کد خبر: ۱۲۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
کانون بسیج فرهنگیان فارس
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، دکتر ناصر جوکار به همراه مهندس محمودی و سرهنگ سرور فرد، با حضور در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوهچنار و اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان، با فرماندار این شهرستان، فرمانده سپاه، بخشدار، شهردار، رئیس شورای شهر، روسای آموزش و پرورش دو بخش کوهمره و کوهچنار و دیگر مدیران و مسئولان شهرستان دیدار کردند
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، دکتر ناصر جوکار مسؤل سازمان بسیج فرهنگیان فارس به همراه مهندس محمودی جانشین سازمان و سرهنگ سرورفرد دبیر هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان، با حضور در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوهچنار و اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان، با فرماندار این شهرستان، فرمانده سپاه، بخشدار، شهردار، رئیس شورای شهر، رؤسای آموزش و پرورش دو بخش کوهمره و کوهچنار، فرستاده دکتر عباسی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان دیدار کردند و از نزدیک مطالب و رهنمودهای فرماندار، فرمانده سپاه، بخشدار، رئیس و کارکنان آموزش و پرورش را شنیدند. 

دیدار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با مسئولان و مدیران شهرستان کوه چنار

دکتر جوکار پیش از بازدید میدانی از مدرسه عشایری و محروم منطقه و تجلیل از معلم فداکار آن مدرسه، بیان کردند: شهیدان معلم، هر کدام خورشید درخشانی هستند که  به تاریخ ما سنجاق نشده بلکه خود، تاریخ انقلاب اند و امروز معلمان، شهیدان راه آگاهی هستند و ادامه دهنده راه همکاران شهید دیروزشان می باشند، همان همکارانی که در خون سرخ خود غلطیدند تا خون سیاه را از رگ های تاریخ بزدایند. لذا رسالت امروز معلمان آن است که اجازه ندهند قبله دانش آموز به سمت دیگری سوق پیدا کند یا اذهان آنان تسلیم و یا گناهان جامعه توجیه گردد. مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان در ادامه بیان داشتند: معلم کسی است که آلوده جاه و مقام و منال و اشرافی گری نیست و آموزش و پرورش دهه پنجم انقلاب نیز یعنی حرکت برای رشد فضائل در دو عرصه ماده و معنا. لذا این آموزش و پرورش، یعنی سازمان مکانیسم عیب یابی در زندگی فردی و اجتماعی برای تعمیر، اصلاح و بازسازی اخلاق در جامعه. وی ادامه داد: مرکز ثقل این انقلاب، نظام تعلیم و تربیت آن است، به طوری که تمام ارکان حاکمیت، مصرف کننده اند و سیستم تعلیم و تربیت، یک تنه تولید کننده. 

دیدار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با مسئولان و مدیران شهرستان کوه چنار

*این معلمان هستند که جامعه را می سازند، نه بخشنامه ها و دستورالعمل ها*

دکتر جوکار با اشاره به اینکه، انسان، میوه کائنات است و انسان شناسی، یکی از مهمترین معرکه های علمی است که آموزش و پرورش با آن روبرو است گفت؛ این معلمان هستند که جامعه را می سازند، نه بخشنامه ها و دستورالعمل ها، لذا اگر جامعه خدوم و خدمتگزار وزارت بهداشت به آسایش جامعه می اندیشند، معلم به آرامش جامعه می اندیشد. دکتر جوکار، نظام آموزش و پرورش را در برابر سعادت و یا شقاوت جامعه بشری مسئول درجه اول دانست و رسالت معلم را نوآوری دینی و نه نوآوری در دین دانست. وی، انسان شناسی تک بعدی را مترادف با علم جانورشناسی توصیف و خطاب به جامعه بزرگ معلمین توصیه کرد که اگر می خواهند در دهه های آینده راه فتوحات خود را هموار کنند، نباید امروز اجازه دهند بین علم و ایدئولوژی اختلاط ایجاد شود، به طوری که با نام علم، از دانش آموز ایدئولوژی زدایی شود و ایدئولوژی را خرافه پرستی تفسیر کنند. 

دیدار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با مسئولان و مدیران شهرستان کوه چنار

دکتر ناصر جوکار، نقش حاکمیت و دولت در حمایت از معلم، خطیر عنوان کردند و اشاره داشتند: اگر روی شخصیت معلم پارازیت رها شود و معلم در جامعه سانسور شود، یا قدر او مکتوم، مدفون و مستور گردد، فقر تئوریک و نظری، جامعه را فرا گرفته و روح انجماد فکری بر جامعه مستولی خواهد گردید. دکتر جوکار، معلم را خطوط سفید لا به لای سطرهای سیاه تاریخ تعریف و عنوان کرد: نقش معلم دقیقأ، نقش راننده اتوبوسی است که اگر سر چهار راه به چپ پیچید، تمام سرنشینان آن خودرو محکومند که به سمت چپ بپیچند و بالعکس. 
ایشان با بهره گیری از رهنمودهای خورشید انقلاب، مقیم مقام ولایت، علم را اقتدارزا دانست و با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری که فرمودند؛ ملتی که تولید علم نداشته باشد نباید توقع عزت داشته باشد، گفت: بکوشید انسان تربیت کنید وگرنه محکمات انقلاب، در معده متشابهات تربیت سکولار هضم و انقلاب مسخ خواهد شد؛ هر چند که این انقلاب نسخ شدنی نیست. پس از این نشست، به پاس تجلیل از مقام شامخ معلم بسیجی و فداکار برادر غلامی و ثبت مشکلات سخت افزاری مدارس محروم منطقه، بازدیدی به صورت میدانی در قالب پویش لبخند رضایت از یک مدرسه محروم عشایری و روستایی انجام و از معلم آن مدرسه با اهدای لوح تقدیر و از دانش آموزان با اهدای بسته های  نوشت افزاری و...  تجلیل، و سلام و درود فرمانده سپاه استان سردار بوعلی و سردار مطهری رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور به ایشان ابلاغ شد.

دیدار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با مسئولان و مدیران شهرستان کوه چنار

نام:
ایمیل:
* نظر: