کد خبر: ۱۲۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
به مناسبت روز معلم، نشست ویدئو کنفراس سازمان بسیج فرهنگیان با حضور کانون های ۴۷ گانه سپاه فجر فارس برگزار شد.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس مطرح کرد:رسالت بسیج فرهنگیان، تولید ادبیات تربیتی و تبیین مختصات معلم آینده در طراز انقلاب
دکتر ناصر جوکار در جمع مدیران و شورای کانون های سراسر استان، ضمن تبریک روز معلم، رسالت فرهنگیان را در عصر فضامند و تربیت دو فضایی جهانی خطیر توصیف و عنوان کرد، هر چند قصه پر غصه شهید مطهری با خون دل او شروع و با خون سر او مهر خاتمیت پذیرفت، اما درد شهید مطهری باید همچنان آلام امروز جامعه تعلیم و تربیت باشد.
 وی گفت: معلم نیز باید همچون سلف صالحش شهید مطهری که مدرس او تبدیل به مقتل او شد، اهل جدل های مدرسی بوده و اجازه ندهد فقر تئوریک و نظریه پردازی دینی، زمینه اعوجاج تربیتی نسل آینده را رقم زند. 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با اشاره به این که معلم سازنده تمام نهادهای اجتماعی فرداست و در همه خیر ها و شرهایی که محقق می شود شریک است، ادامه داد: مکتبی که از سوال بترسد هرگز رشد نمی یابد، لذا باید حق تحفظ دانش آموز را به رسمیت شناخت و سخته و سنجیده پاسخگوی سوالات او بود. 

دکتر ناصر جوکار یاد آور شد: در عصری که زمان مشغول ساییدن سرمایه های اجتماعی است، معلم مشغول تولید این سرمایه بوده و یک تنه رستاخیز به پا کرده است. وی ادامه داد؛ نمی توان سوار بر ترن هگل، مارکس، آیزیابرلین، پوپر و... به سمت مدینه فاضله حرکت کرد، بلکه باید بر خلاف رودخانه به اصطلاح روشن فکری غرب حرکت نمود، چرا که از مکتب و اندیشه های اومانیسم چیزی جز انسان شناسی الحادی بر نمی خیزد. 

وی تصریح کرد: باید معلم احرام تفکر ببندد و اجازه ندهد دین از حوزه "تعقل" به حوزه"تعلق" سقوط نماید که اگر خدای نخواسته این اتفاق رخ داد، باید شاهد تبخیر اعتقادات جامعه ۱۴ میلیونی دانش آموزی باشیم. 

وی با اشاره به جمله نورانی امام خمینی(ره) که فرمودند: معلمان هم شریک جرمند و هم شریک نورانیتی که ایجاد شده، عنوان کرد: معلم در برابر سعادت و شقاوت جامعه بشری مسئول درجه اول است، لذا همواره در حال احیا یا خدای نخواسته قتل معنوی است. 

جوکار، معلم تمدن ساز را معلمی دانست که بتواند با حفظ هسته دین و تجدید پوسته آن به اقتضا دوران، زیرساخت های تربیتی را با بهره گیری از دو منشور مومنانه سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب به پیش برده و در جذر و مدهای معرفتی بتواند بعنوان فرمانده نبرد نرم دانش آموز و جامعه را هدایتگری نماید. وی از زحمات مدیران کانون های فارس قدردانی و به تعامل با سازمان اموزش و پرورش توصیه کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: