کد خبر: ۱۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹
وبلاگ کانون بسیج فرهنگیان لامرد نوشت:

"نمازهای مستحبی ماه مبارک رمضان"

* هر كه در شب اوّل ماه رمضان چهار ركعت نماز- در هر ركعتى يك حمد و 15 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ- را بخواند، خداوند متعال ثواب صدّيقان و شهيدان به او دهد و همه گناهان او را بيامرزد و روز قيامت از كاميابان گرداند.

* و هر كه در شب دوّم ماه رمضان چهار ركعت نماز- در هر ركعتى يك حمد و15 مرتبه إِنَّا أَنْزَلْناهُ- را بخواند، خداوند همه گناهان او را بيامرزد، و رزق و روزى‏اش را توسعه دهد و كار آن سالش را كفايت نمايد.

* و هر كه در شب سوم ماه رمضان ده ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار فاتحه الكتاب و 15 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ- را بخواند، ندا دهنده‏اى از جانب خداى تعالى او را ندا دهد: آگاه باشيد! كه فلان بن فلان، آزادشده خدا از آتش است، و درهاى آسمان برايش گشوده گردد. و هر كه در اين شب برخيزد و شب‏زنده‏دارى كند، خداوند او را بيامرزد.

* و هر كه در شب چهارم ماه رمضان هشت ركعت نماز- در هر ركعتى يك حمد و 15 مرتبه إِنَّا أَنْزَلْناهُ- را بخواند، خداوند تعالى عملش را در اين شب بالا برد مانند عمل هفت پيغمبر كه رسالات الهى را ابلاغ كرده باشند.

* و هر كه در شب پنجم [ماه رمضان‏] دو ركعت نماز كه مشتمل بر 100 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ است يعنى در هر ركعت 50 مرتبه را بخواند و بعد از نماز صد بار صلوات بفرستد، روز قيامت بر در بهشت با من [در ثواب‏] رقابت و همچشمى كند.

* و هر كه در شب ششم ماه رمضان چهار ركعت نماز- در هر ركعتى حمد و تَبارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ- را بخواند، مثل اين است كه شب قدر را درك كرده باشد.

* و هر كه در شب هفتم ماه رمضان چهار ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار حمد و 13 مرتبه إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ- را بخواند، خداوند براى او در بهشت جاودان دو قصر از طلا بسازد، و تا ماه رمضان ديگر در امان خداى تعالى باشد.

* و هر كه در شب هشتم ماه رمضان دو ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار حمد و 10 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ را بخواند و هزار بار تسبيح بگويد، درهاى هشتگانه بهشت برايش گشوده گردد و از هر درى كه بخواهد وارد شود.

* و هر كه در شب نهم ماه رمضان ميان نماز مغرب و عشا شش ركعت نماز- در هر ركعتى [يك بار] حمد و بعد از آن 7 مرتبه آية الكرسى- را بخواند و 50 مرتبه صلوات بفرستد، فرشتگان، عمل او را مانند عمل صدّيقان و شهيدان و صالحان بالا برند.

* و هر كه در شب دهم ماه رمضان بيست ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار حمد و 30 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ را بخواند، خداوند روزى‏اش را توسعه دهد، و از رستگاران باشد.

* و هر كه شب يازدهم ماه رمضان دو ركعت- در هر ركعت يك بار حمد و 20 مرتبه إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ- را بخواند گناهى به او نمى‏رسد اگر چه شيطان كوشش فراوان كند.

* و هر كه در شب دوازدهم ماه رمضان هشت ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار حمد و 30 مرتبه إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ- را بخواند، خداوند متعال پاداش شاكران به او بخشد و روز قيامت از كاميابان باشد.

* و هر كه شب سيزدهم ماه رمضان چهار ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار فاتحة الكتاب و 25 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ- را بخواند، روز قيامت بر پل صراط مانند برق چشم‏ربا بگذرد.

* و هر كه در شب چهاردهم ماه رمضان شش ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار حمد و 30 مرتبه إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ- را بخواند، خداوند، سختى مردن و [برخورد] نكير و منكر را بر او آسان گرداند.

* و هر كه شب نيمه ماه رمضان صد ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار حمد و 10 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ- را بخواند، و نيز چهار ركعت- در دو ركعت اوّل 100 بار قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ و در دو ركعت دوم 50 بار قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ- را بخواند، خداوند تعالى گناهانش را مى‏آمرزد هر چند به اندازه كف دريا و شن متراكم صحرا و ستاره‏هاى آسمان و برگهاى درختان باشد در زمانى زودتر از چشم به هم زدنى و اين ثواب‌ها بعلاوه زيادتى‏اى است كه براى او در نزد خداوند محفوظ است.

* و هر كه در شب شانزدهم ماه رمضان، دوازده ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار حمد و 12 مرتبه أَلْهاكُمُ التَّكاثُرُ- را بخواند از قبرش خارج مى‏شود در حالى كه خوشحال است و ندا مى‏كند به شهادت‏ لا آله الّا اللَّه‏ تا اينكه وارد قيامت شود، پس دستور مى‏آيد كه او را بدون حسابرسى به بهشت برند.

* و هر كه شب هفدهم ماه رمضان دو ركعت نماز- در ركعت اوّل بعد از حمد هر سوره‏اى كه براى او ممكن است و در ركعت دوّم بعد از حمد، 100 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ- را بخواند و 100 بار لا إله إلّا اللَّه‏ بگويد، خداوند ثواب يك ميليون حجّ، و هزار عمره و هزار بار جنگيدن را به او بدهد.

* و هر كه در شب هیجدهم ماه رمضان چهار ركعت نماز- در هر ركعتى بعد از حمد 25 مرتبه إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ- را بخواند. از دنيا نرود تا اينكه ملك الموت او را بشارت دهد كه: خداوند متعال از او راضى است و خشمى از او ندارد.

* و هر كه در شب نوزدهم ماه رمضان پنجاه ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار حمد و 50 بار إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ- را بخواند، روز قيامت خداوند را ملاقات كند مانند كسى كه صد حجّ و صد عمره را انجام داده باشد و ديگر اعمال او را قبول گرداند.

* و هر كه شب بيستم ماه رمضان، هشت ركعت نماز- هر سوره‏اى را كه خواست- را بخواند خداوند همه گناهان پيشين و پسين [او را تا اين شب‏] بيامرزد.

* هر كه شب بيست و يكم ماه رمضان هشت ركعت نماز را بخواند، هفت آسمان براى او گشوده شود و دعايش به اجابت رسد با اينكه در پيشگاه خدا براى او [ثوابى‏] بيش از اين هم هست.

* هر كه شب بيست و دوم ماه رمضان هشت ركعت نماز بخواند، درهاى هشتگانه بهشت براى او باز شود و از هر كدام كه خواهد داخل شود.

* هر كه شب بيستم و سوم ماه رمضان هشت ركعت نماز- و در آن هر سوره‏اى كه خواست- را بخواند، درهاى آسمانهاى هفتگانه براى او گشوده شود و دعايش به اجابت رسد.

* هر كه شب بيست و چهارم ماه رمضان هشت ركعت نماز- و در آن هر سوره‏اى را خواست- بخواند، براى اوست ثواب كسى كه حجّ و عمره نموده باشد.

* و هر كه شب بيست و پنجم ماه رمضان هشت ركعت نماز- در هر ركعتى بعد از حمد 10 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ- را بخواند، خداوند ثواب عابدان را براى او بنويسيد.

* هر كه شب بيست و ششم ماه رمضان هشت ركعت نماز- در هر ركعتى بعد از حمد 100 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ را بخواند، آسمانهاى هفتگانه براى او گشوده شود، و دعايش به اجابت برسد. با اينكه در پيشگاه خدا براى او [ثوابى‏] بيش از اين هم هست.

* هر كه شب بيستم و هفتم ماه رمضان چهار ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار حمد و يك مرتبه تَبارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ و اگر سوره تبارك از حفظ نبود، 25 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ- را بخواند، خداوند او را و پدر و مادرش را بيامرزد.

* و هر كه شب بيست و هشتم ماه رمضان شش ركعت نماز- بعد از حمد 10 مرتبه آية الكرسى و 10 مرتبه إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ و 10 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ و يك صلوات- را بخواند خداوند او را بيامرزد.

* هر كه شب بيست و نهم ماه رمضان دو ركعت نماز- در هر ركعتى بعد از حمد 20 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ- را بخواند، در زمره رحمت‏شدگان خواهد مرد و نامه عملش به بالاترين مرتبه برسد.

* و هر كه شب سى‏ ام ماه رمضان دوازده ركعت نماز- در هر ركعتى يك بار حمد و 20 مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ و 100 مرتبه صلوات- را بخواند، خداوند او را در پايان، [مشمول‏] رحمت خود گرداند

ترجمه چهل حديث(شهيد اول)، ص: 96

نام:
ایمیل:
* نظر: