کد خبر: ۱۲۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
چرا در حوزه های علمیه باب اجتهادهای جواهری مسدود و یا کمرنگ شده و چرا حوزه های علمیه امروزین قادر به تربیت افرادی چون شهید مطهری، مفتح و شهید بهشتی نمی باشند

نشستی با حضور شورای مرکزی حوزه های علمیه فارس و با حضور حجه الاسلام دکتر استوار میمندی رئیس حوزه های علمیه فارس و با حضور جوکار برگزار شد.
دیدار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با رئیس حوزه های علمیه استان فارس
در این نشست دکتر جوکار ضمن تبریک هفته معلم گفت؛ چرا در حوزه های علمیه باب اجتهادهای جواهری مسدود و یا کمرنگ شده و چرا حوزه های علمیه امروزین قادر به تربیت افرادی چون شهید مطهری، مفتح و شهید بهشتی نمی باشند. وی وجود شهید مطهری را یک شکوائیه علیه حوزه و دانشگاه بر شمرد و عنوان کرد؛ درد امروز جامعه تعلیم و تربیت باید پاسخ سخته به پرسمان هایی اصولی و بنیادین باشد. وی گفت در شان معلمی همین بس که اگر ایشان را در خلا ذهنی خود از تاریخ حذف کنیم باید شاهد سقوط بشریت تا مرحله چهارپایان بود و در نبود معلم، بشر را با حشرات موذی و موجودات چهارپا باید سرشماری کرد. جوکار خواستار تعامل ویژه روحانیت با جامعه معلمان شد. در این نشست، حاج اقا استوار میمندی نیز تعامل حوزه و آموزش و پرورش را تعاملی استراتژیک و اتحادی خواند نه تعاملی انضمامی. وی عنوان کرد؛  بلای جان آموزش ما حقارت و خودکم بینی است، لذا باید متون ترجمه ای و تفکرات "ما نمی توانیم" از آموزه های تعلیم و تربیت رسمی حذف شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: