يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۲۵:۰۷
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
اجرايي شدن يك طرح پژوهشي در اين نهاد و پژوهش‌هاي انجام شده در صنعت لاستيك، گفت: طي چند ماه آينده تحقيقات ما به نتيجه خواهد رسيد كه اين دست‌آورد انقلابي در صنعت لاستيك ايجاد مي‌كند.

به گزارش بسیج مهندسین استان فارس به نقل از  خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، مسعود رستگار عصر دوشنبه 17 شهريور در ديدار جهادگران دانشگاهي استان فارس با استاندار اين استان، گفت: نهاد انقلابي جهاددانشگاهي از جمله نهادهايي است كه با عزم ملي و مديريت جهادي با هدف تحقق اقتصاد مقاومتي، حركت‌هاي سازنده‌اي را عملياتي كرده است.

 

وي با اشاره به توليد بنزين از متانول توسط پژوهشگران جهاددانشگاهي فارس، گفت: در حوزه نانو همكاران ما به 16 محصول دست‌يافته‌اند كه يكي از اين محصولات توليد بنزين از متانول است.

اين مقام مسئول با بيان اينكه تمام نمايندگان فارس در مجلس در جريان روند تحقيقات و دست‌آوردهاي جهاددانشگاهي قرار دارند، خاطرنشان كرد: بنزين توليدي داراي راندمان بالاي 90 درصد بوده و مي‌تواند جايگزين خوبي براي بنزين فعلي شود اما متاسفانه در تجاري‌سازي اين محصول و ساير دست‌آوردها، با مشكل مواجه هستيم.

رئيس جهاددانشگاهي فارس خواستار همراهي استاندار فارس براي ورود اين محصول به چرخه توليد صنعتي شد و گفت: در حوزه نانو فناوری برخی از دستاوردهای ما در دنیا نمونه ندارد.

رستگار با بيان اينكه نظام چهار ماموريت را برعهده جهاددانشگاهي گذاشته است، فعاليت‌هاي فرهنگي را مهمترين ماموريت اين نهاد دانست و گفت: محور تمام فعاليت‌هاي فرهنگي، قرآن و فعاليت‌هاي قرآني است.

وي ادامه داد: به‌طور کلی جهاد دانشگاهی همیشه تبعیت از رهبری و حمایت از دولت‌های مورد حمایت رهبری را وظیفه خود می‌داند و با هیچ جریان سیاسی زد و بندی ندارد.

رئيس جهاددانشگاهي فارس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، سازمان دانشجویان، مرکز فرهنگی ـ دانشجویی امام(ره) و انقلاب، مرکز گردشگری، خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا را از جمله بخش‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی برشمرد و با تأکید بر لزوم توجه به فعالیت‌های قرآنی در نظام اسلامی عنوان کرد: با توجه به رسالت انقلاب اسلامی، محوریت کار‌های فرهنگی در جهاد دانشگاهی فعالیت‌های قرآنی است که این نهاد انقلابی نیز این مهم را سرلوحه امور خویش قرار داده است.

رستگار با اشاره به فعالیت‌های خبرگزاری‌هاي ايكنا و ايسنا، گفت: تمام تلاش خبرگزاري ايكنا در استان فارس حفظ و ارتقا جايگاه شيراز به‌عنوان سومين حرم اهل بيت(ع) است و در اين مسير ايكناي فارس موفق به كسب رتبه اول در تعداد اخبار توليدي، شده است.

وی با تأکید بر لزوم حمایت‌های مالی از خبرگزاری ایکنا گفت: این خبرگزاری تنها خبرگزاری قرآنی جهان اسلام است که با بیش از 40 زبان زنده دنیا فعالیت می‌کند و در کشورهای مختلف دارای خبرنگاران خارجی و داخلی نیز است.

رئيس خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، به فعالیت‌های اين خبرگزاري نيز اشاره تصريح كرد: براساس آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ايسنا اولين خبرگزاري در تعداد رجوع به اخبار، گستردگي سوژه‌ها و برداشت اخبار از سوي ديگر رسانه‌هاي مكتوب است.

رستگار همچنین به سایر بخش‌های جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی این نهاد به دو بخش کوتاه‌مدت و بلند‌مدت تقسیم شده است.

او با بيان انيكه اكنون حدود يك هزار و 500 دانشجو در رشته‌هاي مختلف در مركز آموزش علمي كاربردي جهاددانشگاهي فارس مشغول به تحصيل هستند، گفت: اين دانشجويان در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در رشته‌های کامپیوتر، الکترونیک، حسابداری مشغول به تحصيل هستند.

وی با بیان اینکه در بخش کوتاه‌مدت نیز فعالیت‌های مختلفی در حال انجام است،‌ گفت: برگزاری دوره‌های آموزش زبان‌های مختلف، دوره‌های مورد نیاز در پيراپزشکی و دوره‌های ضمن خدمت کارکنان دولت از جمله فعالیت‌های این بخش است.

رستگار خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که از سه سال قبل در حوزه آموزش دنبال کردیم، بخش گوهرسنگ‌ها بوده است.

وي با بيان اينكه تجارت گوهرسنگ‌ها در دنیا بعد از تجارت نفت و اسلحه، سومین تجارت پردرآمد است، گفت: ما در ایران 80 درصد سنگ‌های نیمه قیمتی را به لحاظ تنوع دارا هستیم، به راحتی می‌توانیم از این تجارت جهت کارآفرینی و اشتغالزایی برای نسل جوان خود استفاده کنیم.

رستگار با اشاره به برگزاري دوره‌هاي متفاوت در سطوح مختلف در زمينه گوهرسنگ‌ها، خواستار حمايت معنوي استاندار فارس از اين نهاد براي توسعه اين دوره‌هاي تخصصي شد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: