آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۷۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
نخبه قرانی سپاه ناحیه ثارالله در گفت وگو با تنویر ثارالله :
جعفری حافظ کل قران کریم نقش مسجد را در ورود خود به شجره طیبه بسیج و حرکت در مسیر فعالیت‌های قرآنی را متذکر شد و گفت:‌ در کنار مسجد، عضو بسیج بودن نیز برای من بسیار تأثیرگذار بوده است.

به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله ،  محسن جعفری، حافظ کل قران کریم یکی از نخبگان قرآنی عضو پایگاه مقاومت شهدای احمد اباد حوزه امام هادی (ع) سپاه ناحیه ثارالله است که اعتقاد دارد جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم بسیج و سپاه باید ورود پیدا کرده و در این زمینه برنامه جامع قرآنی برای پایگاه‌های بسیج مدون شود.

%d9%85%d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%db%b1%db%b0-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%86%d8%b8%d8%b1-%d9%86%d8%ae%d8%a8%d9%87-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b3%db%8c%d8%ac-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%aa%d8%af%d9%88%db%8c%d9%86-%d8%b4%d9%88%d8%af

  بسیج، ا‌ین واژه مقدس که اولین‌بار از پرتو کلام نورانی امام راحل(ره) تجلی یافت به یک معنا همان اندیشه واعتقادی است که شریف‌ترین فرزندان امام آن را آگاهانه برگزیدند و تمام فکر و خلق و خوی و عمل خود را با آن میزان، تنظیم کردند تا آنجا که انسان‌های دیگری شدند.
از اینجاست که می‌توان گفت بسیجی فردی عاشق است که لحظه لحظه زندگی خویش را وقف اسلام، قرآن، ولایت و انقلاب می‌کند به همین دلیل مسلماً باید آموزه‌های ناب قرآن کریم نیز در رفتار، کلام و تمام لحظه‌های زندگی او ساری و جاری باشد.

تفکر بسیجی چیزی جز آموزه‌های قرآن نیست
به واقع تفکر بسیجی نیز چیزی جز آموزه‌های ناب قرآن کریم و احادیث و روایات اهل بیت(ع) نیست و ملاک و مبنا برای معرفت بسیجی، تفکر بسیجی است که ما را می‌تواند به گوشه‌هایی از حیات معنوی او رهنمون و ماهیت و شخصیت واقعی این انسان معنوی و الهی را برای ما روشن سازد.
در طول عمر سی و چندساله انقلاب اسلامی، بسیجیان همواره در عرصه‌های مختلف درخشیده‌اند و بسیاری از نخبگان قرآنی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره همگی دل در گرو این شجره طیبه دارند و بر اساس این تفکر بسیجی است که توانسته‌اند، قله‌های رفیع موفقیت را طی کنند.
در این گزارش به‌مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، به سراغ یکی از نخبگان قرآنی بسیجی می‌رویم و از زبان او سخنانی چند درباره نحوه فعالیت‌های قرآنی او و میزان اثرگذاری تفکر بسیجی جهت نیل به این راه نورانی را می‌خوانیم.

سخنانی چند از نخبه قرآنی بسیجی
محسن جعفری، حافظ کل قرآن کریم و یکی از مربیان قرآن کریم مؤسسه مکتب‌القرآن ثارالله(ع) شعبه شیراز است که سابقه‌ای 8 ساله در عرصه فعالیت‌های بسیجی دارد و در این رابطه به خبرنگار تنویر سپاه ثارالله گفت: از سال 86 عضو بسیج شدم و از همان ابتدا علاقه‌ فراوانی نسبت به فعالیت‌های فرهنگی که در این شجره طیبه صورت می‌گرفت،‌ داشتم به همین دلیل از سال 88 در کلاس‌های حفظ یکساله قرآن کریم شرکت کردم و در مؤسسه قرآنی راه منجی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم و از همان سال نیز تاکنون فعالیت‌های قرآنی خود را در سطح شهر شیراز دنبال می‌کنم.
این حافظ بسیجی که 28 سال سن دارد، به برخی از رتبه‌های خود در مسابقات مختلف قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در سال 91 موفق به کسب مقام سوم بسیج استان فارس، در سال جاری در بخش دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم رتبه سوم و در سال 91 نیز در بخش سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رتبه دوم و در مسابقات اوقاف نیز رتبه دوم و به همین ترتیب رتبه‌های مختلفی را در مسابقات قرآن کریم کسب کرده‌ام.

اشاره به نقش بی‌بدیل مسجد در ورود به بسیج و فعالیت‌های قرآنی
وی نقش مسجد را در ورود خود به شجره طیبه بسیج و حرکت در مسیر فعالیت‌های قرآنی را متذکر شد و گفت:‌ اصلاً ورود من به بسیج از طریق مسجد آغاز شد و به همین دلیل فکر می‌کنم این مسئله موجب شد تا من به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق پیدا کنم ضمن اینکه در کنار مسجد، عضو بسیج بودن نیز برای من بسیار تأثیرگذار بوده است.
از این حافظ کل قرآن کریم درباره فعالیت‌های قرآنی شهر مقدس شیراز پرسیدیم و نظرش را درباره این فعالیت‌ها جویا شدیم که پاسخ داد: مسلماً میزان فعالیت‌هایی که در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد، قابل قبول نیست و باید بیش از این‌ها باشد البته بحمد الهی اکنون دو سه سال است که به دلیل فعالیت‌های مؤسساتی نظیر بیت‌الاحزان، مکتب‌القرآن، جامعةالقرآن این فعالیت‌ها نسبت به گذشته چندین برابر شده است اما جوابگوی نیازهای شهر بزرگی مانند شیراز نیست هر چند شهرداری شیراز نیز در این زمینه فعالیت‌های خوبی را دارد انجام می‌دهد.

حرم شاهچراغ(ع) باید پایگاه قرآنی شیراز باشد
جعفری ادامه داد: مشکلی که اکنون وجود دارد این است که حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که باید پایگاه قرآنی شیراز باشد، خیلی فعال نیست و متأسفانه کلاس‌های دارالقران آن کم است در حالی که از ظرفیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) می‌توان بسیار بیشتر از این‌ها بهره برد.
این حافظ کل قرآن کریم همچنین نقش خانواده‌ها را در این مسئله یادآور شد و افزود:‌ البته بخشی از میزان فعالیت‌های قرآنی در شهر نیز به خانواده‌ها بازمی‌گردد که باید به فرزندان خود بیشتر اهمیت داده و آن‌هارا به سمت قرآن کریم که تنها راه تعالی انسان‌هاست سوق دهند ضمن اینکه آموزش و پرورش نیز باید در این زمینه بیشتر فعالیت کند.

لزوم اجرای برنامه‌های طولانی‌مدت و اثرگذار در فعالیت‌های قرآنی سپاه و بسیج
وی اظهار کرد: البته فعالیت‌های قرآنی نهادهای مختلف نیز باید بیشتر شود به عنوان سپاه و بسیج می‌توانند برنامه‌های طولانی‌مدت و اثرگذار اجرا کنند تا بتوانند نیازهای مخاطبان خود را پاسخگو باشند.
جعفری به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری ابتدا فرمودند که باید یک میلیون حافظ قرآن تربیت شود اما سپس با توجه به ظرفیت‌های کشورمان فرمودند که این میزان باید به 10 میلیون نفر برسد ضمن اینکه معظم‌له تأکید دارند باید ابتدا حفظ قرآن کریم را ترویج داد و سپس نوجوانان و جوانان می‌توانند به سمت مفاهیم و تفاسیر قرآن کریم روی آورند.

سپاه جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم ورود پیدا کند
این حافظ کل قرآن کریم اضافه کرد: چون این سخن مقام معظم رهبری است لذا باید تمام ارگان‌ها و نهادهایی که دم از ولایت می‌زنند به این فرمایشات، جامه عمل بپوشانند مثلاً سپاه به‌عنوان ولایی‌ترین ارگان و سازمان در کشور شناخته می‌شود، به همین دلیل وظیفه بیشتری در این زمینه دارد و باید بیشتر تلاش کند و به وسیله برگزاری کلاس‌های مرتب و منظم قرآنی در بسیج و سپاه و حتی در سطح شهر، منویات معظم‌له را تحقق بخشد.
وی تصریح کرد: البته اکنون فعالیتی که شهرداری شیراز انجام می‌دهد بسیار خوب است چراکه اگر افراد یک محله نتوانند جهت شرکت در کلاس‌های قرآنی به مکان دیگری بروند، در محله همان‌ها کلاس‌های قرآنی را به وسیله پایگاه‌های مقاومت بسیجی که وجود دارند، برپا می‌کنند و اگر هر کدام از این پایگاه‌ها بتوانند دو یا سه حافظ قرآن کریم را تربیت کنند، در سطح کشور می‌توانیم امیدوار باشیم که فرمایشات مقام معظم رهبری تحقق یابد.

برنامه جامع قرآنی برای تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج تدوین شود
جعفری در ادامه در پاسخ به اینکه چگونه می‌توانیم پایگاه‌های مقاومت بسیج را بیش از این‌ها به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهیم؟ گفت: در گام نخست باید یک برنامه جامع قرآنی برای کل پایگاه‌های بسیج داشته باشیم که این کار را سپاه می‌تواند انجام دهد ضمن اینکه این برنامه باید کارشناسی شده، مدون و منظم باشد ضمن اینکه باید از ارائه آمارها به تنهایی خودداری کند و بیشتر به کیفیت کار اهمیت دهد.
این مدرس قرآن کریم عنوان کرد: اگر بسیجیان با قرآن کریم مأنوس باشند مسلماً هیچگاه از راه راست منحرف نخواهند شد چراکه برخی افراد ممکن است به خاطر مشغله‌های زیاد کمی از بسیج و فعالیت‌های آن فاصله بگیرند اما قرآن کریم هیچگاه تکراری نمی‌شود و مطالبی که ارائه می‌هد متناسب با نیازهای تمام عصرهاست لذا اگر بسیجی با قرآن کریم انس پیدا کرد، بعید است که از بسیج و سپاه هم دور شود.
وی با تأکید بر اینکه تفکر بسیج، برگرفته از قرآن کریم است و چیزی جدا از قرآن نیست، گفت: تفکر بسیج برگرفته از سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری است که اینان نیز چیزی جز مطالب و مفاهیم قرآن کریم را بیان نمی‌کردند.

موفق‌ترین سازمان قرآنی، مؤسسات مردمی هستند
جعفری در ادامه در پاسخ به اینکه موفق‌ترین سازمان قرآنی به نظر شما کیست؟ گفت: متأسفانه چنین سازمانی وجود ندارد اما مؤسساتی نظیر بیت‌الاحزان و جامعةالقرآن شاید به اندازه یکی دو دولت در این کشور فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند لذا به نظر می‌رسد همیشه مؤسسات و فعالیت‌های مردمی در این زمینه موفق‌تر بوده‌اند تا سازمان‌ها و نهادهای دولتی که البته این مسئله به میزان پیگیری آن‌ها، تدوین برنامه‌های مدون و هدفمند و همچنین عدم تغییر مدیران این مؤسسات بازمی‌گردد.
این حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: در ارگان‌های دولتی معمولاً در هر دولت، مدیران تغییر می‌کنند و تفکر دیگری حاکم می‌شود که شاید برخی از آن‌ها رویکرد قرآنی نداشته باشند بنابراین یکی از دلایلی که باعث می‌شود که مراکز دولتی موفق نشوند تغییر دولت‌ها، نگرش‌ها و تفکرات آن‌ها نسبت به فعالیت‌های قرآنی است.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: