گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
با حضور مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر سپیدان؛
به منظور افزایش سلامت روان در حین کار و کاهش تنش های رفتاری و افزایش رضایت مندی گیرندگان خدمت، کارگاه آموزشی ایمنی و بهداشت و سلامت روانی کارکنان در سپاه ناحیه سپیدان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان؛ غلامی مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر اردکان در این کارگاه آموزشی با تأکید بر اینکه یکی از عمده ترین اهداف در کارگاه آموزشی، افزایش خود مراقبتی، بهداشت و ارتقای سلامت روانی کارکنان و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم به مسائل سلامت روان می باشد، وجود، پیگیری و آسیب شناسی بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و سلامت را لازم و ضروری دانستند.

ایشان هدف عمده از برگزاری این چنین کارگاه هایی را افزایش سلامت روان در حین کار، افزایش توان خود مراقبتی و کاهش تنش های رفتاری و افزایش رضایت مندی گیرندگان خدمت و ... نام بردند.

ایشان با ذکر مثالی ساده از اهمیت آموزش، شناخت و آگاهی تمامی پرسنل و کارکنان و حمایتهای روانی تمامی نیروهای آموزش دیده و ماهر در جنگ، اغتشاش، حوادث و بلایا جهت حفظ حونسردی در وهله اول و سپس کمک به همکاران و دیگر مردم عادی در این حوادث اشاره نمودند.

غلامی در این کارگاه آموزشی در خصوص حمایتهای روانی در حوادث و بلایا و موضوعاتی نظیر سانحه یا بلایای طبیعی ، بلایای انسان ساخته ، تیم حمایت روانی –اجتماعی ،واکنش های روانی بزرگسالان و کودکان در بلایا و سوگ، کمک های اولیه روانشناختی در حوادث و بلایا، مشارکت های مردمی در بلایا توضیحات کاملی را ارائه دادند.

ایشان با بیان اینکه انسان زندگی خود را در محیط های مختلف می‌گذراند که محیط کاری از مهمترین محیط هایی است که فرد از بزرگسالی بخش اعظمی از وقت خود را در آنجا سپری می‌کند به تعریف بهداشت روانی پرداخت.

غلامی در ادامه به اصول بهداشت روان و عوامل محیطی مؤثر بر سلامت کارکنان پرداخت و بیان کرد: مدیران باید تلاش کنند تا محیط کار برای کارکنان اضطراب آور نباشد و کارمندان احساس امنیت شغلی کنند تا با شادی، نشاط، شوق و انگیزه به دور از هر گونه خشم و درگیری بیهوده به وظایف خود عمل نمایند.

وی سپس گریزی به تکنیکهای کاهش استرس در محیط کار نیز زدند و با بیان این نکته که : استرس شغلی، نوعی اختلال مزمن روانی است که در اثر شرایط سخت کاری به وجود می آید و روی عملکرد فردی و سلامت جسمی و ذهنی افراد تاثیر می گذارد گفت: توجه به تامین بهداشت روانی کارکنان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بهره وری بهینه از منابع انسانی است و توجه به محیط های شغلی مختلف و شرایط کار کارکنان موجب بالا بردن کیفیت کار، حفظ سلامت و بهداشت پرسنل  و بهره جویی بیشتر و بهتر از طول مدت سنوات کاری می شود.

وی افزود :ایجاد محیط کاری پر نشاط و به دور از استرس موجب می شود تا فرایند امور اداری با سرعت و سهولت بیشتری صورت گیرد.

غلامی با اشاره به اهمیت موضوع تامین بهداشت روانی گفت: توجه به شاخص های روحی و روانی موجب می شود تا پرسنل با درک متقابل از یکدیگر و شرایط، محیط کاری مساعدی را برای خود ایجاد کنند که این روند در زندگی روزمره نیز آثار مثبتی خواهد داشت.

در پایان با توجه به اهمیت موضوع، شرکت کنندگان در کارگاه سوالات خود را مطرح نموده و در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند. راهکارها و نکاتی در زمینه کنترل استرس که یکی از عوامل مهم در بوجود آمدن فضای ناسالم در ادارات می باشد را ارائه نمود.

انتهای پیام/مسعود انصاری
نام:
ایمیل:
* نظر: