کد خبر: ۱۲۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
سازمان بسیج فرهنگیان فارس
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر استان فارس، دکتر ناصر جوکار رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس با دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده اول مردم شریف شهرستان های شیراز و زرقان دیدار و گفتگو کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر استان فارس، دکتر ناصر جوکار رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس با دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده اول مردم شریف شهرستان های شیراز و زرقان دیدار و گفتگو کرد. در این نشست دو جانبه، دکتر جوکار ضمن تشکر از نمایندگان استان به جهت پیوستن به "پویش لبخند رضایت" و امضا و قرائت بیانیه سازمان مرکزی بسیج فرهنگیان در مجلس در راستای تشکر و حمایت از زحمات و مجاهدت های معلمان در ایام کرونا و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم بویژه مناسبت۲۷ آذرماه سالروز شهادت دکتر محمد مفتح اظهار داشت: شهیدان معلم کسانی بودند که مَدرس آنان تبدیل به مَقتل آنان شد و به حقیقت شهدای معلم را باید شهید راه آگاهی و شهید نبرد تأویل دانست. دکتر جوکار با اشاره به اینکه این روزها مجلس در حال جرح و تعدیل بودجه ۱۴۰۰ می باشد گفت: از نمایندگان محترم مجلس، خاصه نمایندگان شریف استان فارس تقاضا داریم برای نخستین بار در ردیف بودجه وزارت آموزش و پرورش، تبصره ای بگنجانند که به موجب آن وزارتخانه آموزش و پرورش را مکلف نماید ردیف اعتباری برای سازمان بسیج فرهنگیان کل کشور منظور گردد. دکتر جوکار همچنین یاد آور شد؛ انتظار داریم همانطور که در ادوار گذشته، مجلس محترم با تأسیس ماده واحده ای، شأنیت و وجاهت قانونی بسیج دانشجویی و اساتید را ارتقا دادند و آن دو قشر خطیر را در پرتو ضمانت اجرای قانون، حمایت نمودند، بسیج فرهنگیان را نیز با تأسیس ماده واحده ای، از وجاهت حمایت قانونی برخوردار کرده تا زمینه خدمات رسانی این قشر در آینده فراهم تر گردد.

نشست مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با دکتر پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی

*ضرورت مشارکت سپاه و آموزش و پرورش در ایجاد ساختمان های اداری بسیج فرهنگیان استان ها*

رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس، شأن بسیج فرهنگیان را کمک به نظام تعلیم و تربیت برشمرد و عنوان کرد، منطق بسیج فرهنگیان، به تعبیر مقام معظم رهبری، منطق تبدیل تهدید به فرصت است و رسالت این شجره طیبه برداشتن موانع پیش پای تربیت و شتاب بخشی به حرکت رو به جلوی تربیت رسمی و عمومی است. ایشان با اشاره به تجربه موفق بسیج اساتید در تاسیس ساختمان در مراکز استان ها و اهدای زمین توسط برخی دانشگاه ها برای ساخت و ساز خاطر نشان کرد، جای دارد این تجربه موفق به بسیج فرهنگیان تسری داده شود، به طوری که زمین مورد نظر توسط آموزش و پرورش استان ها و ساخت آن توسط سپاه استان صورت گیرد. دکتر جوکار خواهان آن شد تا نماینده مردم شیراز دکتر پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در کمیسیون عمران این موضوع را مطرح و از آن دفاع نمایند.

*خود را مکلف به رفع مسائل جامعه معلمی و بسیج فرهنگیان می دانیم*

در این نشست، دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده اول مردم شیراز و زرقان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، رسالت معلم در دهه پنجم انقلاب را خطیر توصیف و عنوان کرد: رسالت معلم پاسداری از قبله جامعه و اعتقادات و باورهای دینی ملت است، لذا از آنجا که معلم می تواند مرکز پرگار و مبدأ تحول باشد، باید بیش از پیش در رفع موانع این قشر پرتلاش و کم توقع کوشید و ما نیز خود را مکلف به رفع مشکلات جامعه معلمی و بسیج فرهنگیان می دانیم، چرا که در محضر معلم زانوی تلمذ بر خاک ساییده ایم و اصولأ تمام بشریت مدیون سفره کرامت تربیت معلم اند. وی همچنین اضافه کرد؛ نمایندگان مجلس فداکاری معلمان فداکار را دوشادوش جامعه پرستاری و پزشکی می بینند و اگر معلمان نبودند، در عصر وبای آخرالزمانی، ساحت تعلیم و تربیت مخدوش و ملکوک، و باب مقدس تربیت مسدود، و زوزه گوشخراش گرگ جهل جامعه را می آزارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: