گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
با حضور مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان:
کلاس آموزشی با عنوان خودامدادی و دگرامدادی و با محوريت شوك و خون ريزي مخصوص کارکنان سپاه سپیدان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان، کارگاه آموزشی خود امدادی و دگر امدادی با حضور مهدی خورشیدی؛ مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان خاص پرسنل رسمی در نمازخانه ناحیه برگزار شد.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان گفت : هدف از اجرای این کارگاه آموزشی افزایش سطح آکاهی پاسداران رسمی در مواجهه با بلایای طبیعی می باشد.

مهدی حورشیدی افزود : همه شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی با اصول اولیه امداد و نجات آشنا شدند.

نحوه آشنایی با ساختمان بدن، کلیات خودامدادی و دگرامدادی، مباحث اصلی احیاء قلب و ریه و خونریزی و شُک و سوختگی و جنگ نوین در مواجهه با حملات شیمیایی و تریاژ( دسته بندی مجروحین) در این دوره یک روزه به پایوران آموزش داده می شود.

قابل ذکر است در این کارگاه آموزشی یکی از مربیان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان با استفاده از وسایل کمک آموزشی و به شکل عملی حاضرین را با نحوه امدا و نجات آگاه کرد.
این دوره برای حفظ آمادگی و بالابردن توان رزم کارکنان پایور سپاه سپیدان با حضور بیش از 35 نفر از کارکنان در نمازخانه سپاه سپیدان برگزار شده است.

مسئول بهداری سپاه سپیدان عنوان کرد: سعی داریم برنامه ها را بصورت محتوایی تر و پُربار تر اجرا کنیم و از اساتید داخل مجموعه و خارج از سپاه برای غنی بیشتر این دوره ها استفاده کنیم.

سرهنگ رستمی در شروع این برنامه در سخنانی با بیان اینکه در زمان جنگ خودامدادی و دگر امدادی ضروری بود اظهار کرد: فراگیری و شیوه صحیح آموزش کمک های اولیه بسیار مهم است چرا که شخصی اگر یاد نداشته باشد و بخواهد به دیگری کمک کند شاید به ضرر مصدوم شود.

وی افزود: یکی از مشکلات این است که افرادی وارد نیستند و دخالت می کنند و به مصدومان آسیب می زنند؛ کشور ما حادثه خیز است و فراگیری این دوره ها بیش از پیش ضروری است.

سروان عباسی مسئول تربیت آموزش پایور سپاه سپیدان درحاشیه برگزاری کلاس خودامدادی و دگرامدادی گفت: هدف از برگزاری این دوره ارتقاء سطح آموزشی کارکنان و کمک رسانی به هموطنان در شرایط خاص طبق اصول امدادی است.

آموزش و تسلط کامل پاسداران در امدادرساني به خود و ديگر هم رزمان يکي از موثرترين روش ها براي بالا بردن ايمني رزمندگان در عمليات هاي نظامي است.

وی تصریح کرد: این کارگاه برای آموزش نیروهای امدادی برگزار می گردد تا از تمامی ظرفیت‌های سپاه شهرستان برای آمادگی و مقابله با حوادث غیرمترقبه و طبیعی استفاده شود.

وی در پایان به مباحث کنترل علايم حياتي، روش حمل مجروح، بانداژ سرو رفع آلودگي، مراقبت در حملات بيولوژيک، احياي قلبي و ريوي، اقدامات اوليه در سوختگي چشم و آتل بندي پرداخت.

عباسی در خاتمه بیان داشت: در این کارگاه یک روزه آموزش هایی در خصوص خود امدادی و دگر امدادی، علائم حیاتی و احیاء قلبی و شکستگی ها و آتل بندی توسط کارشناس هلال احمر ارائه گردید.

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر: