آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۱۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
توسط حوزه دانش آموزی قاسم ابن الحسن(ع) برگزارشد:
سومین یادواره شهدای استان فارس بزرگداشت بسیجی شهید موسی نصیری بیات و پاسدار شهید اکبر عبدالله‌نژاد كه در كنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار شد.
به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله؛ سردار اسكندر دانشمندی، فرمانده لشكر عملیاتی ۱۹ فجر امروز، ۱۷ بهمن‌ماه در سومین یادواره شهدای استان فارس بزرگداشت بسیجی شهید موسی نصیری بیات و پاسدار شهید اکبر عبدالله‌نژاد كه در كنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار شد، با اشاره به فرمایش امام راحل كه فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملكت شما آسیب نرسد، گفت: قریب ۹۰ درصد وصیت شهدا همین بود كه امام را تنها نگذارید و ولایت فقیه را حمایت كنید.

ولایتمداری، درخشش ویژه‌ای در تمام وصیتنامه‌های شهدا دارد
وی با بیان اینكه در تمام وصیت‌نامه‌های شهدا ولایتمداری و این جمله امام درخشش ویژه‌ای دارد، گفت: راز ماندگاری انقلاب اسلامی، همین وفاداری مردم و جوانان به ولایت فقیه است.

فاطمیه و دهه فجر دقیقاً منطبق بر هم هستند
دانشمندی به تقارن ایام دهه فجر و فاطمیه اشاره كرد و افزود: این دو مناسبت دقیقاً منطبق با هم هستند و هیچ منافاتی با هم ندارند زیرا زندگی حضرت زهرا(س) و شهادتش به خاطر حفظ دین بود و امروز هم اسلام به خاطر انقلاب اسلامی حیاتی مجدد پیدا كرد.
فرمانده لشكر ۱۹ فجر در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان نصیری‌بیات و عبدالله‌نژاد گفت: اینان شهدای امنیت هستند كه در مرز ایران با سیستان و بلوچستان به فوز عظیم شهادت دست یافتند چرا كه دشمنان ما در این دو كشور سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی كرده‌اند و همیشه در تلاش هستند تا از طریق نفوذ در این مناطق مرزی، نقشه‌های شوم خود را اجرا كنند.

تمام شهدا برای رضای خدا كار می‌كردند
وی ضمن برشمردن مناقب این دو شهید بر این نكته تأكید كرد كه خصوصیت بارز تمام شهدا این بود كه برای رضای خدا كار می‌كردند و هر قدمی كه در زندگی خود برداشتند برای همین بوده است و كسی كه برای خدا كار كند، مزدش هم نزد خداست و فقط خدا می‌داند این جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها ارزش دارد.
دانشمندی در ادامه به روایتی از حضرت علی(ع) درباره ولایتمداری اشاره كرد و گفت: اگر شیعه مولای متقیان علی(ع) هستیم، باید كاری كنیم كه فرزندان و جوانان ما هم ولایت‌مدار تربیت شوند تا دشمنان طمع نكنند كه می‌توانند با یك هدیه كوچك، دین و انقلاب و ارزش‌های انقلاب را از ما بگیرند.

محصول ایستادگی و سازش در برابر دشمن چیست؟
این یادگار دوران دفاع مقدس با یادآوری شرایط قبل از انقلاب گفت: سئوالی كه مطرح می‌شود این است كه محصول ایستادگی و سازش در مقابل دشمن چیست و در این راستا می‌توانیم مقایسه‌ای با قبل از انقلاب و بعد از انقلاب داشته باشیم.
وی گفت: در زمان جنگ جهانی اول، علی‌رغم اینكه كشورمان اعلام سازش و بی‌طرفی كرده بود، اما انگلیسی‌ها كاری كردند كه ۸ میلیون نفر از ایرانیان بر اثر گرسنگی و بیماری از بین بروند چرا كه تمام ارزاق مورد نیاز كشورمان را خریداری و برای سربازان خود اندوخته كردند.
دانشمندی ادامه داد: اما امروز دیدیم كه انگلیس و سایر دشمنان ما، یكی از كشورهای همسایه را به جان ما انداختند و ما حدود ۲۳۰ هزار شهید دادیم تا حتی یك وجب خاك را به دشمنان ندهیم.
فرمانده لشكر ۱۹ فجر اضافه كرد: آمریكا قبل از انقلاب ۶۰ هزار نفر در قالب نیروهای مستشار و انگلیس هم قریب ۱۵ تا ۲۰ هزار مستشار را در ایران مستقر كرده بود و برای آنان قوانین حمایتی نظیر كاپیتولاسیون توسط شاه وضع می‌شد و تمام اختیار دولت ما را گرفته بودند و یك ششم مدیران و مسئولان كشورمان افراد بیگانه بودند و این‌ها را اكنون در شرایط استقلال امروز كشورمان مقایسه كنیم.
وی با بیان اینكه قریب ۴۰ سال است كه ما در سخت‌ترین شرایط هم انتخابات برگزار كردیم، گفت: این‌ها همگی نشان از استقلال و مردم‌سالاری كشور ماست چرا كه این ملت پای انقلابشان هستند.

۸۵ درصد ملت ایران، حكومت و نظام اسلامی را می‌خواهند
دانشمندی همچنین به اغتشاشات اخیر اشاره كرد و گفت: طبق ارزیابی كه خود دشمنان ما انجام دادند، مشخص شد كه تنها یك درصد از مردم نگاه مثبتی به آمریكایی‌ها دارند و ۸۵ درصد ملت ایران همین حكومت و نظام را می‌خواهند و گفتند درست است كه مشكل داریم اما امنیت برای ما مهم‌تر است.

اشاره به پیشرفت‌های كشورمان
فرمانده لشكر عملیاتی ۱۹ فجر با بیان اینكه دشمنان برای شكستن این انقلاب، ۴۰ سال است كه سخت‌ترین تحریم‌ها را بر علیه ما روا كردند، گفت: تحریم‌ها كمر شكن هستند اما باید پیشرفت‌های خود را ببینیم و بدانیم به عنوان مثال ما امروز در بحث پیوند اعضا و كبد در دنیا رتبه نخست را داریم؛ در سلول‌های بنیادین رتبه دوم دنیا و جزو ۴ كشور برتر دنیا در درمان ناباروری بوده و همچین جزو ۱۰ كشور برتر سازنده داروهای بیماری‌های خاص هستیم به طوری كه ۸۰ درصد داروهای خود را خودمان تولید می‌كنیم و در بعد نظامی هم جزو ۸ كشور اول دنیا هستیم.

تلاش آمریكا برای محدودیت‌سازی توان نظامی ایران
وی به اصابت دقیق موشك‌های سپاه به مواضع داعش در سوریه اشاره كرد و گفت: بعد از این قضیه بود كه آمریكا بسیار ترسید كه چرا ایران در بحث نظامی آنقدر پیشرفته شده است كه بسیار دقیق و با وجود فاصله ۷۵۰ كیلومتری هدف خود را مورد اصابت قرار می‌دهد و به همین دلیل است كه اكنون به خود می‌پیچند و تلاش می‌كنند تا ایران را در بعد نظامی همانند بعد هسته‌ای در برجام، محدود كنند اما كور خوانده‌اند چرا كه ملت ما همیشه در صحنه حاضر بوده و رهبری بسیار مدبری داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: