کد خبر: ۹۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
به گزارش تنویر ، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سانحه برخورد دو قطار در سمنان، ابراز داشت: این حادثه دلخراش بود که بنده این سانحه را به همه مردم ایران و مردم استان آذربایجان‌شرقی تسلیت عرض می‌کنم.
وی گفت: مسافران و شاهدان عینی در حادثه برخورد دو قطار در سمنان می‌گویند این اتفاق ساعت 7:30 صبح اتفاق افتاد و ساعت 10:30 بالگردها و آمبولانس‌ها به محل سانحه رسیدند که هیچ امکاناتی به‌همراه نداشتند و مردم ساعت‌ها در سرمای استخوان‌سوز بیابان سرگردان بودند و عده‌ای در داخل آتش در حال سوختن بودند و هیچ کمکی نبوده است.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به استعفای مدیرعامل راه‌آهن پس از سانحه برخورد قطار در سمنان، ابراز داشت: واقعاً جای تعجب دارد؛ اگر این مدیر مقصر بوده باید عزل و محاکمه می‌شده است، اگر مقصر نبوده، چرا به‌تقلید از بیگانگان استعفا داده است؟
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه کشته‌شدگان در سانحه برخورد دو قطار بیمه بوده‌اند و از این بابت جای نگرانی نیست، گفت: این هم سخن عجیبی است.
وی تصریح کرد: شنیده شده برای پذیرایی از مسافران قطارها، قراردادی 12 میلیون یورویی با شرکتی هلندی منعقد شده، آیا وقت آن نرسیده به‌جای قرارداد بستن با شرکت‌های خارجی از شرکت‌های داخلی در این موارد استفاده شود؟
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه گویا حقوق‌های نجومی کاملاً به فراموشی سپرده شده، بیان داشت: اگر موضوع پیگیری شده، چرا اطلاع‌رسانی نشده؟ گویا مقام معظم رهبری باید مبحثی را مطرح کنند و کسانی که مدعی پیروی از رهبری هستند به آن توجه کنند و در آخر آن را پیگیری نکنند.
امام جمعه موقت تهران گفت: متأسفانه وقتی از حقوق‌های نجومی بحث می‌شود، بعضی‌ها می‌گویند «اینها قانونی گرفته‌اند»، آقایان حرمت قانون را حفظ کنید و مردم را به قانون بدبین نکنید، کجای این موضوع قانونی بوده است؟
وی اظهار داشت: اگر قانونی بوده، چرا عده‌ای این پول‌ها را برمی‌گردانند و شما قبول می‌کنید؟ چرا عذرخواهی می‌کنید؟ مگر عمل به قانون عذرخواهی دارد؟
آیت‌الله موحدی‌کرمانی خاطرنشان کرد: برای قطع یارانه 45هزار تومانی ده‌ها جلسه و کمیسیون برگزار کرده‌اید، اما در حقوق‌های نجومی دست بر روی دست می‌گذارید، شاید فکر می‌کنید 40 هزار تومان زیاد است، اما 50 میلیون کم است، آقایان قدری روی کارهایتان دقت کنید.
امام ‌جمعه موقت تهران با اشاره به طرح تصویب تمدید تحریم‌های داماتو علیه ایران از سوی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، تصریح کرد: از آمریکا جز دشمنی انتظاری نمی‌رود و اینک وقت مقابله به مثل است.
وی با اعلام بیزاری از اقدامات اخیر آمریکا، گفت: اگر آنها به‌سمت پاره کردن برجام می‌روند، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، ما قبل از آنها برجام را آتش می‌زنیم.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه تا چه‌زمانی قرار است رهبر معظم انقلاب هشدار دهند و مسئولان بیدار نشوند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که در مذاکرات و پس از آن به آمریکا بدبین هستند و اخیراً نیز فرمودند اگر دشمن، خرش از پل بگذرد برمی‌گردد و به ریش ما می‌خندد.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: باید با کسی مذاکره کرد که قابل اعتماد باشد؛ آمریکایی‌ها می‌گویند تمدید داماتو تحریم جدید نیست، اما هرچه باشد ما می‌گوییم که خباثت و سقوط از انسانیت و شرافت است و مسئولان درباره این موضوع باید بیدار شوند و دل به آمریکا نبندند.
امیر دریادار سیاری: نیروی دریایی ارتش در توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی پیشگام است
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ امیر دریادار حبیب‌ الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی، پیرامون تدابیر مقام معظم رهبری در رابطه با نیروی دریایی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درباره اهمیت نیروی دریایی می‌فرمایند «نیروی دریایی یک نیروی راهبردی، سیاسی، بین‌المللی و علمی و نظامی است که می‌تواند در آبادسازی مملکت تاثیر بگذارد»، این ویژگی‌ خاص نیروی دریایی است که معظم‌له فرمودند.
وی بیان داشت: همچنین در جای دیگر فرمانده کل قوا می‌فرماید «منافع کشور در دریا منافع راهبردی و کلان است. با داشتن اقتدار می‌شود از این منافع استفاده کرد»، کشور ما یک کشور دریایی است. ما در شمال خلیج‌فارس و مکران سواحل مناسبی داریم و مهم‌ترین ساحل ما مکران است چراکه از آنجا به دریاهای آزاد راه داریم.
امیر دریادار سیاری گفت: باید برای پیشرفت کشور از این منابع استفاده کرد. در سال‌های قبل از انقلاب به علت حاکمیت تفکر استعماری بر این کشور و وجود حاکمان بی‌لیاقت، هیچ گاه به این فکر نبودند که از این منابع برای پیشرفت کشور استفاده کنند و این منابع همه در اختیار بیگانگان بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با تدبیر رهبری و به فرمان ایشان طی سالیان گذشته توجه مردم و دولت به سمت بهره‌برداری از منابع دریا جلب شده است تا بتوانیم از این منابع برای پیشرفت دریامحور کشور استفاده کنیم.
وی گفت: برای بهره‌برداری از منابع به فرمان فرمانده کل قوا، دولت و نیروی دریایی دو دستور کار دارد. اول توسعه سواحل مکران و دوم اقتدار دریایی. در خصوص توسعه سواحل مکران کار مربوط به دولت در رابطه با ساخت زیرساخت‌های کلان است. در خصوص نیروی دریایی نیز این نیرو باید زیرساخت‌های مورد نیاز خود را صورت دهد.
امیر دریادار سیاری با اشاره به دستور کار دولت و نیروی دریایی در خصوص اقتدار دریایی، افزود: هر اقدام آبادانی در سواحل مکران زیر سایه امنیت است. امروز شمال اقیانوس هند و دریای عمان یکی از مهم‌ترین جاهای دنیا است و تا جایی که همه کشورهای دنیا نسبت به آن نظر دارند و از نگاه اقتصادی گلوگاهی است برای جمهوری اسلامی ایران.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: بالای یک سوم تجارت جهانی در شمال اقیانوس هند و دریای عمان و خلیج‌ عدن و باب‌المندب انجام می‌شود و مسیر عبور خطوط انتقال انرژی جهان است پس امنیت آن برای جهان و جمهوری اسلامی مهم است.
وی گفت: از 7 سال گذشته تمامی کشتی‌های تجاری و نفت‌کش جمهوری اسلامی ایران که از مسیر خلیج عدن و باب‌المندب به سمت غرب عبور کرده‌اند و برعکس و یا به سمت آسیای جنوب شرقی حرکت کرده‌اند، امنیت آن توسط نیروی دریایی تامین شده و ما اجازه ندادیم کوچک‌ترین خسارتی به اقتصاد کشور در بحث واردات و صادرات وارد شود.
امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش به اتفاق نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای را در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان و شمال اقیانوس هند رصد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند هیچ شناوری به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیک شود و یا به منافع و منابع‌مان آسیب برساند.
نام:
ایمیل:
* نظر: