گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
سرهنگ رستمی؛ فرمانده سپاه سپیدان:
سرهنگ رستمی فرمانده سپاه سپیدان گفت: در دهه کرامت فرصت نابی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) و تکریم مقام ولایت فراهم شده می شود.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان در خجسته سالروز ولادت کریمه اهل بیت(ع)؛ حضرت فاطمه معصومه(س)، فرمانده سپاه سپیدان گفت: تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه(س) در جامعه موجب می شود تا بانوان به خصوص دختران ما با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت(ع) نماد عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باشند.

سرهنگ رستمی، با اشاره به آغاز دهه کرامت، اظهار کرد: در دهه کرامت فرصت نابی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) و تکریم مقام ولایت فراهم شده می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید معانی کرامت را جهت گرامیداشت این دهه در نظر داشت، افزود: کرامت به معنای بزرگواری است و اصل کرامت در روایات ائمه معصومین(ع) ملاک دینداری انسان‌ ها شناخته می‌شود. در واقع کرامت قبل از هر چیز دینداری و دوری از گناه و بخل داشتن نفس اماره و بعد کوچک شمردن دنیا را شامل می‌شود و از این مسیر به مقصد صبر و شکیبایی می‌رسد.

فرمانده سپاه سپیدان دهه کرامت را فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار(ع) و تبیین فرهنگ قرآنی دانست و تصریح کرد: توجه به اهل بیت(ع) و شناسایی شخصیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و ترویج و نهادینه کردن ارزش های موجود در سنت و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از جمله مهمترین اهداف و اولویت های دهه کرامت است.

رستمی با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت معصومه(س) به نام روز دختر، عنوان کرد: در فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) زنان دارای جایگاه و مقام والایی هستند و خداوند با تاکید بر اهمیت نقش زن در خانواده و جامعه، زنان مسلمان را الگوی زنان جهان معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه(س) در جامعه موجب می شود تا بانوان به خصوص دختران ما با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت(ع) نماد عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باشند. در واقع دهه کرامت باید بتواند موجب رشد فردی و اجتماعی شود.

رستمی با بیان اینکه دهه کرامت دهه مودت است، گفت: مودت با محبت فرق دارد، محبت به معنای دوست داشتن است اما مودت و دوستی در دل نیست بلکه آثار عملی دارد لذا در دهه کرامت باید بیشتر روی سیره حضرت رضا(ع) تکیه داشته باشیم، آن حضرت را بهتر بشناسیم و بیشتر به مردم معرفی کنیم، زیرا وقتی شناخت آمد مودت، محبت و اطاعت نیز می آید.

فرمانده و فرهنگ یار سپاه سپیدان دهه کرامت را یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر دانست و خاطرنشان کرد: دهه کرامت از جمله مناسبت های مهم است که باید دست اندرکاران فرهنگی برای تبیین و ترویج منش و شخصیت امامان معصوم(ع) از امکانات فرهنگی و مذهبی استفاده کنند.

انتهای پیام/ مسعود انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر: