گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
در راستای اصلاح الگوی تغذیه؛
با همکاری اداره آموزش‌ و پرورش، بسیج دانش آموزی و فرمانداری شهرستان سپیدان، «جشنواره غذاهای بومی محلی» با هدف احیای فرهنگ طبخ غذاهای بومی و سالم و اصلاح الگوی تغذیه در این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان؛ طبخ غذا و آشپزی همواره بخش مهمی از فرهنگ ما ایرانیان را تشکیل داده است. در کمتر فرهنگی شاهد هستیم که مانند ما ایرانی‌ها برای هر مناسبتی، از عید نوروز و شب یلدا گرفته تا ایام محرم و رمضان، غذای مخصوص آن ایام را طبخ و تهیه کنند.

بدون تردید نکته بسیار مهم این موضوع، تهیه غذای سالم و در نتیجه، تغذیه مناسب در راستای تندرستی و صحت و سلامتی افراد جامعه است.

هر چند امروزه با ورود گسترده فست‌فودها و دیگر غذاهای آماده، نگرانی‌هایی جهت این سلامتی احساس می‌شود امابرنامه‌های جذاب و مفیدی نیز در مسیر ترویج تغذیه سالم در گوشه و کنار ایران عزیز، بویژه مدارس برگزار می‌گردد.

در همین راستا صبح امروز با همکاری اداره آموزش‌ و پرورش، بسیج دانش آموزی، شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری شهرستان سپیدان، جشنواره غذاهای سالم به‌منظور ترویج استفاده از غذاهای سالم و بومی محلی به میزبانی مدرارس دخترانه شهید پیروزبخت و کوثر سپیدان برگزار شد.
 
هدف اصلی جشنواره، ترویج فرهنگ صحیح تغذیه سالم بدون چربی و مواد نگهدارنده، اصلاح الگوی تغذیه و ترویج غذاهای بومی محلی شهر اردکان بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سپیدان در این مراسم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره‌ها گفت: برگزاری این جشنواره ها و آشنا نمودن دانش‌آموزان با هنر آشپزی و نحوه استفاده صحیح از مواد غذایی سالم کمک زیادی به ایجاد جامعه‌ای سالم و با نشاط می‌کند.

سعید مهبودی گفت: برگزاری این جشنواره با توجه به افزایش مصرف فست فودها و غذاهای ناسالم که عامل اصلی انواع بیماری‌هاست، می‌تواند گامی موثر درراستای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان به سمت مصرف غذاهای سالم و اصلاح عادات نامناسب غذایی باشد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم و کاهش مصرف غذاهای فست فودی در میان دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: این جشنواره پرشور و بانشاط ترویج تغذیه سالم و اسلامی با محوریت غذاهای سنتی و محلی، ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در خصوص خواص غذا‌های محلی و ترویج فرهنگ استفاده از این غذاها به جای فست فودها و تقویت فرهنگ خود مراقبتی است.

مهبودی افزود: جشنواره طبخ غذا یکی از برنامه‌های مناسبی است که در راستای افزایش مهارت‌های زندگی در مدارس در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه سپیدان نیز در این مراسم برگزاری این گونه جشنواره‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مراسم غذای سالم در راستای معرفی روش‌های تغذیه سالم در قالب غذاهای سالم سنتی و بومی مختص این شهرستان برپا شده است.

سید مسعود هاشمی بیان گفت: با توجه به افزایش مصرف فست فودها و غذاهای ناسالم در بین خانواده‌ها به خصوص جوانان و دانش‌آموزان برگزاری این جشنواره‌ها گامی موثر در راستای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به سمت مصرف غذاهای سالم و سنتی است.

هاشمی بیان تصریح کرد: این جشنواره با هدف شور و نشاط ترویج غذاهای سالم و اسلامی با محوریت غذاهای سنتی و محلی، ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان درباره خاصیت غذاهای های محلی و ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای بهداشتی به جای فست فودها و تقویت فرهنگ خود مراقبتی برگزار شده است.

جانشین فرمانده سپاه سپیدان، غذا را به عنوان یکی از اساسی ترین نیاز های انسان برای بقا و نقش مهم آن در زندگی روزمره ذکر کرد و افزود: رابطه مستقیم غذا با تندرستی و سلامت جسمی و حتی روانی دانش آموزان مورد تأکید و تایید کارشناسان علوم تغذیه است.

ایشان هم چنین این برنامه را عاملی برای آشنایی دانش آموزان با آداب و رسوم محلی دانست و تصریح کرد: دانش آموزان باید در مدرسه درس زندگی بیاموزند.

وی هم چنین این برنامه را عاملی برای آشنایی دانش‌آموزان با آداب و رسوم محلی دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان باید در مدرسه درس زندگی بیاموزند تا با ورود به زندگی آشنایی کافی با برخی مهارت‌های زندگی داشته باشند.

خانم صالحی، مدیر دبیرستان نیز ضمن اشاره به اهمیت سلامت دانش‌آموزان در روند رشد و یادگیری، گفت: "همه باید متخصص سلامت خود باشیم و به این منظور، یکی از بهترین راهکارها، آموزش اصولی و بنیادین به دانش‌‌آموزان، به ویژه با استفاده از سلایق مادران خودشان است که با استفاده از این روش، تجربه موفقی را در این جشنواره رقم زدیم". وی ابراز امیدواری کرد با ادامه چنین برنامه‌های آموزنده‌ای، بیش از پیش، موضوع تغذیه سالم برای دانش‌آموزان و والدین بازآموزی شود.

لازم به ذکر است در این جشنواره بیش از 50 نوع غذا و دسر از جمله انواع آش، چلو مرغ، سبزی‌پلو، لوبیا‌پلو، انواع دسرها و سالاد، کوکو، ته‌چین، خورشت، انواع کباب، استامبولی، قلفتی، انواع کمه جوش، انواع نان، انواع صبحانه و غیره برپا شده بود که در پایان داوران به افراد برتر جوایزی را اهدا کردند.

نمایشگاه آثار هنرهای دستی و تجسمی دانش آموزان دبیرستان شهید پیروزبخت و کوثر از دیگر برنامه های اصلی امروز بود.

انتهای پیام/مسعود انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر: