آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۱۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
دبیر یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس در جمع خبرنگاران:
سرهنگ زارعی گفت: استان فارس 41 شهید مدافع حرم ایرانی، 28 شهید فاطمیون و 12 شهید امنیت دارد که یادواره برای گرامیداشت آنها برگزار می‌شود.

به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله شیراز،
سرهنگ موسی زارعی، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، ۱۰ بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از برگزاری نخستین یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس خبر داد و گفت: این یادواره در هفته اول اسفندماه جاری همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س)، در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

دبیر یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس افزود: طی چند سال اخیر، تعدادی از عزیزانمان در جنوب شرق و یا شمال غرب كشور و یا سانحه هوایی به شهادت رسیدند كه تاكنون برای آنان یادواره‌ای برگزار نشده بود لذا تكریم یاد آنان را همراه با یادواره شهدای مدافع حرم انجام خواهیم داد.

تشریح برنامه‌های یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت فارس/ اجرای 300 برنامه تا شهریور 97

سرهنگ زارعی با یادآوری مقام شامخ شهدای مدافع حرم نیز گفت: امروز دیگر كارزار نظامی سخت بین كشورمان و كشورهای متخاصم به‌صورت مستقیم وجود ندارد و جنگ‌ها به صورت نیابتی صورت می‌گیرد لذا از این منظر پرداختن به جایگاه شهدای مدافع حرم به تلاش بیشتری نیاز دارد چرا كه این شهدا فرسنگ‌ها دورتر از كشورمان به دفاع پرداختند و به شهادت رسیدند.

 تكریم یاد ۶۹ شهید مدافع حرم و ۱۲ شهید امنیت

دبیر یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس از تقدیم ۴۱ شهید مدافع حرم ایرانی، ۲۸ شهید مدافع حرم از لشكر فاطمیون و ۱۲ شهید امنیت در این استان خبر داد و گفت: از ۵ ماه قبل ستاد برگزاری این یادواره در سپاه ناحیه ثارالله(ع) با كمیته‌های مختلفی نظیر امنیت،‌ پشتیبانی، مالی، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، فرهنگی، تشریفات، اجرایی و فضاسازی تشكیل شد.

وی با بیان اینكه تاكنون ۳۰ جلسه در خصوص این یادواره با مسئولان ادارات و نهادهای مختلف برگزار كرده‌ایم، به اهداف محوری این یادواره اشاره كرد و گفت: نقش تأثیرگذاری رهبری در مدیریت راهبردی محورهای مقاومت، ترسیم چهره زیبای شهدای مدافع حرم استان فارس، ترسیم چهره گروه‌های تروریستی داعش و النصره، نقش شهدای مدافع حرم در امنیت منطقه و نقش كشورهای حامی تروریسم در ناامنی منطقه از جمله اهداف محوری این یادواره هستند.

زارعی با بیان اینكه بیش از ۳۰۰ برنامه تا روز برگزاری یادواره برگزار شده و خواهند شد، گفت: برنامه‌های این یادواره در قالب‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و روشنگری تا شهریورماه سال ۹۷ ادامه خواهند داشت ضمن اینكه در این برنامه‌ها سعی شده نگاه خاص و ویژه‌ای به مخاطبان جوان و نوجوان و همچنین روشنگری در زمینه چرایی مقاومت تحت عنوان برنامه‌های نشست روشنگری شود.

برپایی ۳۰ پیش‌یادواره در شهرستان‌های فارس

دبیر ستاد یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس در ادامه به تشریحی از برنامه‌های این یادواره پرداخت و گفت:‌ سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و امینت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، برگزاری جشنواره‌های فرهگی ـ‌ هنری وعده صادق با ۱۴ رشته، ۳۰ پیش‌یادواره در شهرستان‌ها، ۱۰ گرامیداشت یاد شهدا در شیراز، ۲۵ پیش یادواره و نشست روشنگری در شیراز، جشنواره ورزشی وعده صادق در ۱۲ رشته، نشست كتابخوان، شب شعر، شبی با قرآن، شب خاطره،‌نقد كتاب، جشن پیروزی جبهه مقاومت به همراه پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری تریبون آزاد، گالری خیابانی، كارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی مرتبط مانند نقش شهدای مدافع حرم و امنیت از منظر قرآن و عترت، استكبارستیزی در قرآن با همكاری دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز از جمله این برنامه‌ها هستند.

تشریح برنامه‌های یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت فارس/ اجرای 300 برنامه تا شهریور 97

تقدیم شهدای مدافع حرم از ۱۵ شهرستان فارس

زارعی با تصریح اینكه ۱۵ شهرستان استان فارس، شهدای مدافع حرم را تقدیم كرده‌اند، گفت: پیاده‌روی بزرگ خانوادگی، مسابقه کتابخوانی «سر سر» درباره شهید عبدالله اسکندری، عطرافشانی قبور شهدا، برپایی نمایشگاه‌های سیار در سطح شهر، برگزاری پیش یادواره شهدای تیپ فاطمیون، همچنین تدوین و چاپ کتاب شهدای مدافع حرم، رونمایی از تمبر یادبود از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این یادواره هستند.

وی با بیان اینكه از شورای شهر و شهرداری برای نامگذاری یكی از میادین و پل‌ها و جاهای مهم شهر به نام شهدای مدافع حرم انجام شده است، تجلیل از خادمان و فعالان و تلاشگران عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر برنامه‌های این یادواره برشمرد.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز همچنین یادآور شد كه در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز نمایشگاه‌های متعددی از حضور شهدا و رزمندگان مدافع حرم برگزار خواهد شد، گفت: در روز یادواره برنامه‌هایی نظیر شعرخوانی، مدیحه‌سرایی، سخنرانی مسئولان طراز اول كشوری برگزار می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: