آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۰۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
اسلام حجاب را یک کرامت می داند و معتقد است اگر کسی مایل به حجاب باشد باید مسلمان شود.
 حضرت امیر علیه السلام می‌فرماید: ایمان درختی است که ریشه آن یقین، تنه آن ایمان، شاخه‌های آن تقوا و میوه آن حیا است. حیا برگرفته شده از واژه قرآنی "حیّ" است که واژه "حیّ" به حیات انسان و حیات ایمانی اشاره دارد به گونه‌ای که هر کس حیا ندارد حیات ندارد. حیا نوعی ستر و پوشیدگی است که انسان را از نقص‌ها نجات می‌دهد و در آیات متعدد قرآن بدان اشاره شده است.
 
اساسی ترین مبنای حجاب، حیا و عفاف است. حجاب نماد برونی از یک صفت درونی است؛ حیا برگرفته از افکار و فرهنگ فرد است. اسلام حجاب را یک کرامت می داند و معتقد است حجاب، شأن دارد به گونه‌ای که اگر کسی مایل به حجاب باشد باید مسلمان شود. و این در حالی است که اهل کتاب الزامی برای حجاب ندارند و طبق قانون شرع اگر بخواهند حجاب داشته باشند اسلام به آنان اجازه نمی‌دهد. بنابراین افراد برای پذیرفتن حجاب باید از نظر روحی به تکامل لازم رسیده باشند و نمی‌توان با جبر شأن این موهبت الهی را پایین آورد. همان گونه که شاهد هستیم؛ برخی بانوان مسلمان با اکراه حجاب را پذیرفته‌اند.
 
از طرفی در جامعه ایران شناخت صحیحی از افراد بدحجاب وجود ندارد و آنان را بعضا زنانی فاسد، مغرض و تغییرناپذیر می‌پندارند در حالی‌که بسیاری از دختران بدحجاب صرفا به دلیل زیبایی بیشتر این‌گونه هستند و با ساعتی گفتگو به سادگی می‌شود به این نتیجه رسید که؛ ایدئولوژی و نیت خاصی در پس پرده این رفتار اجتماعی نیست.
 
همچنین بدحجابی معلول یک سری علت‌هاست که باید متناسب با شأن خود با آن رفتار کرد. ابتدا باید علت‌ این مسئله بدرستی شناخته و مورد تبیین قرار گیرد و سپس در حل علل این مسئله برآییم که در این صورت، پدیده معلول خود ب خود حل خواهد شد. زیرا با روش قهری و برخورد فیزیکی نمی‌توان اختلال بوجود آمده در سیر تربیتی انسان‌ها را برطرف کرد. طرح حجاب و عفاف و امثالهم طرح‌هایی است که به ظواهر امر می‌پردازد و این در حالی است ‌که زنان جامعه بدلیل عدم اطلاع از فلسفه حجاب اعتقادی بدان ندارند.
 
با گذشت حدود 40 سال از عمر انقلاب قشر مذهبی جامعه مشکلات کشور را به مسئله بدحجابی تقلیل داده و هر ساله در روز 21 تیرماه با برگزاری تجمع و راهپیمایی در پی مقابله با این معضل اجتماعی است. این امر در نوبه خود ظلم بزرگی به آرمان‌های انقلاب اسلامی است چرا که تغییر اولویت‌های انقلاب بزرگترین جفا به انقلابی است که در پی رهبری جهان و حمایت از مستضعفان کره زمین و تقویت معنوی و مادی آزادی‌خواهان جهان است. 
 
حال یک بار باید با خود اندیشید؛ وقتی از ابتدای انقلاب تاکنون یک الگو و عمل صحیح در راستای فلسفه حجاب و عفاف معرفی نشده است، آیا انتظار پذیرفتن حجاب توسط نسل جوان انتظار بیهوده‌ای نیست؟ شاید باید در مبانی فکری خود تجدید نظر کرده و با رویکردی منطقی در پی تعریف کرامت حجاب و معرفی صحیح الگوی عفاف برای آحاد جامعه برآییم.
نام:
ایمیل:
* نظر: