آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۴۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
در سومین روز هفته بسیج حجت الاسلام مرادی در جمع فرماندهان پایگاههای بسیج
حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به بعد تربیتی مساجد گفت: تربیت در مساجد مانند تربیت در دامن مادر است اما تربیت در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مانند تربیت با شیر خشک است یعنی تربیت در مساجد اثرگذارترین نوع تربیت است

 امام جمعه موقت شیراز عنوان کرد: گروه سیاسی: حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به بعد تربیتی مساجد گفت: تربیت در مساجد مانند تربیت در دامن مادر است اما تربیت در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مانند تربیت با شیر خشک است یعنی تربیت در مساجد اثرگذارترین نوع تربیت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز امروز، سوم آذر در همایش ائمه جماعات،‌ هیئت امنا، کانون‌های فرهنگی و اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد این شهرستان که به‌مناسبت هفته بسیج در سپاه ثارالله(ع) شیراز برگزار شد، گفت: مساجد از 6 رکن اساسی امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های فرهنگی، مردم و خادمان مسجد تشکیل شده‌اند که هر کدام وظایف مشخصی دارند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی حضور مردم در مساجد است که در این راستا، خادمان مساجد نقش اصلی را ایفا می‌کنند، افزود: اگر خادمان مسجد تند و بداخلاق باشند جوانان به این مکان مقدس جذب نمی‌شوند لذا ضروری است که از افراد خوش‌برخورد و دارای سعه صدر استفاده شود.

حجت‌الاسلام مرادی ابراز کرد: مسجد طبق آیه 96 سوره آل‌عمران «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِینَ؛ در حقیقت نخستین خانه‏اى که براى [عبادت] مردم نهاده شده همان است که در مکه است و مبارک و براى جهانیان [مایه] هدایت است» اولین نقطه خلقت است که خداوند آن را برای تمام مردم و سلیقه‌های مختلف خلق کرد لذا خوب است که ما نیز به این مسئله توجه کنیم.

امام جمعه موقت شیراز بر لزوم باز بودن درب مساجد قبل و بعد از اذان‌‌ها تأکید کرد و گفت: روحانی مسجد نیز اثرگذارترین فرد است که باید دارای 4 سین باشد تا بتواند در مسجد موفق عمل کند و عبارت است از سواد، سوز، سلیقه و سلامتی.

وی با تأکید بر اینکه روحانی مسجد باید با فناوری‌های نوین و شرایط روز آشنا باشد، افزود: امام جماعت مسجد باید اطلاعات عمومی کامل و جامعی داشته باشد زیرا امروزه سطح افکار عمومی مردم بسیار بالاست و قابل قیاس با 20 سال قبل نیست.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه مراد از سوز یعنی اخلاق و عشق و انگیزه است، گفت:‌ سلامتی نیز یعنی روحانی مسجد باید سلامتی فکری داشته باشد و در طریق ولایت حرکت کند.

مشاور استاندار فارس در امور روحانیت عنوان کرد: همچنین روحانی مسجد باید منظم بوده و در دسترس باشد تا بتواند در جذب مردم و جوانان به مسجد نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی در ادامه بر لزوم هماهنگی هیئت امنا، کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و امام جماعت مساجد تأکید کرد و گفت: در کل کشور 19 هزار کانون فرهنگی مساجد مشغول به فعالیت است که در استان فارس نیز بیش از یک هزار کانون وجود دارد.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به بعد تربیتی مساجد ابراز کرد: تربیت در مساجد مانند تربیت در دامن مادر است اما تربیت در مدارس و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مانند تربیت با شیر خشک است یعنی تربیت در مساجد اثرگذارترین نوع تربیت است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج یعنی جمعیتی که با هم تعاون و همبستگی جهت رسیدن به هدف مشترکی دارند و امام راحل نیز بسیج را برای 3 هدف تشکیل داد نخست حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب، دوم دفاع از تمامیت ارضی و استقلال مملکت و مبارزه با توطئه‌های داخلی و سوم جذب و آموزش نیروهای مردمی یعنی کار فرهنگی.

وی با تأکید بر اینکه بسیج باید 5 آمادگی داشته باشد، گفت: آمادگی فرهنگی شامل معرفت دینی، مطالعه، فهم سیاسی نه موضع‌گیری سیاسی یعنی بصیرت سیاسی داشته باشد اما وابسته به جناح و گروه خاصی نباشد.

حجت‌الاسلام مرادی اضافه کرد: دوم بعد بسیجی یعنی هر روز برنامه‌ای برای تقویت قوای جسمانی و سوم بعد اطلاعاتی است که باید در جریانات و حوادث اخیر دنیا و منطقه اطلاع داشته باشد و چهارم نیز بعد علمی یعنی تخصص، نوآوری و ابتکارات است و بعد پنجم نیز بعد تسلیحاتی و نظامی است.

امام جمعه موقت شیراز در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه سنگین بسیج همان است که امام حسین(ع) مشخص کرد یعنی بیعت، دعوت و امر به معروف و نهی از منکر

نام:
ایمیل:
* نظر: