کد خبر: ۱۱۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
معاون سپاه فجر استان در جمع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی بدون نماز ممکن نیست و آموزش و پرورش به عنوان ستاد فرماندهی تربیت و تعالی اسلام ، وظیفه شکل دهی ایمان و نماز در بین نوجوانان و جوانان را دارد.

به گزارش معاونت اطلاع رسانی و روابط عمومی بسیج فرهنگیان فارس،سرهنگ پاسدار سعید کوشکی به مناسبت هفته بسیج و  در جمع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: بسیج مولود انقلاب اسلامی است و بزرگترین حکمت امام (ره) در طول حیاط سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی این بود که بسیج را به عنوان پایگاهی برای تجمع مردم انقلابی و انجام عمل جهادی فراهم کرد تا از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای هدف مشترک که همان حفظ اسلام و مقاومت در برابر دشمن است استفاده شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس  گفت: بزرگترین افتخار برای نظام تعلیم و تربیت کشور ما این است که شهدا، ایثارگران، جانبازان ، خلاقان حوزه اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... و همه کسانی که جان خود را در مسیر تعالی و پیشرفت دین خدا و جمهوری اسلامی ایران اهدا کرده اند، در این نهاد مقدس تربیت شده اند.

وی وجود بیش از 36 هزار شهید دانش آموز و هزاران شهید فرهنگی را حاصل نظام تعلیم و تربیت میهن اسلامی دانست و گفت: امروز کشور ما به عنوان یک کشور مسلمان الگویی ناب در همه زمینه ها  برای ملت های مسلمان و جهان است و با وجود فشار های مختلف اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی استکبار جهانی ، به فضل خدا و هدایت های مقام معظم رهبری همه این مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت.

سرهنگ کوشکی بعد فرهنگی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را مهمترین ابعاد اقتدار کشور دانست و گفت: با وجود آسیب های وارده به فرهنگ غنی ایران اسلامی ، این فرهنگ تعالی بخش در حال گسترش در بین سایر کشور های اسلامی و جهان است و آنچه دشمن به دنبال آن است ، شناسایی و تخریب ابعاد اقتدار کشور است .

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس با اشاره به  تلاش های دشمن برای تخریب اقتصادی کشور گفت: توجه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد بر این مهم تاکید دارد که  باید در این زمینه به اقتدار دست یابیم تا از آسیب دشمن در امان باشیم و دست یابی به اقتدار در این زمینه نیازمند اقدامی بسیجی است.

وی ایمان ، بصیرت و اخلاص را از ارکان اصلی بسیج عنوان کرد و گفت: روح بسیج این است که کم هزینه و پرفایده است و با بهره گیری از ایمان،بصیرت و  اخلاص ،با فراهم کردن ظرفیت های موجود در هر زمینه ای اعم از فرهنگی ، اقتصادی ،سیاسی و جهادی نقش پیشقراول را بر عهده دارد.

سرهنگ کوشکی مسئله اصلی اعتقادی را ایمان به خدا عنوان کرد و گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی بدون نماز به عنوان جهت اصلی ایمان ممکن نیست و آموزش و پرورش به عنوان ستاد فرماندهی تربیت و تعالی اسلام ، وظیفه شکل دهی ایمان و نماز در بین نوجوانان و جوانان را دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس افزود: فهم درست رویدادهای داخلی و خارجی نشانه بصیرت بسیج است و این ویژگی ها است که موجب اقتدار بسیج  و امنیت کشور شده است و با وجود این ویژگی ها است که بسیج هم اکنون منشأ برخورد با تهدیدهای اقتصادی و فرهنگی است .

وی منشا اصلی فرهنگ را خانواده عنوان کرد و گفت: باید به خانواده توجه ویژه ای داشت ، چرا که بخش اصلی حیات ما در خانواده شکل می گیرد و آموزش و پرورش به تنهایی در این زمینه پاسخگوی نیازهای فرهنگی جامعه نیست و همه نهاد های فرهنگی و تربیتی باید برای ایجاد امنیت فرهنگی در جامعه تلاش کنند.

وی خطاب به فرهنگیان گفت: حضور 40 هزار فرهنگی بسیجی ، نشان از یک ظرفیت و اقتدار است و شما می توانید با زبان و قلم خود ،بسیج را در دستیابی به اهداف خود یاری دهید.

نام:
ایمیل:
* نظر: