزيز تذكر دادند.

هاشمي نژاد عنوان كرد: اين انتخابات براي كشور از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، اما كشتي بان انقلاب بيدار است و به هيچ نحو نيازي به تذكر امثال ما ندارد.

وي افزود: بايد هر لجظه خداوند متعال را شاكر باشيم كه پس از بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي مردي خدايي و فقيهي عادل سكان داري و رهبري كشتي انقلاب را بر عهده گرفتند.

هاشمي نژاد با اشاره به خصائل و ويژگي ‎هاي اخلاقي آيت الله جنتي، بيان داشت: پيرمردي با بيش از 90 سال سن و 30 و چند سال خدمت در اين نهاد مقدس و انقلابي به هيچ وجه ايمان خود را به خاطر امر و زيد خراب نمي كنند.

امام جمعه عسلويه با تبيين ديدگاه امام خميني (ع) در ارتباط با نهاد مقدس شوراي نگهبان گفت: مخالفت با شوراي نگهبان مخالفت با اسلام است و امام (ره) و رهبري همواره عملكرد شوراي نگهبان را مورد تاييد قرار داده اند و بر آن صحه گذاشته اند و اين امر بايد براي همه ما حجت باشد.

آيت الله موسوي جزايري:

شوراي نگهبان مصالح كشور را مقدم دانست

امام جمعه اهواز گفت: شوراي نگهبان در مورد برخي نامزدها كه در خصوص شرايط سني و جسمي و كهولت سن ترديد جدي وجود داشت كه آيا مي توانند اين مسئوليت سنگين را به دست بگيرند، مصالح كشور را مقدم دانست و به وظيفه خود عمل كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، آيت الله سيد محمدعلي موسوي جزايري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اهواز به موضوع احراز صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: شوراي نگهبان يكي از نهادهاي مهم و حياتي كشور است كه تعدادي از شخصيت هاي با تقوا، مومن، قانون مدار و فقيه در آن حضور دارند.

نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره تاييد صلاحيت و عدم احراز صلاحيت برخي افراد در اين دوره گفت: شوراي نگهبان به وظيفه قانوني خود عمل و شهامت جدي از خود نشان داد.

وي خاطرنشان كرد: اعضاي شوراي نگهبان با توجه به مر قانون و مصالح كشور تاييد صلاحيت ها را اعلام كردند.

موسوي جزايري بدون ذكر نام با اشاره به عدم احراز صلاخيت هاشمي رفسنجاني توسط شوراي نگهبان اظهار كرد: اين شورا در مورد برخي نامزدها كه در خصوص شرايط سني و جسمي و كهولت سن ترديد جدي وجود داشت كه آيا مي توانند اين مسئوليت سنگين را به دست بگيرند، مصالح كشور را مقدم دانست و به وظيفه قانوني و شرعي خود عمل كرد.

خطيب جمعه خرمشهر:

شوراي نگهبان دشمنان را نا اميد كرد

خطيب جمعه خرمشهر گفت: شوراي نگهبان، اقدام شجاعانه ي در احراز صلاحيت ها انجام داد و من پاي رئيس اين شورا را براي اينكه اميد غرب را نا اميد كرد مي بوسم.

به گزارش خبرگزاري فارس از خرمشهر، حجت الاسلام سيد نبي موسوي امروز در خطبه هاي نماز جمعه عبادي سياسي خرمشهر تصريح كرد: اين شورا كساني را كه براي كشور جز سبب مصيبت بودند را تاييد نكرد و من پاي رئيس محترم اين شورا به جهت اينكه اميد غرب را نا اميد كرد مي بوسم.

موسوي خطاب برخي افراد كه تائيد صلاحيت نشدند گفت: من خطاب به برخي از اين افراد بايد بگويم كه شما و فرزندانتان جز مصيبت براي اين ملت چه داشته ايد و حتي شنيدم فرزند يكي از اين اشخاص در ايام بازداشت خود گفته است كه منافقين دوست و برادران ما هستند، حال چگونه اين افراد را مي توان مفيد براي جامعه خواند.

امام جمعه موقت كازرون:

شوراي نگهبان به وظيفه خطير خود عمل كرد

خطيب موقت نماز جمعه كازرون گفت: شوراي نگهبان به وظايف خطير خود عمل كرد و اكنون وظيفه مردم است كه با درايت و بدون حب و بغض اصلح را برگزينند.

به گزارش خبرگزاري فارس از كازرون، حجت الاسلام محمدجواد عزمي در خطبه هاي نماز جمعه امروز اين شهر از درايت و هوشمندي و وظايف سنگين شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري تشكر كرد و ابراز داشت: شوراي نگهبان به وظايف خطير خود عمل و هشت داوطلب انتخابات رياست جمهوري را معين و معرفي كرد و اكنون وظيفه مردم است كه با درايت و بدون حب و بغض اصلح را برگزينند.

عزمي گفت: مديريت اجرايي كشور بايد در دست كسي قرار گيرد كه بتواند با توان علمي و تقواي خود و نيز تعهدي كه به خدا و روز قيامت دارد و به دور از ايجاد تنش و دشمن تراشي كشور و نظام را رو به جلو ببرد.

امام جمعه ميناب:

روحيه مقاومت و ايثار تحريم ها را از بين مي برد

به گزارش خبرگزاري فارس از ميناب در شرق هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمين ميرزا حسين معتمدي فر امروز در خطبه هاي امروز نماز جمعه ميناب با بيان اينكه احراز صلاحيت نامزدها از گام هاي ابتدايي انتخابات به شمار مي رود كه پشت سرگذاشته شده، افزود: شوراي نگهبان در اين راستا به وظيفه ذاتي و شرعي خود عمل كرد.

وي وجود افراد از جريان هاي فكري مختلف در كانديداهاي تاييد شده را بيانگر آزادي انتخابات عنوان كرد و گفت: افراد تاييد شده و كساني كه صلاحيت آنان توسط شوراي نگهبان تاييد نشده بايد با تمكين در برابر قانون، بلوغ و رشد سياسي خود را به ملت ثابت كنند.

امام جمعه نيكشهر:

شوراي نگهبان مانع انحراف نظام اسلامي از خط دين و اسلام مي شود

امام جمعه نيكشهر گفت: شوراي نگهبان مانع اين است كه نظام اسلامي از خط دين و اسلام و هم‏چنين از خط قانون اساسي منحرف شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از نيكشهر، حجت الاسلام احمد لطفيان سرگزي در خطبه هاي امروز نماز جمعه نيكشهر در مسجد جامع الزهرا اين شهرستان با اشاره به تأييد صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: شوراي نگهبان نبايد در مقابل افرادي كه مي ‏خواهند گردن‏ كلفتي كنند، كوتاه بيايد.

امام جمعه نيكشهر اضافه كرد: شوراي نگهبان، نبض نظام اسلامي‏ است، شوراي نگهبان، عماد ملت و دين و مايه اطمينان و سكينه قلب مؤمنين است و در حقيقت، نبض نظام اسلامي به‏ شمار مي‏ رود.

لطفيان سرگزي بيان كرد: شوراي نگهبان، نقطه تضمين و تأمين براي نظام اسلامي است، شوراي نگهبان دستگاهي است كه قانون اساسي ما، آن‏ را وسيله تضمين حقانيت اين نظام قرار داده است در واقع مي‏ توان گفت كه شوراي نگهبان، ارگان تقريباً مقدسي است، زيرا بر اساس تقوا بنا شده است.

خطيب جمعه نيكشهر تصريح كرد: شوراي نگهبان تشكيلاتي است كه اگر خوب باشد و درست كار كند، اين نظام ديگر خطر انحراف از دين نخواهد داشت، اين چيز كمي نيست، اين چيز قابل مقايسه‏ اي با چيزهاي ديگر نيست.

وي با اشاره به لزوم تكريم و حفظ حرمت شوراي نگهبان‏ گفت: شوراي نگهبان مانع اين است كه نظام اسلامي از خط دين و اسلام منحرف شود.

لطفيان سرگزي عنوان كرد: قانون اساسي ستون فقرات نظام است، در حقيقت مركز اصلي سلسله اعصاب نظام است، معيار و ضابطه است و شوراي نگهبان نمي‏ گذارد كه دستگاه هاي كشور از قانون اساسي منحرف شوند، نمي‏ گذارد كه قوانين مخالف قانون اساسي تصويب و اجرا شود چنين دستگاهي كه اين‏ همه اهميت دارد، بايد ابهت و اقتدار و تكريم و حرمتش حفظ شود.

امام جمعه زاهدان:

نظر شوراي نگهبان روي چشم جا دارد

خطيب جمعه زاهدان گفت: كانديداتورهاي رياست جمهوري با ترازوي فكر و انديشه ملت ايران سنجيده مي شوند.

به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، آيت الله عباسعلي سليماني در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه زاهدان بيان كرد: شوراي نگهبان پس از بررسي 10 روزه صلاحيت 656 نفر، هشت نفر را احراز صلاحيت كرد و ما به احترام اين شورا آنها را بر روي مردمك چشم خود قرار مي دهيم.

سليماني ادامه داد: شوراي نگهبان با دقت نظر خود با حذف برخي افراد كه وابسته به جريان فتنه سال 88 بودند كشور را از خلق فتنه اي ديگر در كشور نجات داد.

وي افراد احراز صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوري از سوي شوراي نگهبان را مورد خطاب قرار داد و گفت: رئيس جمهوري آينده در سايه رهبري بازار آشفته سياست داخلي و خارجي كشور را سامان بدهد.

امام جمعه زابل:

تمكين از قانون تكليف شرعي و سياسي است

امام جمعه زابل گفت: تمكين از قانون تكليف شرعي، سياسي و تقوايي ما است كه بايد به آن احترام بگذاريم.

به گزارش خبرگزاري فارس از زابل، حجت الاسلام سيد كاظم طباطبايي در خطبه هاي امروز نمازجمعه زابل اظهار داشت: تبعيت از قانون و تصميم شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت ها كاملاً قانوني، عادلانه و منصفانه است.

وي افزود: همه گروه هايي كه براي نامزدي رياست جمهوري ثبت نام كرده بودند فرد مورد نظر براي احراز اين مقام بودند و كار شوراي نگهبان در اين زمينه قابل تقدير و تشكر است.

خطيب جمعه زابل ادامه داد: اين صلاحيت فقط صلاحيت افراد براي پست رياست جمهوري است و خيلي از شخصيت ها محترم و شناخته شده اند و يقيناً براي پست هاي ديگر كارآيي بالايي دارند.

طباطبايي بيان كرد: تكليف شرعي، سياسي و تقوايي ما تمكين از قانون است و بايد به قوانين احترام بگذاريم.

امام جمعه كرمان:

نظر شوراي نگهبان روي چشم همه باشد

امام جمعه كرمان با تاكيد بر حضور گسترده و انتخاب اصلح در انتخابات 24 خرداد ماه جاري گفت: نظر شوراي نگهبان بايد روي چشم همه ما باشد.

به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، آيت الله سيد يحيي جعفري ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلاي امام علي (ع) با بيان اينكه در شوراي نگهبان 12 نفر شامل شش حقوقدان و شش فقيه تصميم گير هستند و اين افراد مورد تاييد امام خميني (ره) بودند و رهبري نيز آنها را تاييد كردند، گفت: اين 12 نفر درباره كانديداها بحث مي كنند.

وي اذعان داشت: من مي توانم، قسم ياد كنم كه هيچ گونه غرض خاصي در كار شوراي نگهبان نيست، هرچند كه بعضي هايشان ممكن است اشتباهاتي داشته باشند و ما هيچ كسي را معصوم نمي دانيم.

جعفري بيان داشت: زماني كه 12 مجتهد و عالم مسئله اي را اعلام كردند، بايد تمكين كنيم و طبيعي است كه عده اي به هر دليلي رد مي شوند، ممكن است يك نفر مشكل اخلاقي داشته باشد و يك نفر هم ممكن است به علت كبر سن و پيري مورد تاييد قرار نگيرد.

امام جمعه زرند:

نظر شوراي نگهبان براي نامزدها واجب الاتباع است

امام جمعه زرند گفت: نظر شوراي نگهبان براي تمام نامزدهاي رياست جمهوري واجب الاتباع است.

به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، حجت الاسلام رضا كرمي پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: ان شاء الله نامزدهاي رياست جمهوري با التزام و احترام به قانون و رعايت اخلاق و مصالح نظام با هدف برگزاري انتخاباتي پرشور و در شان شهدا، امام خميني (ره) و مردم وارد صحنه رقابت شوند.

وي عنوان كرد: نامزدهايي كه صلاحيت آنها احراز نشده است هم بايد خود را تابع قانون دانسته و از شوراي نگهبان نيز بايد تشكر كرد كه در احراز صلاحيت اول اينكه رضايت خداوند و امام زمان (عج) را در نظر داشته اند و دوم اينكه از جناح هاي مختلف افرادي را معرفي كرده اند تا همه بتوانند به سليقه مورد نظر خود راي دهند.

امام جمعه زرند از رجل سياسي و مذهبي، مدير و مدبر و امين و متقي بودن را از جمله صفات رياست جمهوري در قانون اساسي ذكر كرد و افزود: نظر شوراي نگهبان براي تمام نامزدها واجب الاتباع است.

كرمي پور ابراز داشت: نظارت شوراي نگهبان از ضروريات است كه در اين رابطه مقام رهبري مي فرمايند «اگر نظارت شوراي نگهبان و اگر تاييد صحت انتخابات به وسيله شوراي نگهبان انجام نگيرد، اصل اين انتخابات زير سئوال مي رود و اعتبار خود را از دست مي دهد».

امام جمعه بافت:

شوراي نگهبان حافظ نظام است

امام جمعه بافت گفت: شوراي نگهبان در قانون به دليل حفظ نظام، احكام و دين ما به وجود آمده و براي حفظ و حراست از خون شهدا تلاش مي كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از بافت، حجت الاسلام علي ابراهيمي ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر بيان كرد: شوراي نگهبان در قانون به دليل حفظ نظام، احكام و دين ما به وجود آمده و براي حفظ و حراست از خون شهدا همه كار مي كنند، نقش شوراي نگهبان خيلي مهم است، بدانيد فقها و علما در شوراي نگهبان سينه سپر كردند و همه فحش و سختي را به جان مي خرند تا نظام ما حفظ شود.

امام جمعه تبريز :

شوراي نگهبان تماشاچي نيست

امام جمعه تبريز گفت: كانديداهاي تاييد صلاحيت شده سهم خود را در برگزاري جشن ملي 24 خرداد به خوبي ايفا كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني اين شهر با اشاره به تاييد صلاحيت هشت نفر از كانديداها از سوي شوراي نگهبان براي انتخابات رياست جمهوري اظهار كرد: عدم احراز صلاحيت كانديداها از سوي شوراي نگهبان به اين معني نيست كه فرد اساسا به درد هيچ كاري نمي خورد بلكه شوراي نگهبان مي گويد كه من براي پست رياست جمهوري اين افراد را مناسب نديده و طبيعي است كه فرد رد شده مسئوليت هايش را از دست نمي دهد.

شبستري اظهار كرد: شوراي نگهبان تماشاچي نيست بلكه بر تمام مراحل انتخابات نظارت دارد و در طول حيات 34 انقلاب اسلامي اين شورا وظايف خود را به خوبي انجام داده و ثابت كرده شوراي نگهبان كارآمدي قابل قبول داشته است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: نظارت استصوابي شوراي نگهبان تمام مراحل انتخابات را شامل مي شود و اين اصل مهم نص صريح قانون اساسي است.

وي ابراز داشت: تضعيف و توهين به شوراي نگهبان امري خطرناك براي اسلام است و هميشه انحرافات به تدريج ايجاد مي شود از اين رو كساني كه شعار قانون مداري داده اند، بايد آن را در عمل اثبات كنند و بعد از انتخابات نيز به راي مردم احترام بگذارند.

شبستري با بيان اينكه شوراي نگهبان تضمين كننده ادامه حيات اسلامي كشور است، اظهار كرد: دشمنان در آستانه در انتخاباتي اين شورا را مورد بمباران تبليغاتي قرار مي دهند.

امام جمعه موقت مهربان:

احراز صلاحيت با عدم صلاحيت نبايد اشتباه گرفته شود

امام جمعه موقت مهربان با اشاره به اين كه به كار بردن كلمه عدم صلاحيت براي كانديداهاي داوطلب رياست جمهوري كه احراز صلاحيت نشده اند، اشتباه است گفت: بايد توجه داشت كه احراز صلاحيت با عدم صلاحيت نبايد اشتباه گرفته شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت الاسلام رضا ارشدي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مهربان با تقدير و تشكر از شوراي نگهبان در عمل به وظيفه قانوني خود رد بررسي صلاحيت هاي كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه كرد: شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت ها به وظايف خود عمل كرده و افرادي را كه شرايط و صلاحيت رياست جمهوري را داشته اند احراز صلاحيت كرده است.

خطيب جمعه موقت مهربان با اشاره به اين كه بكار بردن كلمه عدم صلاحيت براي كانديداهاي داوطلب رياست جمهوري كه احراز صلاحيت نشده اند كار دشمنان است، افزود: بايد توجه داشت كه احراز صلاحيت با عدم صلاحيت نبايد اشتباه گرفته شود.

حجت الاسلام ارشدي با اشاره به احراز صلاحيت هشت نفر براي انتخابات رياست جمهوري افزود: پس از اتمام كار شوراي نگهبان در معرفي داوطلبان داراي صلاحيت براي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري هم اكنون وظيفه مردم است كه اصلح ترين فرد را براي رياست جمهوري انتخاب كنند.

امام جمعه شاهين دژ:

احترام به شوراي نگهبان فراموش نشود

امام جمعه شاهين دژ گفت: ملت ايران با هوشياري تمام، در برابر توطئه هاي جيره خواران غرب مي ايستند و آن ها را خنثي مي كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از شاهين دژ حجت الاسلام نقي باقري ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته افزود: رئيس جمهور مجري قانون در كشور است كه شوراي نگهبان هم جزئي از همان قانون محسوب مي شود، لذا احترام رد صلاحيت شدگان به نظر شوراي نگهبان، احترام به همان قانوني است كه قرار بود مجري آن باشند.

امام جمعه مياندوآب:

شوراي نگهبان با علم خط سير را به ملت نشان داد

امام جمعه مياندوآب گفت: مردم بايد به دنبال كسي باشند كه لياقت و شايستگي اين جايگاه را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري فارس از مياندوآب حجت الاسلام محمدجواد قهرماني ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه مياندوآب با يادآوري تاييد صلاحيت هشت نفر از كانديداي رياست جمهوري توسط شوراي نگهبان، تصريح كرد: اعضاي شوراي نگهبان با علم و آگاهي به تعيين صلاحيت ها پرداختند و خط مسير را به ملت نشان دادند.

قهرماني با تاكيد بر لزوم هوشياري مردم و دقت آنان در ارزيابي و انتخاب فرد اصلح براي اين جايگاه، خاطرنشان كرد: بايد شخصي مدنظر مردم باشد كه از شاخصه هاي لازم براي اداره و مديريت كشور برخوردار بوده، بتواند آينده كشور و نظام اسلامي را به نحو احسن رقم بزند و از همه مهم تر شايستگي و لياقت رياست جمهوري را داشته باشد.

امام جمعه ايلام:

تخريب شوراي نگهبان از سوي دوستداران انقلاب دور از انتظار بود

امام جمعه ايلام گفت: تخريب شوراي نگهبان از سوي دوستداران انقلاب آن هم با ادبيات دشمنان نظام دور از انتظار بود.

به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، آيت الله محمدنقي لطفي امروز در خطبه هاي نماز جمعه ايلام اظهار داشت: پس از اعلام نهايي شوراي نگهبان در عدم احراز صلاحيت برخي نامزدها تخريب اين شورا از سوي دشمنان تابلودار نظام شروع شد.

وي ادامه داد: در راس اين دشمنان آمريكا، اسرائيل و مجموعه ضد انقلاب بر عليه شوراي نگهبان سخن پراكني كرده كه اين هم انتظار مي رفت اما از دوستداران نظام و انقلاب انتظار نمي رفت كه با ادبيات دشمنان عليه شوراي نگهبان سخن بگويند.

امام جمعه ايلام اضافه كرد: اين افراد به جاي اينكه از شوراي نگهبان به عنوان ميراث ماندگار امام راحل طرفداري كنند به اردوگاه دشمنان پيوسته و اين نوع حركات دور از انتظار بود.

لطفي تصريح كرد: امام راحل در خصوص شوراي نگهبان فرموده است "هركس عليه شوراي نگهبان موضع گيري كند مفسد است."

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: تمكين به راي شوراي نگهبان مصداق بارز قانون مداري است و همه وظيفه دارند از اقدام شوراي نگهبان نسبت به احراز صلاحيت و عدم صلاحيت ها نامزدها تبعيت كنند.

وي ادامه داد: شوراي نگهبان فصل الخطاب است و عالي ترين مرجع تصميم گيري در معرفي افراد براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري است.

امام جمعه ابهر:

شوراي نگهبان سنگر دفاع از قانون اساسي است

امام جمعه ابهر گفت: شوراي نگهبان همواره يك سنگر بسيار استراتژيك و راهبردي براي دفاع از تماميت قانون اساسي، حفاظت و حراست از آن است.

به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، حجت الاسلام جعفر رحيمي ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه ابهر از زحمات همه دست اندركاران و مجريان انتخابات و به ويژه شوراي محترم نگهبان تقدير ويژه اي را به جا آورده و خاطرنشان كرد: شوراي نگهبان يك جايگاه بسيار رفيع، معتبر، شرعي و قانوني دارد.

رحيمي ابراز داشت: شوراي نگهبان همواره يك سنگر بسيار استراتژيك و راهبردي براي دفاع از تماميت قانون اساسي، حفاظت و حراست از آن بوده و هست و در طول اين 34 سال همواره اين حصن و حصين از سوي ضد انقلاب خارج از كشور و نااهلان داخلي مورد هجمه قرار گرفته است و به لطف الهي دشمنان نتوانسته اند هيچ ضربه اي به اين نهاد مقدس بزنند.

امام جمعه قروه:

جايگاه شوراي نگهبان خدشه بردار نيست

امام جمعه قروه گفت: سعي بدخواهان در خدشه وارد كردن بر جايگاه شوراي نگهبان خيالي باطل است و هيچ گاه محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قروه، حجت الاسلام صفرعلي احيا در خطبه هاي نماز اين هفته با تقدير از تمكين داوطلبان انتخابات رياست جمهوري در برابر تصميم شوراي نگهبان گفت: تمامي افراد تاييد شده داراي صلاحيت هستند اما مردم بايد فردي را كه اصلح است انتخاب و اداره امور كشور را به وي محول كنند.

وي با اشاره به جايگاه خاص شوراي نگهبان در جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: در فتنه 88، قصد استكبار و ايادي آن تخريب اين جايگاه بود و هم اكنون نيز با طرح برخي مسائل واهي درباره مسائل داخل ايران سعي دارند به اين جايگاه خدشه وارد كنند در حالي كه اين خيال باطل هيچ گاه محقق نخواهد شد.

امام جمعه قروه با بيان اينكه روند تمامي فعاليت هاي شوراي نگهبان در چارچوب قانون است تصريح كرد: اگر كساني كه امروز از نظر شوراي نگهبان احراز صلاحيت نشده اند كمي به گذشته برگردند مي بينند كه در دوران تصدي سمت هاي مختلف از كانال همين شورا عبور كرده بودند.

وي افزود: بنابراين اينكه بگويند شوراي نگهبان در آن زمان خوب بوده و الان نيست اين ناشي از نگرش ضعيف آنان به جايگاه شوراي نگهبان است.

امام جمعه بيجار:

همه موظفند در برابر تصميم شوراي نگهبان سر تسليم فرود آورند

امام جمعه بيجار گفت: همه موظف هستند در مقابل تصميم شوراي نگهبان سر تسليم فرود بياورند و از حاشيه‏پردازي و سخن‏پردازي‏هاي بي‏مورد پرهيز كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از بيجار، حجت الاسلام علي مرادي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بيجار به جايگاه ارزشمند شوراي نگهبان در جمهوري اسلامي ايران اشاره و تصريح كرد: اين نهاد مقدس از ابتداي شكل گيري به فرمان امام راحل(ره) همواره پاسدار ارزش ها و آرمان هاي انقلاب بوده است.

حجت الاسلام مرادي اضافه كرد: اين نهاد مقدس با وجود توطئه هاي مختلف در مسير حق و حقانيت حركت كرده و نبايد بعضي افراد ناآگاه به خود اجازه بدهند خدمات اين شورا را زير سوال برده چراكه تخريب شوراي نگهبان به معناي همراهي با دشمنان نظام است.

امام جمعه بيجار در پايان با بيان اينكه همه موظف هستند در مقابل تصميم شوراي نگهبان سر تسليم فرود بياورند و از حاشيه‏پردازي و سخن‏پردازي‏هاي بي‏مورد بپرهيزند، اضافه كرد: شوراي نگهبان با استناد تصميم مي‏گيرد و از اين رو همه بايد به نتيجه بررسي‏ها احترام بگذارند.

آيت الله علما:

شوراي نگهبان در اعلام نظر هيچ منفعت يا ضرر شخصي ندارد

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: شوراي نگهبان در اعلام نظر هيچ منفعت يا ضرر شخصي ندارد و براساس يك سلسله قوانين عمل مي كند و در واقع مايه اطمينان مردم است.

به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، آيت الله شيخ مصطفي علما در خطبه هاي نماز عبادي سياسي اين هفته كرمانشاه بيان داشت: شوراي نگهبان يكي از اركان مهم قانون اساسي است و درباره اهميت شوراي نگهبان موضوعات زيادي مطرح شده است.

خطيب جمعه كرمانشاه تصريح كرد: در دوران مشروطه هم پنج نفر مجتهد در مجلس حضور داشتند تا قوانين اسلامي باشد و امروز هم سيستمي، مانند شوراي نگهبان در تمام دنيا با الفاظ ديگر وجود دارد و ملاك هاي مورد نظر براي كانديداهاي رياست جمهوري را بررسي مي كند.

علما با تاكيد بر اينكه شوراي نگهبان بايد وجود داشته باشد، اظهار داشت: فرمايشات زيادي از امام راحل و مقام معظم رهبري در تاييد شوراي نگهبان و اهميت آن مطرح شده است. شوراي نگهبان در اعلام نظر هيچ منفعت يا ضرر شخصي ندارد و براساس يك سلسله قوانين عمل مي كند.

امام جمعه كرمانشاه افزود: شوراي نگهبان مصالح كلي نظام مقدس جمهوري اسلامي را در نظر مي گيرد و در واقع مايه اطمينان مردم است.

نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به اينكه بودن يا نبودن هر شخصي، تاثيري به حال شوراي نگهبان ندارد، همه افراد را به تمكين از قانون دعوت كرد.

علما ادامه داد: افرادي كه صلاحيتشان مورد تاييد قرار نگرفته بايد بدانند براي اين كار تاييد نشدند و براي كارهاي ديگر، توانايي هاي خود را دارند و اين موضوع ناراحتي ندارد.

خطيب نماز جمعه دهدشت:

رأي شوراي نگهبان براي همه مردم حجت است

امام جمعه دهدشت با اشاره به احراز صلاحيت كانديداهاي رياست جمهوري توسط شوراي نگهبان گفت: حرف و گفتار اعضاي شوراي نگهبان حجت است و آنان انسانهاي دلسوز براي نظام هستند.

به گزارش خبرگزاري فارس از كهگيلويه، حجت الاسلام سيد نصير حسيني در خطبه اول نماز جمعه با تقدير از شوراي نگهبان در احراز صلاحيت كانديداهاي رياست جمهوري خاطر نشان كرد: حرف و گفتار اعضاي شوراي نگهبان حجت است و آنان افرادي دلسوز نظام و ملت هستند.

امام جمعه دهدشت با بيان اينكه كساني كه مورد تأييد قرار گرفته اند از جريانات فكري مختلف هستند گفت: با عدم احراز صلاحيت برخي كانديداها نبايد تلقي به خوب نبودن آنها داشت بلكه اينها بزرگاني بودند كه سالها براي نظام و انقلاب زحمت كشيده و مورد توجه مردم هستند منتهي به علت كهولت سن توانايي شرايط اداره كشور را نخواهند داشت.

امام جمعه چرام:

عدم تمكين به نظر شوراي نگهبان، نشانه قدرت طلبي است

امام جمعه چرام با بيان اين كه همه بايد در مقابل قانون تسليم باشيم، گفت: ادعاي قانون مداري با عدم تمكين به نظر شوراي نگهبان، نشانه قدرت طلبي است .

به گزارش خبرگزاري فارس از چرام حجت الاسلام جعفر طزري ظهر امروز در خطبه هاي نماز سياسي، عبادي اين هفته ضمن تقدير و تشكر از شوراي نگهبان كه ظرف مدت معين شده با دقت و حساسيت لازم و با معيار قانوني، افراد صلاحيت دار را معرفي كردند و انتخابات را وارد مرحله جديدي ساختند، متذكر شد: آنچه لازم است بدانيم اين است كه همه بايد در مقابل قانون تسليم باشيم و قانون را هر چند بر خلاف ميل و نظر ماست بپذيريم يعني همان چيزي كه تا كنون از سوي اكثر نامزد هاي رد صلاحيت شده صورت گرفته است .

وي با بيان اين كه طرفداران اين نامزدها نيز بايد به قانون پايبند بوده و باشند، ادامه داد: تخريب شوراي نگهبان خلاف قانون و خلاف نظر امام (ره ) مي باشد.

امام جمعه موقت ياسوج :

آمريكاستيزي از بهترين خصلت هاي كانديداي اصلح است

امام جمعه موقت ياسوج گفت: دفاع از كيان نظام در برابر استكبار و آمريكاستيزي از بهترين خصلت هاي كانديداي اصلح است.

به گزارش خبرگزاري فارس از ياسوج، حجت الاسلام سيد امان الله حسيني صدر امروز در خطبه هاي نماز جمعه مركز استان كهگيلويه و بويراحمد با بيان نقش و جايگاه والاي شوراي نگهبان در نظام اسلامي و تأكيدي كه امام راحل نسبت به جايگاه آن داشتند، خاطرنشان كرد: تصميمات شوراي نگهبان برگرفته از شرع مقدس است و در آن نهاد قانوني هيچ گاه بي عدالتي وجود ندارد و تصميماتي كه گرفته مي شود براي عزت اسلام و كشور و مردم است.

وي آمريكا و استكبار ستيزي را بهترين خصلت براي كانديداهاي رياست جمهوري دانست و گفت: متأسفانه آمريكا به برخي كانديداها پيام داده بود كه بهترين راه برداشتن تحريم ها سازش است.

امام جمعه موقت همدان:

درك اسلام حقيقي در ولايت پذيري است

امام جمعه موقت همدان با بيان اينكه اگر كسي به ولايت توجهي نداشته باشد بويي از اسلام حقيقي نبرده است، گفت: افراد خود را در دژ محكم ولايت جاي دهند در آن صورت هيچ دشمني نمي تواند بر آنها غلبه كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از همدان حجت الاسلام محمد جوادي ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه همدان با اشاره به رأي شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت كانديداها گفت: شوراي نگهبان با بررسي هاي خود مطابق قانون آن دسته از افرادي كه داراي صلاحيت رياست جمهوري بودند را تأييد كرد.

امام جمعه موقت همدان گفت: اين كار به معناي رد افرادي كه تأييد صلاحيت نشده اند نيست چون آنها محترم بوده و مي توانند در ديگر پست ها و منصب ها فعاليت كنند.

امام جمعه موقت اصفهان:

تأييد صلاحيت ها به معناي رد صلاحيت و فسق ديگر نامزدها نيست

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تأييد صلاحيت برخي كانديداها به معناي رد صلاحيت و فسق ديگر نامزدها و نداشتن صلاحيت پست هاي پايين تر نيست.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي امروز در خطبه هاي نماز جمعه اصفهان در مسجد امام اين شهر درباره تأييد صلاحيت نامزدها گفت: تأييد صلاحيت برخي به معناي رد صلاحيت و فسق ديگر نامزدها نيست بلكه وجود موانعي از جمله كهولت يا عدم رجل سياسي بودن است و به معناي نداشتن صلاحيت پست هاي نازل تر نيست.

مهدوي ادامه داد: به همه كانديداها اين نكته را گوشزد مي كنم كه حفظ آرامش بسيار مهم بوده و ايجاد تفرقه به زيان كشور است.

وي با اشاره به اينكه شوراي نگهبان ميزان براي تعيين مصداق قانون بوده و شرعيت و پشتوانه نظام به دست شوراي نگهبان است، تأكيد كرد: انتخابات در ايران به يك رويداد بين المللي تبديل شده و همه دنيا به آن چشم دوخته اند.

امام جمعه كاشان:

رأي شوراي نگهبان اضطراب ملت را برطرف كرد

نماينده ولي فقيه در كاشان تصميم شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري را موجب رفع اضطراب ملت دانست.

به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي در خطبه هاي اين هفته در مسجد حبيب بن موسي(ع) اين شهرستان، رأي شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري را زيبا، مدبرانه و حكيمانه توصيف كرد.

وي با تقدير از شوراي نگهبان به ويژه فقيهان اين شورا افزود: شوراي نگهبان از ميان 600 نفر داوطلب نامزد رياست جمهوري هشت نفر را انتخاب كرد كه سه نفر از اصولگرايان، سه نفر از اصلاح طلبان و يك نفر مستقل است.

امام جمعه كاشان كثرت نامزدهاي انتخابات را موجب شكسته شدن آرا و احتمال كشيدن انتخابات به دور دوم دانست و خاطرنشان كرد: همانگونه كه در انتخابات ديگر نقاط دنيا نيز معمول است رقابت بين دو نفر صورت مي گيرد لذا به نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري توصيه مي شود كه هر گروهي از بين خود يك نفر را انتخاب كند و بقيه به نفع او انصراف دهند تا حداكثر بين سه نفر رقابت صورت گيرد كه اين امر بر شكوه انتخابات مي افزايد.

نماينده ولي‎فقيه در چهارمحال و بختياري:

زمينه اي براي بروز فتنه در كشور فراهم نيست

نماينده ولي‎فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: در سايه تدابير حكيمانه مقام معظم رهبري، بصيرت مردم و برنامه هاي مسئولان زمينه اي براي بروز فتنه در كشور وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاري فارس از شهركرد، حجت الاسلام محمدعلي نكونام در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهركرد با اشاره به رد صلاحيت آقاي هاشمي و مشايي در انتخابات، افزود: راي شوراي نگهبان حجت است و تمكين و احترام به اين راي فصل الخطاب همگان است.

امام جمعه شهركرد ادامه داد: كانديدا شدن آقاي هاشمي يك اشتباه بود و كسي جز او نبايد تاوان اين اشتباه را مي‎پرداخت.

نكونام با بيان اينكه اظهارات رئيس جمهور مبني بر صلاحيت آقاي مشايي براي شوراي نگهبان معتبر نيست، خاطرنشان كرد: تنها شوراي نگهبان است كه مي‎تواند صلاحيت كانديداها را احراز كند.

وي با بيان اينكه زمينه براي بروز هيچ فتنه اي در كشور فراهم نيست، افزود: در سايه تدابير حكيمانه مقام معظم رهبري، بصيرت مردم و برنامه هاي مسئولان هيچ زمينه اي براي بروز فتنه در كشور وجود ندارد.

امام جمعه قم:

اقتدار شوراي نگهبان مانع از انحراف است

امام جمعه قم با اشاره به اينكه اقتدار شوراي نگهبان مانع از انحراف است، گفت: دلگرمي به سخنان شيادان، بستگان و اطرافيان ناصالح نتيجه اي جز جدايي از رهبر و امت و در نهايت ذلت و خواري نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم حجت الاسلام سيد محمد سعيدي امروز در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته قم كه در حرم حضرت معصومه (س) ضمن تشكر از شوراي نگهبان در احراز صلاحيت چند تن از نخبگان جامعه و زمينه سازي براي حماسه سياسي افزود: اين شورا نقطه تضمين و تامين بوده و توجه به جايگاه شوراي نگهبان اهميت فراواني دارد.

امام جمعه يزد:

نسبت به رهبري در انتخابات كندروي و تندروي نكنيم

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: انتخاباتي موفق خواهد بود كه در برگزاري آن نسبت به رهبري تندروي و كندروي نكنيم.

به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه يزد با اشاره به تاييد و رد صلاحيت ها توسط شوراي نگهبان اظهار داشت: شوراي نگهبان مصلحت بين است و اگر قرار باشد نسبت به نظر آنها كه منطبق با قانون اساسي است، تمكين نشود، همه چيز به هم خواهد ريخت.

ناصري تاكيد كرد: كانديداها و اطرافيان و طرفداران آنها بايد ضمن اينكه به نظر شوراي نگهبان احترام مي گذارند، احترام مقام و منزلت يكديگر را نيز حفظ كنند و اگر كسي در اين راستا معترض است، بدون هتاكي و تعرض، خواستار رسيدگي مسئولان امر به اعتراض خودشان شوند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد تصريح كرد: در انتخابات كاري به اينكه فلاني بد است نداشته باشيم زيرا اين گناه است و رهبري نيز نسبت به آن تذكر داده اند و كسي كه ولايي است بايد به فرموده رهبري گوش كرده و در مسير رهبري گام بردارد.

امام جمعه ابركوه:

تمكين كانديدهاي ردصلاحيت شده به قانون

امام جمعه ابركوه از همگان به ويژه كساني كه در چرخه كانديداتوري قرار نگرفته اند خواست تا با گردن نهادن به قانون، مردم را در انتخاب فرد اصلح در انتخابات رياست جمهوري ياري دهند.

به گزارش خبرگزاري فارس از ابركوه، حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه ابركوه با اشاره به بحث روز جامعه در مورد تأييد صلاحيت كانديداهاي رياست جمهوري اظهار داشت: نامزدهايي كه تائيد نشده اند، به معني اين نيست كه بي صلاحيت هستند بلكه ممكن است از نظر سن يا توان كشورداري و يا روحيه پرقدرت و شجاعانه براي مقابله با بدخواهان و يا ديگر معيارها، نقيصه اي داشته اند.

ي افزود: اميدواريم همه همچنان ملتزم به قانون باشند تا مردم بتوانند در كمال آرامش به اصلح گزيني روي بياورند و شايسته اي را كه توان مديريتي بالا داشته باشد و غرور پست و جاه و مقام او را نگيرد، انتخاب كنند كه اين رمز تعالي و ارتقا نظام اسلامي است.

امام جمعه لامرد:

بايد به نظر شوراي نگهبان احترام گذاشت

امام جمعه لامرد گفت: بايد به نظر شوراي نگهبان در مورد تاييد صلاحيت ها احترام گذاشت و هيچ كس حق ندارد تحليل هايي كه در آن مسائل منفي نهفته است بيان كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از لامرد، حجت الاسلام سيد علي اصغر هاشمي شهيدي در خطبه هاي امروز نماز جمعه شهر لامرد به اعلام رسمي تاييد صلاحيت شدگان انتخابات رياست جمهوري از سوي شوراي نگهبان اشاره كرد و بيان داشت: شوراي نگهبان يك فيلتر است و امام خميني (ره) به گونه اي اين شورا را پايه گذاري كرده است كه هيچ كس كاري نمي تواند بكند.

امام جمعه لامرد تصريح كرد: بايد به نظر شوراي نگهبان در مورد تاييد صلاحيت ها احترام گذاشت و هيچ كس حق ندارد تحليل هايي كه در آن مسائل منفي نهفته است بيان كند.

امام جمعه شوش:

شوراي نگهبان وظيفه شرعي خود را به نحو احسنت انجام داد

امام جمعه شوش گفت: بررسي صلاحيت ها توسط شوراي نگهبان از روي بررسي دقيق و منصفانه و در برگيرنده مصلحت كشور بود.

به گزارش خبرگزاري فارس از شوش، حجت الاسلام سيد محمد امام در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شوش با اشاره به عملكرد شوراي نگهبان افزود: شوراي نگهبان هم وظيفه شرعي و الهي خود را به نحو احسنت انجام و هم مصلحت نظام را نيز خوب تشخيص و درست انجام داد و درست اعلام كرد.

امام جمعه شوش در رابطه با افرادي كه احراز صلاحيت نشدند تصريح كرد: شوراي نگهبان افرادي كه حائز شرايط نبودند را تأييد نكرد و اين كار بجايي بود.

وي انتخاب شوراي نگهبان را بسيار سنجيده عنوان كرد و افزود: شوراي نگهبان با تعيين افرادي از سلايق مختلف باعث شد كه مردم با سلايق مختلف سياسي از اين هشت كانديدا انتخاب كنند.

امام جمعه بجنورد:

نامزد هاي رد صلاحيت شده شوراي نگهبان را تخريب نكنند

امام جمعه بجنورد با اشاره به ضرورت تمكين به قانون از سوي تمامي نامزدهاي انتخاباتي گفت: نامزد هاي رد صلاحيت شده شوراي نگهبان را تخريب نكنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي جايگاه شوراي نگهبان در نظام اسلامي را برشمرد و اظهار داشت: شايسته نيست كه اين شوراي از سوي برخي افراد به سياسي كاري متهم شود.

خطيب جمعه بجنورد با بيان اينكه اعضاي شوراي نگهبان فقهاي مورد تاييد رهبري هستند، افزود: نبايد نامزدهاي رد صلاحيت شده با اظهارات خود جايگاه اين شوراي را زير سئوال ببرند.

وي قهر سياسي از انتخابات از سوي نامزدهاي رد يا عدم احراز صلاحيت شده را هم مورد تقبيح قرار و اظهار كرد: همه بايد خود را براي حضوري پرشور در انتخابات 24 خرداد آماده كنند.

آيت الله اسلامي در خطبه هاي نماز جمعه تاكستان:

تصميم شوراي نگهبان در احراز صلاحيت ها ارزنده است

امام جمعه تاكستان گفت: جايگاه و نقش شوراي نگهبان در احراز صلاحيت هاي داوطلبان انتخابات هاي مختلف در ادوار گذشته و حال بسيار ارزنده و در خور توجه است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تاكستان استان قزوين آيت الله علي اسلامي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر تاكستان نهاد شوراي نگهبان را از سرمايه هاي انقلاب اسلامي و قانون اساسي توصيف كرد و افزود: جايگاه و نقش شوراي نگهبان در احراز صلاحيت هاي داوطلبان انتخابات هاي مختلف در ادوار گذشته و حال بسيار ارزنده و در خور توجه ويژه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: