کد خبر: ۹۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
گزارش تحلیلی
هاشمی رفسنجانی که قبل از انتخابات ریاست جمهوری 92 جز حامیان سر سخت روحانی بوده و بعد از رد صلاحیت خود در سال 92، تمام توان خود را به حمایت.....
به گزارش تنویر ،
هاشمی رفسنجانی که قبل از انتخابات ریاست جمهوری 92 جز حامیان سر سخت روحانی بوده و بعد از رد صلاحیت خود در سال 92، تمام توان خود را به حمایت از حسن روحانی معطوف کرد، مجددا در دیدار با احزاب اصلاح طلب، بدون اشاره به خروجی کم بازده دولت روحانی در سه سال گذشته، هنوز بر حمایت حداکثری در این انتخابات از وی تاکید دارد.
 
در همین رابطه محسن رهامی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با روزنامه آرمان می گوید: در اين جلسه دغدغه‌هاي احزاب و موانع توسعه احزاب در كشور با آيت‌ا...‌هاشمي در ميان گذاشته شد. ايشان نيز تاكيد زيادي روي نقش احزاب در حل مشكلات كشور داشتند و معتقد بودند بسياري از مشكلات كشور از طريق احزاب حل شدني است و از دبيركل احزاب خواستند كه از تمام توان خود در جهت پيشرفت تحزب در كشور استفاده كند. با اين وجود ايشان يك نگراني و دغدغه نسبت به انتخابات رياست‌جمهوري داشتند و به احزاب اصلاح‌طلب هشدار دادند كه اگر در شرايط كنوني احزاب قصد داشته باشند به صورت مجزا فعاليت انتخاباتي كنند ممكن است جريان حامي دولت با چند كانديدا وارد انتخابات شود كه به هيچ عنوان به مصلحت كشور نيست. ديدگاه ايشان اين بود كه در شرايط كنوني همه احزاب حامي دولت بايد با يك كانديدا در انتخابات حاضر شوند و از هرگونه چند دستگي و تفرقه پرهيز شود. آيت‌ا...‌هاشمي معتقد بودند اگر جريان‌هاي حامي دولت آقاي روحاني دچار چند دستگي و تفرقه شوند ممكن است آقاي روحاني در انتخابات شكست بخورد و كشور دوباره به وضعيت هشت سال دولت احمدي‌نژاد بازگردد. در شرايط كنوني يكي از دغدغه‌هاي اصلي آيت‌ا...‌ هاشمي اين است كه كشور به وضعيت گذشته و افراط و تفريط بازنگردد و بلكه مسير اعتدالي كه دولت آقاي روحاني در مديريت كشور در پيش گرفته همچنان ادامه پيدا كند. نكته ديگر اينكه آيت‌ا...‌ هاشمي به احزاب اصلاح‌طلب تاكيد كردند كه در شرايط كنوني بهترين گزينه براي مديريت كشور آقاي روحاني است و از احزاب خواستند كه حول محور آقاي روحاني اجماع كنند و به صورت قاطع از ايشان حمايت كنند.
 
وی در ادامه این گفت و گو اضافه می کند: آيت‌ا...‌هاشمي جرياني را در فضاي سياسي نمايندگي مي‌كند كه هم در جريان اصلاحات داراي پايگاه است و هم اينكه داراي پشتوانه اجتماعي اصولگرايي است. به همين دليل ايشان از قدرت مانور بالايي در بين جريان‌هاي سياسي برخوردار است. در شرايط كنوني آيت‌ا...‌هاشمي تلاش زيادي از خود نشان مي‌دهند كه مانع از تشتت و چنددستگي در بين حاميان آقاي روحاني شوند. به همين دليل نيز جلسات مختلفي با بازاريان، تكنوكرات‌ها و اقشار مختلف مردم برگزار مي‌كنند تا به اين وسيله ديدگاه‌هاي وحدت آفرين خود را در انتخابات تشريح و تببين كنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: