گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
طنین نوای کبریایی فطر در آسمان شهر سپیدان؛
هم‌زمان با فرارسیدن عید سعید فطر، نماز پرشکوه عید به عنوان پایانی پرشور بر ماه میهمانی خدا در شهرستان سپیدان برگزار شد.
به گزارش تنویر سپیدان مردم خداجوی سپیدان صبح امروز با دست‌های رو به آسمان به ذکر «اللهم اهل الکبریا و العظمه...» پرداختند.
 نماز عید فطر امسال به امامت حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحمان موسوی انور، امام جمعه سپیدان و در ورزشگاه شهر اردکان برگزار شد.

امام جمعه سپیدان در خطبه نخست نماز عید فطر ضمن اشاره به معنویت ماه مبارک رمضان گفت: مغفرت و رحمتی که امروز شامل حال مسلمانان می شود پاداش  یک ماه روزه ای ست که در روزهای طولانی و گرم امسال به جا آورده شده است.

وی افزود: امروز روز تولد دوباره انسان، روز بازگشت انسان به فطرت اولیه خود و پاک شدن از تمام گناهان و آلودگی‌هاست لذا باید در روزهای آینده متوجه اعمال و رفتار خود باشیم تا این پاکیزگی محفوظ بماند.
نماینده ولی فقیه در سپیدان در خصوص کمترین پاداش روزه دار در پایان ماه رمضان اظهار کرد: حضرت علی(ع) در خطبه‌ای که برای عید فطر بیان کرده‌اند، می‌فرمایند: در روز پایانی ماه رمضان فرشته‌ای از جانب خدا بشارت می‌دهد که ای بندگان همه شما آمرزیده شدید.
موسوی انور یادآور شد: ماه رمضان ماه بهره برداری است و البته که هر کس در این ماه به اندازه وسع و معرفت خود بهره معنوی خواهد برد.
وی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) می‌فرمایند:«چون هلال شوال برآید، فریاد شود به مومنان که فردا برای پاداش‌های خود آماده باشید.» و امروز روز پاداش است و امیدواریم که  پاداش ما عاقبت به خیری باشد.
امام جمعه سپیدان گفت: اگرچه امسال شرایط سخت گرما و طولانی بودن روزهای ماه مبارک برای روزه داران وجود  داشت اما این دشواری‌ها چون در راستای اطاعت خداوند است آسان می‌شود.
وی افزود: در این راستا امام صادق(ع) می فرمایند: روزه گرچه سخت است ولی چون شیرینی و لذت شنیدن خطاب الهی را در پی دارد خستگی روزه از انسان به در می‌رود.
حجه الاسلام والمسلمین موسوی انور در ادامه خطبه نخست گفت: بر خلاف دیگر عباداتی که در اسلام وجود دارد پاداش روزه مستقیما از جانب خداوند داده می‌شود و در روایات هست که خداوند می‌فرماید پاداش روزه دار خود من هستم.

وی یادآور شد: پایان کار و حقیقت روزه چیزی جز لقاء خدا نیست و درک این واقعیت بسیار لذت بخش است و امیدواریم اینگونه نباشد که با گذشتن رمضان، از این ماه فقط گرسنگی و تشنگی روزه را متحمل شده باشیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان سپیدان در پایان خطبه نخست خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: خدای تعالی فرشتگانی را مامور کرده تا در ماه رمضان برای روزه دارن دعا کنند و امیدواریم که ما نیز در این ماه مشمول دعای فرشتگان شده باشیم.

امام جمعه سپیدان در خطبه دوم نماز عید سعید فطر ضمن اشاره به خلوص نیت در انجام اعمال گفت: خداوند به فرشتگان امر کرده است که اعمال را فقط از اهل تقوا بپذیرند و تقوا و ترس از خداست که منجر به انجام اعمال خالصانه می‌شود.

وی ادامه داد: پیام عید فطر و مهم‌ترین دستاورد نماز عید فطر وحدت و همبستگی مسلمانان جهان است و خداوند این روز را برای اسلام، پیامبر و مسلمین روز ذخر، شرف و کرامت قرار داده است.
حجه الاسلام والمسلمین موسوی انور یادآور شد: از آنجایی که اقامه نماز عید فطر از اختصاصات امام زمان(عج) است امروز تمامی کسانی که منتظر آن حضرت هستند، غمزده و حسرت به دل هستند.
وی افزود: امام باقر(ع) می‌فرمایند: »هیچ عید قربان و فطری نیست که برای پیامبر و مومنین حالت حزن و حسرت به همراه نداشته باشد» لذا از اعمال سفارش شده این روز قرائت دعای ندبه و دعا برای فرج امام زمان(عج) هست.

نماینده ولی فقیه در شهرستان سپیدان ضمن اشاره به ابعاد مختلف اسلام گفت: اسلام همه جنبه‌های یک فرد را در نظر گرفته است و لذا اعمال خالص هم جنبه عبادی دارند و هم جنبه سیاسی.

وی افزود: نماز عید فطر نیز چنین بوده و مسلمانان با تشکیل اجتماعات بزرگ علاوه بر انجام فریضه معنوی نماز عید به بررسی مسائل منطقه و جهان نیز می‌پردازند.

موسوی انور افزود: وظیفه یک مسلمان آشنایی با ابعاد مختلف دین است بنابراین همه ما باید بصیرت دینی داشته باشیم زیرا در غیر این صورت ممکن است با کلمات به ظاهر زیبا دین از دست رفته و محتوایی التقاطی بر جای بماند.

وی تاکید کرد: از نمونه این کلمات به ظاهر زیبا که رهبری نیز در دیدار خود با دانشجویان به آن پرداختند بحث اسلام رحمانی است که متاسفانه حتی برخی از مسئولان عالی کشور نیز آن را تکرار می‌کنند.

امام جمعه سپیدان گفت: اسلام ناب محمدی همانطور که جاذبه دارد دافعه نیز داشته و در واقع همین اسلام ناب است که در شرایط تحریم و فشار مانع از دست رفتن انقلاب اسلامی شده است.
حجت الاسلام موسوی انور در خاتمه به بیان احکام زکات فطره پرداخت و گفت: یکی از زکات های واجب زکات فطره است و روزه داران از طریق کمیته امداد می توانند کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام/مسعود انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر: