آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۴۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
رحیم‌پور ازغدی در تبیین اندیشه‌های «تشیع انگلیسی» مطرح کرد
وی با بیان اینکه مرزبندی بین دو اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی و دو برداشت اکنون ایجاد شده است، این مرزبندی را مهمتر و پیچیده‌تر دانست و گفت: باید از خود این پرسش را کرد که چرا امام خمینی(ره) "تعبیر اسلام آمریکایی" و مقام معظم رهبری تعبیر "شیعه لندنی" را به کار برده‌اند.

به گزارش خبرنگار"خبرگزاری دانشجو" از مشهد، رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در همایش معرفتی «اسلام آمریکایی، تشیع انگلیسی» با موضوع نقد عقاید تشیع انگلیسی در زمینه عاشورا و مهدویت که توسط کانون مهدویت دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی در بین دانشجویان گفت: من از شما متشکرم که علی رغم تاخیر پروازم در این جلسه حضور یافته‌اید.

 

وی با بیان اینکه مرزبندی بین دو اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی و دو برداشت اکنون ایجاد شده است، این مرزبندی را مهمتر و پیچیده‌تر دانست و گفت: باید از خود این پرسش را کرد که چرا امام خمینی(ره) "تعبیر اسلام آمریکایی" و مقام معظم رهبری تعبیر "شیعه لندنی" را به کار برده‌اند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دعوای بین دو اسلام، مذهبی و غیر مذهبی نیست؛ بلکه در حقیقت دعوا بین دو نگرش متفاوت از یک دین به نام اسلام است.

 

رحیم‌پور ازغدی در ادامه با بیان اینکه دو تیپ افراد از ابتدای انقلاب تا امروز نسبت به مسائل مختلف در کشور ابراز وجود می‌کنند، گفت: برخی با بصیرت و دقت نسبت به انقلاب خود را حساس نشان می‌دهند و برخی به شکلی وانمود می‌کنند که گویا وظیفه‌ای جزء پرداختن به ظواهر دین ندارند و در حقیقت به دنبال اسلام راحت طلبانه هستند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این تیپ افراد نیز دارای دو نوع تفکر خاص خود هستند، خاطرنشان کرد: از هنگامی که  امام خمینی(ره) نهضت خود را در سال 42 آغاز کرد تا به امروز با دو تیپ افراد در میان جامعه متدین بی‌توجه به دین روبرو بوده‌ایم که می‌توان حتی در میان این گروه هم روحانی و میان دار هیات را ببنیم و هم دانشجو و یا از عامه مردم.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را از نگاه قالتاقان شیعه، مخاطبی به غیر از مخاطبان نزدیک به فرد دانست و گفت: چگونه می‌شود سیدالشهداء برای نهی از منکر به قتلگاه برود و شیعیان به ظاهر مومن خود را مدام از هزینه دادن برای اسلام دور کنند و بگویند اگر دستمان به آن یزید 1400 سال پیش می‌رسید او را می‌کشتیم در حالی که می‌دانید دیگر آن یزید را نخواهید دید و باید به یزید زمانه هجوم ببرید.

 

پور ازغدی بیعت کنندگان با حسین(ع) را افرادی طماع و راحت طلب دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از ما به ظاهر فکر می‌کنیم شیعه هستیم؛ اما در حقیقت پای نشان دادن عمل که می‌رسد مستحبات را بهانه کرده و میدان را خالی می‌کنیم آنچنان که نامه نوشتگان به امام حسین(ع) این رفتار را انجام دادند.

 

اولین افشاگرکننده شیعیان قالتاق، حضرت زینب(س) است

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دوم صحبت‌هایش افشاگری حضرت زینب(س) را کاری بزرگ دانست و تصریح کرد: زینب(س) اولین شخصی بود که به افشاگری چهره واقعی شیعیان قالتاق پرداخت و به آنها گفت: "شما نامه نوشتید که حسین(ع) مرید شما باشد تا آمدیم به سلام شما لبیک بگوییم، دست به انتخاب زدید و هنگامی که دیدید در معرکه کربلا باید از جان و مالتان هزینه کنید فرار را بر قرار ترجیح دادید، حسین را کشتید و گوشت ما را به دهان گرفتید؛ اکنون آمده‌اید در کاروان اهل حرمش اشک می‌ریزید، گریه کنید که تا ابد خشک نباشد چشم‌های شما".

 

پور ازغدی ادامه داد: این افشاگری حضرت زینب(س) نشان داد دین برای برخی از افراد ابزار کاسبی شده؛ تا هنگامی که نان در آن وجود داشته باشد دین را دوست دارند؛ اما هنگامی که بخواهند برایش هزینه بدهند این دینداران را پیدا نخواهیم کرد.

 

وی در ادامه با انتقاد از افرادی که مذهب را تنها در عزاداری صرف برای اهل بیت(ع) می‌بینند و به گناه نیز می پردازند، خاطرنشان کرد: مذهب برای برخی افراد چیزی نیست جز عزاداری و زیارت و هنگامی که از آنان سئوال می کنید اهل بیت(ع) به چه دلیل به شهادت رسیدند و چرا همه آنان زیر تیغ ظلم و ستم رفتند می‌گویند باید به دنبال مذهبی غیرسیاسی بود و اصلاح امور را به امام زمان(عج الله) می‌سپرند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی مذهب غیرسیاسی را مذهبی دروغین دانست و گفت: مذهب غیرسیاسی کاری به اصحاب قدرت و ثروت ندارد و همان مهدویت قلابی، مهدویت مفت‌خورها و توجیهی برای زندگی انگلی است که متاسفانه امروز قسمتی از جامعه مسلمانان را در بر گرفته است.

 

رحیم‌پورازغدی با بیان اینکه اگر قرار بود امام زمان (عج الله) بیایند تا مشکلات حل شود ما باید تا آن زمان صبر کنیم پس خلقت ما به چه دلیل بوده است؟ گفت: متاسفانه عده‌ای از قشر روحانیت و عده‌ای از خواص معتقدند نباید کار به کار نظام و جهان داشت و تنها باید عزاداری و انتظار کشید تا امام زمان(عج الله) بیاید و به اصلاح امور بپردازد.

 

وی با انتقاد از برخی افراد در جامعه روحانیت، به انتقاد از بی‌تفاوتی آنان نسبت به ریشه کردن اسلام آمریکایی در حوزه و دانشگاه پرداخت و تصریح کرد: روحانیت از خود بپرسد چه کسی شب قدر، علی(ع) را به شهادت رساند؟ آیا ابن ملجم در مسجد الحرام با خدا پیمان نبست که برای نجات اسلام، علی (ع) را می‌کشد؟ آیا ابن ملجم در هنگام کشتن امام علی(ع) شعار "لاحکم الا لله" را نمی‌داد پس چرا برخی اینقدر ساده لوحانه فکر می‌کنند؟ بدون داشتن بصیرت و فهم نسبت به مسائل اسلام و انقلاب و تنها با سکوت و انتظار می‌توان در راه خدا بود.

 

داعشی‌های امروز بچه سوسول‌های خوارج دیروز هستند

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نمونه عینی خوارج دیروز داعشی‌های امروز هستند که همان پیشانی زخم خورده از سجده و همان حافظان قرآنی هستند که آماده شهادتند؛ اما در مسیری خلاف اسلام حرکت می‌کنند.

 

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه داعشی‌ها سوسول های خوارج دیروز هستند، متذکر شد: یک عده قبل از انقلاب از میان همین روحانیون با امام مخالفت می‌کردند و می‌گفتند ما نسبت به شاه هیچ وظیفه‌ای نداریم و همین که عاشورا به عاشورا سینه می‌زنیم، کافی است. این مقدس نماها به امام می‌گفتند تو کمونیسم هستی و لفظ تروریسم و تارک الصلوه را برای امام نیز به کار می‌بردند.

 

وی با بیان اینکه از هنگام به کار بردن لفظ "اسلام آمریکایی" از زبان امام(ره) عده‌ای مدام با آن مخالفت می‌کنند، تاکید کرد: طلبه‌های جوان مراقب این کلام امام(ره) باشند که فرمودند" اسلام آمریکایی در حوزه ریشه کرده است" و بدانند هنوز آثار آن اسلام را در بین برخی اشخاص می‌بینیم.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: متاسفانه برخی ربا می‌خورند، دروغ می‌گویند، غیبت می‌کنند، حق دیگران را زیر پا گذاشته و لقمه حرام به خانه خود می‌برند و در انتها قبر خود را با پول‌های حرام در حرم علی ابن موسی الرضا(ع) می‌خرند و فکر می‌کنند فرشته‌های عذاب وارد حرم نشده و آنان در سایه امام رضا (ع) به بهشت خواهند رفت.

 

رحیم‌پورازغدی خیانت زن به شوهر، همسایه به همسایه، فروشنده به خریدار، مسئولان در حق مردم و مردم در حق مردم را مغایر با اخلاق شیعه اسلامی دانست و گفت: هنگامی که ربا، ریا، دروغ و فسق و فجور جایگزین انصاف، ایثار، اخلاق، جهاد، شهادت و تهذیب می‌شود چگونه می‌توان نام خود را شیعه علی بگذاریم و توقع همراهی با امام زمان (عج) را داشته باشیم؟.

 

وی با بیان اینکه شیعیان قالتاق و دروغین تمام احکام اجتماعی را تعطیل کرده اند و تنها نشسته‌اند تا امام زمان (عج) بیاید، این افراد را خائن نسبت به انقلاب دانست و تصریح کرد: هنگامی که مناسک جاهلی جای خود را به حکومت اجتماعی واقعی اسلامی بدهد این چنین می‌شود که برخی افراد دروغگو اسلام را به ظاهر در جایگاه درست؛ اما بدون پرداختن به حق مظلوم و ظالم نشان می‌دهند و پرداختن به منافع شخصی نام اسلام به خود می‌گیرد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شهید مطهری و دیگر شهدای ابتدای انقلاب از نگاه شیعیان دروغگو کمونیست و بی‌دین بودند، خاطرنشان کرد: در هنگام جنگ یک عده آن چنان محکم سینه می‌زدند که ما گمان می‌کردیم اگر به جبهه بیایند در همان روزهای اول به شهادت خواهند رسید؛ اما اینها تا پایان جنگ سایه شان نیز به جنگ نیامد زیرا اینها می‌خواهند در رفاه و آرامش تنها بر سر و سینه بکوبند و هنگامی که حسین صدایشان کرد به بهانه خانه و خانواده، سپاهش را تنها بگذارند.

 

شیعه انگلیسی توسل، شفاعت و زیارتش با راحت طلبی همراه است

 

رحیم‌پورازغدی در بخش سوم و پایانی صحبت‌هایش با بیان اینکه شیعه انگلیسی به دنبال رفاه و آسایش و راحت طلبی است، متذکر شد: در مکتب اهل بیت(ع) زیارت، توسل، توکل و عزاداری وجود دارد که تمام این آداب و رسوم ختم به برائت از مشرکین و ایستادگی در برابر ظلم است.

 

وی گفت: اما متاسفانه در نگاه شیعه انگلیسی که در میان برخی خواص و عوام ما نیز رسوخ پیدا کرده، توسل، شفاعت و زیارت در یک پروژه راحت طلبی همراه با گناه و فساد در کنار هم قرار گرفته که هر چه می‌گذرد از اسلام واقعی دورتر می‌شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تشیع را یک حقیقت دانست و با بیان اینکه تشیع اسم نیست؛ بلکه یک عمل والای دینی است، خاطرنشان کرد: افرادی که امروز به عنوان شیعه نسبت به اسلام بی‌تفاوت هستند اگر در شناسنامه‌شان اهل سنت و یا مسیحی بودند باز هم همین رفتار را دنبال می‌کردند؛ زیرا اینها تشیع را یک تعارف می‌بینند.

 

رحیم‌پورازغدی در پایان با بیان اینکه من طلبه هستم و یک سوال از شیعیان به ظاهر شیعه دارم، گفت: این افرادی که امروز می‌گویند ما باید این گونه عزاداری کنیم و در عمل حاضر به روبرو شدن با دشمن نیستند به ما بگویند در کدام آیه و حدیث و با کدام دلیل شرعی رفتارهایشان را به نحوی انجام می‌دهند که آبروی اسلام را می‌برند و از طرفی معتقدند در مسیر اسلام هستند و یاران امام حسین (ع) هستند؟

 

نام:
ایمیل:
* نظر: