آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۷۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
توسط حوزه بسیج خواهران حضرت معصومه (ع) سپاه ثارالله صورت گرفت:
همزمان با دهه سوم صفرالمظفر و در آستانه فرا رسیدن سالروز مصیبت عظمی، همایش رهروان زینبی و خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) توسط حوزه حضرت معصومه خواهران سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز برگزار شد.
به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله، همزمان با دهه سوم صفرالمظفر و در آستانه فرا رسیدن سالروز مصیبت عظمی، رحلت جانگذار نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی(ع)، همایش رهروان زینبی و خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) توسط حوزه حضرت معصومه خواهران سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز عصر دیروز، 17 آذر برگزار شد.
این مراسم با مشارکت یک هزار نفر از بانوان بسیجی نواحی غرب شیراز در محل سالن پیامبر اعظم(ص) کنگره سرداران و 15 هزار شهید برگزار شد که این مراسم با قدوم پیکر شهید محمودرضا غواصه معطر شده بود.
این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط حافظ کل امین جعفری فر آغاز شد و در ادامه سرهنگ اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز به تشریح نقش زنان در تداوم راه حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: آن چیزی که امروز ما در خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) و البته در ادامه به عنوان یکی از روشهای زندگی باید از آن درس بگیریم این است که زنان ما خود را دست کم نگیرند و اگر ما می‌گوییم به استناد صحبت معصومان بهشت زیر پای بانوان است و از دامن زن مرد به معراج می رود به معنی شدت اثرگذاری زنان بر جامعه است به همین دلیل است که دشمن برای زنان ما برنامه‌ریزی کرده است.

بسیج دژ مستحکمی در مقابل زیاده‌خواهی مستکبران عالم است
وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز یکی از مقدسترین سنگرهای دفاع از اسلام و آرمان‌های آن بسیج است، بسیج را دژ مستحکم در مقابل تمام زیاده‌خواهی مستکبران عالم دانست و گفت: از این میان حفظ سنگر جامعه زنان بسیار حائز اهمیت است و بی دلیل نیست که دشمنان ما در مطالعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود به شدت به دنبال این هستند که زنان ما را از نقش آفرینی تربیتی و مبارزه تبدیل به یک کالای تزئینی و مصرفی کنند و برای این کار برنامه ریزی می کنند.
محبی‌پور ادامه داد: همچنین بی دلیل نیست که ده‌ها شبکه ماهواره ای نقطه تمرکز خود را بر روی بی عفت کردن و بی حیا کردن زنان ما کرده‌اند، چون دو هدف را دنبال می‌کنند اول اینکه بخش زیادی از جمعیت فعال کشور را از صحنه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حذف کرده و به عنوان کالای لوکس معامله کنند و دوم اینکه خشت اول خانواده را که زن است خراب کند تا بدین ترتیب، خانواده‌های ما متزلزل شوند.

اشاره به نقش زنان بسیجی در الگوبرداری از سیره حضرت زینب(س)
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز به نقش زنان بسیجی در الگوبرداری از سیره حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: امروز حفظ سنگر دین و دیانت در داخل خانواده و همچنین بر عهده گرفتن و متوجه شدن به ارزش گوهر گرانبهای وجودی زن وظیفه زنان بسیجی است که باید این را به جامعه منتقل کنند تا زن در جامعه تبدیل به یک کالای مصرفی نشود.
وی با تأکید بر اینکه امروز در جامعه ما زن نباید در وضعیت هایی که نیاز به حضور آن است نظیر انتخابات و مناسبت‌های ملی و مذهبی، احساس کند تکلیفی بر گردن او نیست، گفت: زن انقلابی و بسیجی ما باید بصیرت داشته باشد و امروز ما نیاز به این قضیه داریم.

دیدگاه انقلابی زنان، حفظ حریم خود در مسیر اصلاح واقعی جامعه است
به گفته وی، زنان مسلمان جهادگر انقلابی هم قبل از انقلاب در مسیر مبارزه و هم بعد از انقلاب دوشادوش مردان آمدند و شهید دادند و هم در جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند و این نقش‌آفرینی زن مسلمان انقلابی است و دیدگاه انقلابی زنان این است حفظ حریم خود در مسیر اصلاح واقعی جامعه قرار گیرد.
بنا بر این گزارش، در ادامه این گزارش، گروه تواشیح «شمیم بهشت حسینی» وابسته به حرم حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به اجرای برنامه پرداختند و در ادامه گروه هنری سفیر، به اجرای تعزیه از وقایع پس از عاشورا و مصیبت ها و شدایدی که پس از آن بر خاندان اهل بیت(ع) روا داشته شد، پرداختند.
در ادامه این گزارش به سراغ برخی از بانوان شرکت کننده در این مراسم رفتیم و سخنانی چند از این بانوان را که چشمان آنها هم در غم مصیبت‌ها و سختی‌هایی که به خاندان اهل بیت(ع) پس از واقعه عاشورا وارد آمد، اشکبار شده بود و هم از حضور پیکر مطهر شهید محمودرضا غواصه در این مراسم به هیجان آمده بودند و هر کدام در دل نجوایی با این شهید داشتند، را می‌خوانیم.
محبوبه زارعی، بانوی بسیجی است که از پایگاه زینبیه سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در این مراسم حضور دارد که در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ابتدا به میزان آشنایی خود با سیره حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه خانواده‌ای مذهبی دارم، من از دوران کودکی با واقعه کربلا آشنایی دارم چرا که همیشه از دوران کودکی در مراسم‌های سوگواری و روضه خوانی اهل بیت(ع) شرکت کرده‌ام.

مهم‌ترین بعد شخصیتی حضرت زینب(س) امر به معروف و نهی از منکر است

وی، مهم‌ترین بعد شخصیتی حضرت زینب(س) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: ما به عنوان مسلمان و شیعه امام حسین(ع) در وهله نخست باید بدانیم که چرا امام حسین(ع) شهید شد و زمانی که توانستیم به پاسخ این سئوال دست یابیم، مسلماً بهتر می توانیم جوانب مختلف این قیام را درک کرده و سعی کنیم تا راه آن حضرت را ادامه دهیم.
زارعی، نقش زنان را در تداوم راه حضرت زینب(س)، توجه به مسئله حجاب و امر به معروف برشمرد و گفت: سیره بانوان اهل بیت(ع) چیزی است که باید بانوان ما به خوبی با آن‌ها آشنا شوند تا بتوانند رهرو خوبی برای آن حضرت باشند.
به گزارش تنویر ناحیه ثارالله، فریده رحیمی، بانوی 47 ساله شیرازی بود که در این مراسم نیز مشغول خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) بود که ما لحظاتی را با این بانوی بسیجی همکلام شدیم؛ وی ابتدا انگیزه خود را از حضور در این مراسم شناخت، آموزش و فراگرفتن سیره این بانوی بزرگ اسلام برشمرد و گفت: حضرت زینب(س) بانوی بزرگ جهان اسلام است لذا هر کسی که داعیه‌دار مسلمانی است باید نسبت به سیره آن حضرت شناخت داشته باشد.

شناخت‌ از اهل بیت(ع) باید به صورت عمقی باشد

وی با بیان اینکه متأسفانه بانوان امروز ما فاصله زیادی با سیره حضرت زینب(س) دارند، گفت: این فاصله به دلیل آن است که شناخت عمقی از زندگی حضرت زینب(س) ندارند و یا اینکه نسبت به آن دقت کافی را نمی‌ورزند به عنوان مثال برخی از بانوان ما تنها می‌دانند که باید چادر بپوشند در صورتی که پوشیدن همین چادر نیز در سیره اهل بیت(ع) فلسفه‌ای دارد که بانوان مسلمان باید با آن آشنا باشند.
این گزارش می‌افزاید، سارا بادبر، 36 ساله از حوزه حضرت معصومه سپاه ثارالله(ع) شیراز بود که در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: من شناخت عمیقی نسبت به شخصیت حضرت زینب(س) ندارم به همین خاطر است که در چنین مجلسی شرکت کردم حتی برای شناخت بیشتر نیز به مجالس تعزیه نیز می‌روم.
وی با بیان اینکه میزان آگاهی برخی از بانوان سیره حضرت زینب(س) به عنوان بزرگ بانوی اسلام، بالاست اما از سوی دیگر بانوانی نیز هستند که هنوز هیچ شناختی نسبت به این حضرت ندارند، گفت: راه‌های زیادی برای ایجاد این شناخت وجود دارد که از جمله آن می‌توان به تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اشاره کرد.

لزوم توجه به حضرت زینب(س) در شناخت دشمن و نحوه برخورد با آنان
بادبر در ادامه شناخت دشمن و همچنین نحوه برخورد با آنان را از جمله نکاتی دانست که باید در سیره حضرت زینب(س) بدان توجه کرد، گفت: بصیرت عاشورایی، مسئله‌ای است که ممکن است برخی نسبت بدان غفلت ورزند و تنها به حضور در مجالس روضه‌خوانی و گریه کردن بر اهل بیت(ع) اکتفا کنند، در حالی که شناخت اینکه چرا امام حسین(ع) شهید و یا اینکه چرا حضرت زینب(س) این همه مصیبت را تحمل کرد، خود مهم ترین نکته‌ای است که باید بدان توجه داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: