آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۳۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
نماینده ولی فقیه در فارس؛
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه فعالان جهادتبیین بسیج باید دارای سازماندهی باشند، بیان کرد: در تبیین مسائل مختلف نظیر اعتقادات و دیگر عرصه‌ها باید سازماندهی شکل گیرد و فعالیت تک نفره جوابگو نیست چرا که امروزه، جنگ در این زمینه است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام عصر امروز، ۲۳ مهر در همایش گام دوم‌ های جهاد تبیین سپاه ناحیه مقاومت بسیج ثارالله (ع) شیراز با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جهاد تبیین واجب فوری است، گفت: شاید در مسائل مختلف شهری و یا جامعه احساس کنیم کارها قفل شده و کاری نمی‌شود انجام داد اما نباید تسلیم شد چرا که خداوند متعال از ما تلاش خواسته و یقینا تلاش خالصانه همراه با نیت الهی موجب نصرت خداوند می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: در جهاد تبیین ممکن است برگزاری همایش‌ها و دیگر اقدامات نسبت به توقعات رهبر معظم انقلاب، کار اساسی محسوب نشود اما از انفعال بهتر است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه هر موضوعی که نیاز به تبیین دارد، دارای متخصص مرتبط است، اظهار کرد: در زمینه جهاد تبیین توسط اهل دانش باید اقدامات انجام شود بدین معنی که کسی که می‌خواهد مطلبی را برای دیگران شرح دهد باید نسبت به موضوعات دانش و علم لازم داشته باشد چرا که در غیر این صورت هم خود و دیگران را به گمراهی می‌کشاند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری ادامه داد: در فصل چهارم کتاب جهادتبیین که خلاصه رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب را در خود جای داده، موضوعاتی که نیاز به تبیین دارد بیان شده و نخستین موضوع اعتقادات است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر تبیین اعتقادات دینی توسط اهل علم و متخصصان این حوزه، تاکید کرد: آموزش برای فعالان عرصه تبیین لازم است و اگر اعتقادات تببین نشود، نحله‌های شرطی و جریانات انحرافی باعث گمراهی جامعه به خصوص جوانان از مسیر حقیقی و اصلی دین خدا می‌شود.

به گفته امام جمعه شیراز، برخی از فیلم‌ها و انیمیشن‌ها باعث دور شدن نونهالان و نوجوانان مسلمان از توحید و مبانی اصلی اعتقادی می‌شود از این‌رو ضرورت تبیین اعتقادات در گام اول با توجه به جنگ ترکیبی دشمن خودش را نشان می‌دهد.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: در زمان حکومت شاهنشاهی در ایران پرسش اصلی چرایی وجود علما و طلاب بود اما در عصر حاضر ترویج توحید و جلوگیری از تفکر الحاقی اروپا و کشورهای شرقی به وسیله طلاب متخصص و اهل علم نظیر ملاصدرا است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه فعالان جهادتبیین بسیج باید دارای سازماندهی باشند، بیان کرد: در تبیین مسائل مختلف نظیر اعتقادات و دیگر عرصه‌ها باید سازماندهی شکل گیرد و فعالیت تک نفره جوابگو نیست چراکه امروزه، جنگ در این زمینه است.

وی فعالیت منافقان در اوایل انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: در زمان اوایل انقلاب اسلامی و اوج فعالیت‌های منافقان، کسانی مقابل تفکر انحرافی آن‌ها ایستادگی کردند و امروز نیز دوباره منافقان بر ترویج اندیشه‌های خود امید بسته‌اند از این‌رو جهاد تببین ضروری است.

به نام انقلابی‌گری رفتارهای ناشایست نباید انجام داد

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری دومین موضوع نیازمند تبیین از منظر رهبر معظم انقلاب را تبیین مبانی ارزشی نظام و اخلاق عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی برای اخلاق و ارزش‌ها رخ داد. بنابراین به اسم انقلابی‌گری نباید برخی از رفتارهای ناشایست را انجام داد. از این‌رو ترویج و آموزش مبانی ارزشی و اخلاقی در جهاد تبیین بسیار ضروری است.

آیت‌الله دژکام، قانون اساسی را یکی دیگر از موضوعات جهاد تبیین دانست و گفت: در قانون اساسی وظایف رهبری، دولت و دیگر ارکان نظام شرح داده شده است و اگر قانون اساسی به درستی تبیین نشود شاهد نسبت دادن کوچکترین مسائل‌ به رهبر معظم انقلاب خواهیم بود درصورتی که وظایف دیگران است.

امام جمعه شیراز نقش‌آفرینی اساتید دانشگاه، نخبگان و دیگر افراد موثر جامعه در خصوص تشریح قانون اساسی را در کنار دیگر موضوعات دانست و اظهار کرد: تبیین با شعار دادن تفاوت دارد گرچه شعار دادن نیز لازم است.

نماینده ولی فقیه در فارس‌، اعتقادات و تفکرات بسیجی‌گری را مورد توجه قرار داد و افزود: جهاد تبیین در کنار دیگر فعالیت‌های بسیجیان باید مدنظر قرار بگیرد تا بتواند حتی منطق سلاح دست گرفتن بسیجیان را نیز به تمام جهانیان اثبات کند. در روزهای نخست آغاز عملیات طوفان الاقصی، رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی نظامیان به تبیین پرداختند تا از سوءاستفاده دشمنان گرفته شود.

وی با اشاره به نمونه‌ای از سوءاستفاده دشمنان از تبیین درست مسائل، گفت: برخی‌ها در روابط خارجی کشورمان، برقراری رابطه راهبری با چین و روسیه را زیر سوال بردند و در نماز جمعه شیراز مطرح کردم که از منظر قرآن این رابطه راهبردی مشکلی ندارد اما رسانه‌های فارسی زبان معاند با تغییر کلام به دنبال مخدوش کردن تبیین صحیح بودند.

انتهای پیام


نام:
ایمیل:
* نظر: