کد خبر: ۱۲۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
کانون بسیج فرهنگیان آباده
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، و به همت کانون بسیج فرهنگیان آباده همایش"افق نو-دولت نو" با شرکت مسئولان و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان آباده و با سخنرانی دکتر ناصر جوکار برگزار شد
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، و به همت کانون بسیج فرهنگیان آباده همایش"افق نو-دولت نو" با شرکت مسئولان و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان آباده و با سخنرانی دکتر ناصر جوکار برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس در حاشیه بازدید از کانون بسیج فرهنگیان شهرستان آباده، با مدیران و کارکنان این اداره دیدار کرد.  وی در این نشست گفت: آموزش و پرورش به لحاظ تئوریک، در کانون اندیشه انقلاب اسلامی می نشیند، هر چند در کارنامه عملی دولت های گذشته، معلم نه پرگار نشین که حاشیه نشین بوده است. دکتر جوکار با اشاره به اینکه معلم، سرچشمه فضیلت است و اگر این سرچشمه مخدوش گردد، سامان دانایی یک ملت جریحه دار خواهد شد، افزود: انسان، میوه کائنات است و انسان شناسی، یکی از مهمترین معرکه هایی است که معلم با آن روبروست، لذا، بشر هزاره سوم، بیش از هر زمانی تشنه مکتوبات فکری معلم است. دکتر ناصر جوکار ادامه داد: معلم می تواند با تصحیح خطاهای تاریخی جامعه و دولتمردان و با نظارت دردمندانه بر اوضاع جامعه، بررسی آسیب شناسانه نماید تا جامعه به بلوغ همه جانبه رسد، همچنین می تواند در ذیل تکامل گفتمان داروینی و پوزیتیویستی، متافیزیک ستیزی نماید. وی خطاب به معلمان گفت: بکوشید انسان متخصص تربیت کنید نه طوطی و یا حیوان متخصص،  چرا که انسان شناسی تک بعدی یعنی جانور شناسی. 

افق نو-دولت نو

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس در فراز دوم مطالب خود، به مختصات دولت انقلابی، مکتبی و مردمی اشاره کرد و عنوان کرد: دولت مردمی باید بنای عملی مدیریت خود را اولأ و بالذات التزام به وحی و ثانیا و بالعرض خرد جمعی مجتهدانه قرار دهد، فرصت ها را غنیمت شمرد و بداند که بدنبال خلق هر ایده خوب، همزمان دو قاتل خون آشام متولد خواهند شد، یکی تفسیر بد و دیگری اجرای بد. ایشان افزودند: عمر دولت و دولتمردی بس کوتاه است، لذا اگر دولتمردان پاکدست و انقلابی بمانند، آمریکا و اذناب او هیچ غلطی نمی توانند بکنند و اگر خدای نخواسته آلوده جاه و مقام گردند، آنوقت ما هیچ غلطی نمی توانیم بکنیم. دکتر جوکار، ساختارهای اقتصادی را مهم تر از ساختمان های اقتصادی دانست و گفت؛ اولین شاخصه انحراف از انقلابی گری مسئولان، کاخ نشینی و فاصله میان خود با طبقات محروم جامعه است. وی خواستار اصلاح نظام بانکی در دولت مردمی شد و با اشاره به اینکه بانک ها باید اتاق شیشه ای باشند، نه دخمه و زیر زمین، گفت: وظیفه بانک ها ایجاد ارتباط بین پول های بیکار و بیکاران بی پول است و تا زمانی که رویکرد بانک ها ربوی پرور باشد، خروجی آن نیز اقتصاد گاتالاکسی و نظریه نظم خودجوش اجتماعی، اقتصاد بازار آزاد، اقتصاد نئوکینزی و لیبرالی خواهد بود. وی، یکی از مهمترین مولفه های دولتمردان انقلابی را "جهد علوی" دانست  و گفت جهد علوی، یعنی آنکه از پای ننشینی تا کار ارباب رجوع به نهایت سامان برسد. رسالت دولت مردمی باید آن باشد که اقتصاد را به عدالت و فرهنگ را به فضیلت پیوند زند تا زندگی مردم شاهد گشایشی نو گردد. دکتر جوکار در پایان حماسه ۲۸ خرداد را ستودنی ارزیابی کرد و گفت؛ حال نوبت دولت است که به احسن وجه پاسخ اعتماد مردم را بدهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: