کد خبر: ۱۲۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
سازمان بسیج فرهنگیان فارس
دکتر جوکار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی و یاران همراهش گفت: این شهید سعید، یک مجاهد، عارف، عابدی بود که برای ما ناشناخته اما برای واشنگتن، تل آویو و لندن کاملاً شناخته شده بود
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی و یاران همراهش گفت: این شهید سعید، یک مجاهد، عارف، عابدی بود که برای ما ناشناخته اما برای واشنگتن، تل آویو و لندن کاملاً شناخته شده بود. شهادت این یگانه دوران، برای او قصه پیله و پروانه و برای ملت، غصه ماندن میان در و دیوار بود و چه خورشیدهای درخشانی که به تاریخ این انقلاب سنجاق نشده اند، بلکه خود تاریخ انقلابند. دکتر جوکار اظهار داشتند: امروز این ما هستیم و بار رسالتی سترگ از شهادت نفس زکیه بر دوشمان. لذا اولین مأموریت ما آن است که اجازه ندهیم از این شهید تندیسی ساخته شود که صرفاً محترم باشد، اما در سکوت باشد. شهید سلیمانی یک شخصیت تمام ساحتی بود که مصداق حقیقی زاهد شب و شیر روز بود. او متعلق به هیچ جناح و حزبی نبود و حتی متعلق به صرفاً جهان تشیع و عالم اسلام نبود که متعلق به تمام ملل آزاده دنیا و جمیع مظلومان و ستم دیدگان و احرار عالم بود.

* سردار سلیمانی صاحب مکتب تربیتی خاص در عرصه تعلیم و تربیت شد*

دکترجوکار افزودند: وجود این شهید آنگاه تمام عالم را فرا گرفت که شیشه عطر وجودش شکسته شد و رایحه این گل خوشبو فراگیر شد. شهید سلیمانی قبل از آنکه پاسدار انقلاب باشد، معلم عملی آموزه های انقلاب بود. او تربیت شده مقام معلم بود و با عمل معلمی خود، صاحب یک مکتب تربیتی در عرصه تعلیم و تربیت شد. لذا او از آسمان نازل نشده بود که تربیت یافته آموزه های امامین انقلاب بود. شهید سلیمانی لوکوموتیو عملگرای تربیت دینی بود. 
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس یاد آور شد: او به مریدان خود آموخت که محال است کسی بدون صبر و استقامت از اهالی بهشت شود و جز با مرکب صبر نمی توان به مقصد حقیقی رسید، چرا که قرآن کریم، این نامه سرگشاده دادار هستی به آفرینش و بشریت، بسیار بر صبر و صلاه استعانت جسته است. 
 از طرفی او به ما آموخت که کوفی بودن یعنی شعار دادن و هزینه ندادن. شهید سلیمانی در سه جبهه دفاع مقدس، مبارزه با اشرار و عرصه برون مرزی جنگید و آرایش جبهه مقاومت را از شرق هند تا غرب آفریقا به نفع انقلاب اسلامی برهم زد و طرحی نو درانداخت. این شهید، مصداق حقیقی آیه شریفه ... ما ینفع الناس فیمکث فی الارض بود (آنکس که به مردم خدمت کند، همیشه می ماند). او هرگز صرفاً به بعد فیزیک جنگ نپرداخت که با امتزاج بعد متافیزیک جنگ، زمینه ای را برای تربیت عملی جوانان فراهم کرد.

شهید سلیمانی شخصیتی تربیت‌یافته در تمام ساحت‌ها بود

دکتر جوکار در ادامه بیان داشتند: ایشان معتقد بود که آرزوی شهادت باید خروجی بعد تربیت دینی باشد و محصول فداکاری های معلم باید شوق شهادت در وجود دانش آموز باشد. شهید سلیمانی  یک روایتگر صدیق برای صدور انقلاب، و یک چریکی عقیدتی و سلسله جنبان فرماندهان نهضت های آزادی بخش در تمام جهان بود. این دیپلمات انقلابی با پاره ای جگر و قطعات بدن خود،  بشر مدرنیته و پست مدرن و انسان اومانیسم را برای همیشه به چالش کشید و چشمه جدیدی از هنر تربیت را اقامه کرد. او هرگز بدون احرام تفکر زبان نگشود و پیش از شهادت، شهید شده بود. براستی که می توان گفت، سند تحول بنیادین، رساله تئوریک نظام تربیت رسمی و عمومی و شهید سلیمانی، رساله عملی نظام تربیتی انقلاب است. 
دکتر جوکار در پایان بیان داشت: مهم ترین رمز بقا و مانایی این شهید آن است که بذر وجود این انسان الهی در زمین ولایت روییده بود. او حقیقتی شبیه افسانه بود و نه رستم رویایی شاهنامه، که رستم حقیقی و واقعی و ملی این ملت بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: