گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
در هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس صورت گرفت؛
در اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس ، تعداد هشت کتاب از سپاه پاسداران در پنج بخش مرجع ،پژوهش فرهنگی ، پژوهش نظامی تاریخ شفاهی و ترجمه مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان از سپاه نیوز در هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور فرماندهان دفاع مقدس، مدیران، مسئولان کشوری، نویسندگان و فعالان عرصه کتاب و ادبیات دفاع مقدس برگزار شد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیشترین جوایز را کسب کرد.

هیئت داوران، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه را به خاطر اهتمام در تولیدآثار تاثیرگذار و ماندگار در عرصه دفاع مقدس به ویژه انتشار کتاب «سپاه در گذر انقلاب» شامل مجموعه اطلاعیه ، بیانیه، اخبار و رویدادهای سپاه ئر بخش آثار مرجع و کلیات شایسته تقدیر ویژه دانست. نویسنده این کتاب محمد کاظم فروغی جهرمی و ناشر آن روابط عمومی و انتشارات سپاه است.

همچنین در همین بخش ،از کتاب «‌اطلس خوزستان در جنگ ایران و عراق»؛ به نویسندگی ابوالقاسم حبیبی و انتشار مرکزاسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه تقدیر به عمل آمد.

نگارش این کتاب از سال 86 آغاز شد و ناظر این کتاب، سردار علی شمخانی بوده‌اند. بیش از 90 درصد کتاب، بر جنگ در خوزستان و بقیه در شهرهای دیگر به‌ویژه کرمانشاه و ایلام تمرکز دارد. در این کتاب آنچه از ابتدای جنگ تا انتها اتفاق افتاده، با رویکرد اطلس تصویر شده است.

درگروه پژوهش فرهنگی ، از کتاب «بسیج شهید به مثابه ایرانی کامل» به نویسندگی جواد طاهایی و انتشار مرکزاسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه تقدیر به عمل آمد.

درگروه پژوهش نظامی – سیاسی از دو کتاب «دیپلماسی ایران و قطعنامه 598» به نویسندگی ایرج همتی و داود صفایی که به تحلیل و تبیین دیدگاه علمی، سیر دیپلماسی ایران در جنگ با عراق پرداخته و همچنین کتاب «جنگ ایران و عراق و نظریه جنگ عادلانه»؛ به نویسندگی مصطفی زهرانی که به تحلیل تئوری جنگ عادلانه، در سطح جهان از حیث حقوق بین‌الملل یا روابط بین‌الملل، و همچنین نظر اسلام درباره جنگ و نظر امام خمینی(ره) درباره جنگ و دفاع عادلانه پرداخته شده است که هر دو انتشار صفحه جدید(مرکزاسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه) است تقدیر به عمل آمد.

در گروه تاریخ شفاهی از کتاب «راه»؛ به نویسندگی دکتر محسن رضایی و مرحوم دکترحسین اردستانی و انتشار مرکزاسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه تقدیر ویژه به عمل آمد.

کتاب «راه» با اتکا به گفتگوهای هدفمند و مطالعه شده، بررسی های میدانی فراوان در حوزه افراد و اشخاص و تسلط علمی و تجربی بالای نویسنده به موضوع، توانسته است یک اثر ناب و مهم تاریخی از بحرانی ترین روزها و حوادث روزگار انقلاب اسلامی را ترسیم و ماندگار کند. کتاب «راه» علاوه بر اینکه به مخاطب عام یک سرگذشت فردی و موضوعی از شخصیتی صاحب سبک و تاثیر گذار را ارائه می دهد، در روش و چارچوب نیز با رعایت قواعد علمی سبک جدید و به روزی از تاریخ نگاری شفاهی را به پژوهشگران می آموزد. 

در گروه ترجمه از کتاب «جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرماندهان صدام»؛ با ترجمه عبدالمجیدحیدری و انتشار مرز و بوم(مرکزاسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه) تقدیر شد.

این کتاب در بخش‌های مختلف، به مقاطع مختلف جنگ و موضوعات مختلفی مانند پایان جنگ و سقوط فاو و مسائلی از این قبیل ورود کرده و مطالب آن کاربردی و برای پژوهشگران مفید است. 

در گروه کتاب های خاطره از کتاب «شماره 5»؛ به نویسندگی مرتضی قاضی وانتشار مرکزاسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه؛ تقدیر ویژه به عمل آمد.

کتاب "شماره 5" روایت فاطمه جوشی از نقش زنان در مقاومت آبادان است. این کتاب که به قلم مرتضی قاضی در شش فصل تنظیم شده است، یکی از جذاب‌ترین روایات مربوط به حضور فعال زنان در جریان مقاومت و دفاع مقدس است.

همچنین خانواده مرحوم دکترحسین اردستانی و خانواده مرحوم دکتر هادی نخعی به عنوان پژوهشگران سفرکرده دفاع مقدس تکریم ویژه شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: