گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
بمناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)؛
در ایام ماه مبارک رمضان و به پاسداشت زحمات سربازان دیدار عام پرسنل وظیفه ناحیه سپیدان با سرهنگ رستمی در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
به گزارش تنویر سپیدان صبح امروز شنبه مورخ 96/03/20 و همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) دیدار عام پرسنل وظیفه سپاه ناحیه سپیدان با سرهنگ رستمی فرمانده ناحیه در سالن شهدای ناحیه برگزار شد.

رستمی بیان داشت: هر کشوری برای دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از استقلال و مرزهای خویش، نیاز به نیروی مقتدر دفاعی دارد. بر اساس آنچه که در تاریخ و رویدادهای نظامی و سیاسی کشورها به وقوع پیوسته، این نکته را نمی توان انکار کرد که میان استقلال سیاسی و اقتصادی یک کشور با بنیه نظامی و دفاعی آن، رابطه مستقیمی وجود دارد.

وی افزود: نیروهای مسلّح در هر کشوری، از دو بخش وظیفه» و سازمانی» تشکیل می شود؛ امّا بخش عمده نیروهای مسلّح را سربازان و نیروهای وظیفه تشکیل می دهند. حضور پسران جوان کشور در بهترین دوران عمر خود، به مدّت دو سال در نیروهای مسلّح، از اهمیت خاصّی برخوردار است و باید بیش از گذشته به آن اهمیت داد. توجّه به موارد روان شناختی و ویژگی های دوران سربازی، از جمله نکاتی است که باید مورد ارزیابی و بررسی برنامه ریزان و فرمانده های ارشد قرار گیرد، تا یک جوان، با انگیزه و رغبت بیشتری، وارد خدمت سربازی شود و هرگز آن را یک اجبار و تحمیل و مانع ترقّی و پیشرفت خود، تلقّی نکند.

وقتی یک جوان، وارد خدمت سربازی می شود، صفات و خصلت هایی ویژه خود دارد؛ امّا پس از اتمام این دوره، بسیاری از آن صفات، دچار تحوّل و دگرگونی می شوند. طبیعی است که یک جوان، متناسب با ویژگی های محیط خدمت خود، نگرش و شناخت و تفکّرات متفاوتی نسبت به دوران پیش از سربازی پیدا می کند. با توجّه به جنبه های مختلف دوران خدمت، این نگرش ها و تفکّرات (اعم از مثبت و منفی)، در ابعاد روحی، تربیتی و اجتماعی یک جوان، خواه ناخواه، تأثیر خواهند گذاشت.

رستمی ماه مبارک رمضان را برای سربازان یک ماه و زمان مشخصی دانستند که ثواب اعمال در آن زیادتر و دروازه های خیر برای طالبان آن گشوده می گردد، رمضان ماه خیر و برکت و انفاق است.
وی گفت: در قرآن کریم از این ماه به نام هدایت کننده مردم یاد شده، ده روز اول ماه مبارک رمضان آن رحمت،ده روز وسط آن بخشش و آمرزش و ده روز آخر آن آزادی از آتش جهنم است. احادیث زیادی در بزرگی این ماه وارد شده، در صحیح بخاری و مسلم آمده است که پیامبر صلی الله علیه وسلم  فرمود: "چون رمضان فرا رسد دروازه های بهشت باز شده و دروازه های دوزخ بسته می شود و شیاطین به زنجیر کشیده می شوند”. وی همچنین انس گرفتن سربازان با قرآن و جلسات قرآنی را بالاترین ثواب دنیوی و اخروی برای این دوران دانستند و گفتند: چون اعمال خیر در این ماه زیاد می شود، و همچنین برای تشویق به انجام اعمال صالح دروازه های بهشت باز می گردد و برعکس چون اهل ایمان کمتر مرتکب گناه می شوند شیاطین به زنجیر کشیده می شوند و نمی توانند همچون دیگر ماهها به اهداف خود دست یابند.

از آن جا که جنبه های مثبت دوران سربازی، سبب افزایش بهره وری و کارایی سربازان می شود و جنبه های منفی آن، بهره وری آنها را دچار اختلال می کند و از طرفی، تأثیرات مخرّبی در رفتار و دیدگاه سرباز، نسبت به نیروهای مسلّح می گذارد، توجّه و تأکید بر جنبه های مثبت و شناخت و رفع جنبه های منفی، اهمیت ویژه ای پیدا می کند که در این مقاله، به بررسی این ویژگی های مثبت و منفی دوران سربازی و تأثیر آنها بر بهره وری در زندگی می پردازیم.

وی جنبه های مثبت سربازی را در قالب مولفه های:
الف. اثرات سازنده فردی شامل: تجربه زندگی مستقل و دوری از خانواده، مقابله با سختی ها و افزایش قدرت تحمّل، تمرین زندگی با کمترین امکانات (قناعت)، نظم پذیر شدن، تمرین قانون گرایی، افزایش حسّ مسئولیت پذیری و  بیدار نمودن روحیه حمیت و جوان مردی؛توجّه به سلامت جسم و حفظ کارایی بدن؛ تقویت خوداتّکایی و شجاعت؛ آگاهی از استعدادها و توانایی های شخصی (روحی و جسمی) بیان نمود.

وی همچنین اثرات سازنده اجتماعی خدمت سربازی را:
1. افزایش حسّ تعلّق سرزمینی

2. تقویت روحیه ایثار و کمک به همنوعان

3. گسترش و تقویت ارتباط با دیگران

4. تمرین مدارا و بردباری در برخورد با دیگران

5. آموختن شیوه ها و ریزه کاری های زندگی دسته جمعی بیان نمود.


نام:
ایمیل:
* نظر: