گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
همزمان با ششمین روز از ماه محرم؛
همزمان با ششمین روز ماه محرم و شهادت قاسم ابن الحسن سوگواری "احلی من العسل" با حضور با حضور دانش آموزان مدارس شهید باهنر،شهید رجایی و علامه طباطبایی از میدان حضرت ابولفضل العباس(ع) تا محل امامزاده سلطان نورالدین(ع) برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان، همایش سوگواری "احلی من العسل" همزمان با ششمین روز از ماه محرم ماه عزای حسینی و شهادت قاسم ابن الحسن(ع) ظهر امروز در مسجد جامع شهر اردکان و میدان حضرت اباالفضل عباس(ع) با حضور صدها نفر از دانش آموز اردکانی برگزار شد.

همایش با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از دانش آموزان آغاز شد.

سپس با اجرای اشعاری توسط مجری مراسم  همایش ادامه یافت و بعد از آن مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) به ذکر مرثیه و نوحه در سوگواری 72 تن دشت کربلا و شهدای مدافع حرم پرداخت.

ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان سپیدان، سعید مهبودی در همایش "احلی من العسل" در حضور دانش آموزان بسیجی شهر اردکان اظهار داشت: هر آزادیخواهی که ندای هل من ناصر امام حسین(ع) را شنیده باشد، متوجه می‌شود یکی از وظایف انسانها  مقابله با ظلم و ستم است.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع)  به ما درس آزادی و آزادگی داد و مرگ با شرف و عزت را به زندگی ننگینی که تحت حکومت حاکمان ستمگر زمان خویش ایحاد شده بود را ترجیح داد و به همراه یارانش به این میثاق عمل کردند.

وی افزود: امروز شما دانش آموزان در برنامه "احلی من العسل" حضرت قاسم (ع) شرکت کردید که در راه رضای خدا و نجات بشریت مرگ را شیرین تر از عسل توصیف می‌کند.

در این روز با یاد 13 ساله کربلا، حضرت قاسم(ع)  نوجوانان و جوانان دانش‌آموز شهرستان سپیدان با شرکت در همایش سراسری "احلی من العسل" با سرور و سالار شهیدان تجدید بیعت کردند.

تمامی دانش‌آموزان در این مراسم با لباس مشکی و پیشانی بند‌هایی که با لبیک یا حسین (ع) مزین شده در این مراسم حاضر شدند. برنامه‌هایی از جمله قرائت قرآن، مداحی و خواندن وصیت نامه یک شهید نوجوان برای دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های این مراسم بود که توسط خود دانش‌آموزان اجرایی شد. 

این مراسم با همکاری مدیریت آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه سپیدان در آستان مقدس سیدعسلطان نورادین(ع)  برگزار شد و با همخوانی و سینه‌زنی دانش‌آموزان در سوگ شهادت حضرت قاسم(ع) در واقعه خونین کربلا همراه بود.

در ادامه هوشمندی معاون پرورشی آموزش و پرورش سپیدان حادثه کربلا را قیامی همیشه ماندگار و درخشان توصیف کرد و گفت:  شما دانش آموزان عزیز ضمن اینکه با احساس و عاطفه با قیام امام حسسن (ع) ارتباط برقرار می کنید بایستی با علل و انگیزه ای این قیام بزرگ نیز آشنا بشوید و الگو برداری کنید.

وی در ادامه با بیان این که در طول تاریخ بشریت جنایت های فجیع تر از کربلا را کم نخوانده و نشنیده ایم عنوان کرد: همه شما عزیزان واقف هستید که نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) و نوع نگاهی که انسانها به این واقعه دارند از باقی جریان‌های تاریخی متفاوت است.

هوشمندی ضمن تشکر از بسیج دانش آموزی، انجمن‌های اسلامی، هیئت امناء مسجد جامع و اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود : امروز که شاهد فداکاری و جانفشانی مدافعین حرم هستیم، ثمره الگو برداری و الهام گرفتن از نهضت حسنی است و امیدوارم این الهام بخشی برای همه بشر وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر انسان‌ها به قیام امام حسین(ع) بنگرند و در مقابل ظلم و ستم بایستند بی‌شک ریشه استبداد در تمام دنیا خشکانیده می‌شود.

انتهای پیام/مسعود انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر: