کد خبر: ۱۲۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
سازمان بسیج فرهنگیان فارس
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان در اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش شهرستان های فارس با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین باید از مهجوریت به درآید مدیران را متوجه اصل اقتصاد مدرسه نمود و گذر از این مهجوریت را اجرای بند ۲۰ فصل ۷ سند تحول از طریق مدرسه محله محور دانست

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان در اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش شهرستان های فارس با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین باید از مهجوریت به درآید مدیران را متوجه اصل اقتصاد مدرسه نمود و گذر از این مهجوریت را اجرای بند ۲۰ فصل ۷ سند تحول از طریق مدرسه محله محور دانست.

اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش شهرستان های فارس در باشگاه شماره۲ فرهنگیان فارس برگزار شددکتر ناصر جوکار ضمن تبریک عید غدیر گفت: به حقیقت باید از دو غدیر سخن گفت، غدیر تاریخی و مکانی که مفهومی ماضی و پدیده ای سپری شده است، بطوری که مراد همان حوضچه یا آبگیری است که در دل صحاری عربستان قرار داشته و۱۴۰۰سال پیش رویدادی را به خود دیده است. اما وجه دیگر غدیر، بعد تربیتی، سیاسی، فرهنگی و معرفتی آن است. با این نگاه، پروژه غدیر نه رویدادی تاریخی که امری فراتاریخی است و یک عمل معطوف به گذشته نیست که عملی پویا و دینامیک بوده و معطوف به حال و آینده است.

وی با اشاره به اینکه زنده داشت دکترین غدیر نه یک عمل فرقه ای و شیعی که معطوف به سرنوشت تمام مسلمانان و بشریت است، گفت: اولین رسالت معلم آن است که اجازه ندهد تعابیر و تقاریر غیر معرفت بخش، منافقانه و تفرقه افکنانه، ضد حقیقت را در پوستین حقیقت رواج دهد.

دکتر جوکار با اشاره به اینکه اگر جامعه ای علی(ع) را از حاکمیت مخلوع کرد، علی(ع) را از علی(ع) بودن محروم نکرد که خود را از علی(ع) داشتن محروم کرد، گفت: رسالت معلم آن است که اجازه ندهد در هزاره سوم با نام انگاره آزادی بیان، بر صورت غدیر خاک پاشیده شود و خاک فراموشی بر چهره مشعشع غدیر نشانده شود، چرا که معلمی، یعنی امتداد غدیر در قامت شیعه علی(ع) و باید این موضوع توجه کرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس خطاب به مدیران ارشد آموزش و پرورش فارس یاد آور شد: نباید اجازه داد بند ناف رویداد غدیر از ماتقدم آن بریده شود و تاریخ آن از ته به سر نوشته شده یا برگ های اول تاریخ اسلام کنده شودوی خطای معرفتی معلم را در کلیت عملکرد تربیتی معلم به رسمیت شناخت و خطاب به جامعه پیرامونی معلم گفت: ممکن است معلم دچار خطای معرفتی شود اما نباید خطای معرفتی معلم را خطایی عمدی قلمداد نمود. دکتر جوکار رشد متوازن دو پدیده "دانش” و "بینش” را یادآور شد و گفت: رشد نامتوازن در حوزه دانش و عقب افتادگی بینشی، فقط می تواند یک حیوان متخصص تربیت کند نه یک انسان متخصص.

گروه های جهادی علمی در حال آموزش ترمیمی دروس پایه دانش آموزان

اگر جامعه ای علی(ع) را از حاکمیت مخلوع کرد، علی(ع) را از علی(ع) بودن محروم نکرد که خود را از علی(ع) داشتن محروم کرد

وی، اولین گام نظام سلطه را تلاش برای تسلط بر آموزش و پرورش دانست و گفت: آینده آموزش و پرورش یعنی آینده جهان اسلام، لذا اگر دانش آموز گرفتار گسست معرفت شناسانه و انقطاع معرفتی گردید، آینده جامعه تباه و اگر انسانی شش ساحتی تربیت کردیم یعنی آینده از آن ماست. دکتر ناصر جوکار مأموریت بسیج فرهنگیان را کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش تعریف کرد و گفت: بسیج فرهنگیان هرگز تماشاگر نبوده که بازیگری است در وسط میدان که بعنوان بازوی مدیران این مجموعه در تلاش است موانع طبیعی و مصنوعی پیش پای تربیت و تعالی را بردارد.

وی ، مدیران آموزش و پرورش را متوجه اصل” اقتصاد مدرسه” نمود و عنوان کرد، باید بند۲۰از فصل۷سند تحول از مهجوریت به در آید و سطح تماس مردم با حاکمیت از طریق ” مدرسه محله محور” بهبود یابد.



نام:
ایمیل:
* نظر: