کد خبر: ۷۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
بسیج مداحان فارس
چرا این همه استعداد در کشور ما به راحتی نادیده گرفته میشود. در خود استان فارس آنقدر استعداد فراون است که اگر مسولین حمایت کنند اینها شکوفا میشوند .
 بسیج مداحان فارس : گفتگویی صمیمانه با استاد مداحی و مداح اهل بیت نصیر پور را در ادامه بخوانید :


لطفا ابتدا خودتان را معرفی کنید :

بنده عبدالرضا نصیر پور متولد 1347 اهل شهرستان فسا استان فارس هستم که حدود 30 سال در زمینه قرآن و همچنین در زمینه آموزش مداحی کار کردم.
  آثاری نیز تالیف کردم شامل دو کتاب در زمینه مداحی جلد یک و دو  و همچنین به تازگی یک کتاب در رابطه با صوت و لحن قرآن نوشتم هر دو کتاب مداحی در کشور استقبال بسیار خوبی داشته و در خیلی از مناطق کشور به عنوان کتاب آموزش تدریس میشود.


گفتگوی صمیمی با مدرس و مداح استاد نصیر پور


سوابق کاری و تحصیلی :

  لیسانس رشته معارف اسلامی هستم و در مدارس مقطع متوسطه دروس قرآن و دینی و عربی را تدریس میکنم و همچنین به آموزش مداحی نیز مشغول هستم.


دلیل موفقیت تان در زمینه مداحی چیست ؟

  در حقیقت این توفیقی است که خدا شامل انسان میکند خانواده ی ما بسیار مذهبی بودند. بخصوص پدرم که  من در 7 سالگی ایشان را از دست دادم . برادرم نیز که اهل  مسجد و نماز و قرآن بودند باعث شدند تا بنده از همان ابتدا با قرآن و اهل بیت اشنا شوم و همچنین پشتکار و علاقه ی شدید و تمرین زیاد باعث شد تا در زمینه مداحی و مثمر ثمر باشم. 
اهل ورزش هم هستید ؟ / چقدر روی صدای مداح تاثیر دارد؟
ورزش را به صورت شخصی و معمولی انجام میدهم اما به دلیل مشغله فراوان ورزش حرفه ای نمیکنم. ورزش برای مداحان بسیار ضروریست . برای صافی و زیبایی صدا و از بین بردن خش های صدا و افزایش قدرت و نفس صدا بسیار توصه می شود.


از آغاز مداحیتان بگویید :

 از زمان جبهه (13 ساله بودم و حدود 11 ماه حضور در جبهه های دفاع مقدس را تجربه کردم) که با صدای آقای آهنگران اشنا و به خواندن نوحه و مداحی علاقمند شدم.
آنجا بود که به همراه برادرم (شهید علیرضا نصیر پور) که هر چه دارم از ایشان دارم دعاها را در جلسات میخواندم و در حقیقت آغاز مداحی های من به آن دوران بر میگردد. 


فلسفه دیدار هر ساله رهبر معظم انقلاب با مداحان :

بنده خودم هنوزمتاسفانه موفق به دیدار با رهبری نشده ام . در حقیقت حضرت آقا اگر نکاتی در قسمت مداحی لازم باشد و یا خلاف مسیر اهل بیت باشد گوشزد میکنند ومثلا فرمایش جدید ایشان که فرمودند :
سبک های جدید رو کار کنید اما بناهای قدیم رو ازبین نبرید. بنای قدیم ریشه در فرهنگ  و دین ما دارد.


نظرتان راجع به امرار معاش از طریق مداحی چیست؟ 

نباید مبنای کار این  باشد باید با عشق و علاقه و خالصانه برای خدا و اهل بیت باشد نه اینکه ارتزاق هدف مداح باشد و نرخ تعیین کند.


مداحان و انتخابات پیش رو :

بصیرت خیلی مهم است ؛ خیلی ها در کربلا بودند با اینکه ظاهرا اهل دین بودند اما بصیرت نداشتند که اگر بصیرت داشتند این حادثه اتفاق نمی افتاد . در مورد مسائل روز هم باید بصیرت داشت مسئله ی امروز کشور بحث انتخابات است و ما مداحان باید با بصیرت به مردم برای حضور در انتخابات آگاهی بدهیم . طبق بیانات حضرت آقا حضور پای صندوق ها برای همه تکلیف است. و مداحان بدلیل جایگاهی که دارند میتوانند مشوق مردم در این زمینه باشند.


و یک درد دل :

به عنوان مربی آموزش مداحی همواره این دغدغه را داشته ام که چرا این همه استعداد در کشور ما به راحتی نادیده گرفته میشود. در خود استان فارس آنقدر استعداد فراون است که اگر مسولین حمایت کنند اینها شکوفا میشوند .



انتهای پیام / 224 224.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: