کد خبر: ۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۷

شهيد محمد رضا مبين فرزند معصوم علي نيز يكي از اين عاشقان جمال محبوب و دلداده رخساره معشوق بود . وي در تاريخ 5/1/1340 در ميان خانواده اي مذهبي و زحمتكش در شهرستان ني ريز پا به عرصه وجود گذاشت . در دامان پرمهر مادري دلسوز و پدري زحمتكش و مؤمن در شهرستان ني ريز پا به عرصه وجود گذاشت . با بر خورداري از تعليمات اسلامي رشد نمود .

محمد رضا دوره ابتدايي خويش را در دبستان بختگان ني ريز گذراند . پس از گذراندن دوره ابتدايي با موفقيت وارد مدرسه راهنمايي بزرگي ني ريز گرديد در اين دوره نيز همچنان كوشا و مصمم درس مي خواند و مسائل مذهبي  و قرآن را نيز فرا مي گرفت .

در همين موقع شهيد مبين براي كمك به خانواده اش مشغول كار كردن مي شود . سپس وارد دبيرستان احمد سابق (امام خميني ) ني ريز شده و در اين زمان است كه با رنج طبقات زحمت كش بيشتر آشنا مي شود . با وقوع انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) او نيز به جمع انقلابيون مي پيوندد.

وی پس از پيروزي انقلاب شغل مهمي را برگزيد و راهي بشاگرد كه يكي از نقاط دور افتاده و محروم جنوب كشور در استان هرمزگان است مي شود و در آنجا در نهايت دلسوزي و مهرباني به تعليم و تربيت كودكان محروم آن سامان مشغول مي شود و مي گويد من به كارم عشق مي ورزم و در مقابل آن خود را مسئول مي دانم .

يكي از همسنگران شهيد تعريف كرده است كه محمد رضا در خواب مي بيند يك تركش كوچك به پشت گردنش اصابت كرد ، همينطور هم مي شود و ايشان به همين نحو در تاريخ 27/11/1364 در منطقه فاو به درجه رفيع شهادت نائل مي گردد و پس از شهادت وي ، مهرداد جلالي برادر هوشنگ جلالي هم به خيل عاشقان لقاء الله مي پيوندد .

پيكر پاك شهيد مبين در ميان اندوه همشهريان ني ريزي تشييع و در گلزار مطهر شهدا به خاك سپرده شد . روحش شاد و نامش جاودان

نام:
ایمیل:
* نظر: