کد خبر: ۱۲۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس با توجه به ضرورت جهاد تبیین و شفاف سازی مفهوم این مهم، دکتر ناصر جوکار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس در نوشته ای این مورد را موشکافی نمودند
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس با توجه به ضرورت جهاد تبیین و شفاف سازی مفهوم این مهم، دکتر ناصر جوکار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس در نوشته ای این مورد را موشکافی نمودند.

تبیین مفهوم جهاد تبیین

به قلم دکتر ناصر جوکار

"جهاد تبیین"، مهمترین راهبردی است که در آغازین هزاره سوم و چهلواره دوم انقلاب توسط ابر چالش تمام دیکتاتورها و جهان سرمایه داری، حضرت امام خامنه ای(۵ آبانماه ۱۴۰۰)، وارد دیپلماسی گفتمانی و ادبیات سیاسی نظام جمهوری اسلامی شد. به حقیقت این مدل از جهاد روی دیگر سکه " جهاد کبیر (فلا تطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کبیرا) است" لذا جای دارد فرمانده این جهاد را نیز "معلم" دانست. "جهاد تبیین " هویت زا و احیاگر است و از پروژه تحریف تاریخ جلوگیری و اجازه نمی دهد برگ های نخست تاریخ کنده و تاریخ توسط دشمنان یک ملت از ته به سر نوشته شود.

تبیین مفهوم جهاد تبیین

براستی ، بذری که توسط معلم در کلاس درس در قالب این مدل از جهاد، امروز  پاشیده می شود، بزودی جامعه محصول و میوه آن را درو خواهد کرد. در عصری که دشمنان دین حتی از جعل قرآن مضایقه نمی نمایند(جعل قرآن لزوما پاره پاره کردن قرآن نیست که پاره پاره خواندن قرآن هم جعل قرآن است)، نباید از جعل آموزه های انقلاب ایمن بود. معلم ماموریت دارد تا اجازه ندهد ضد معرفت در پوستین معرفت جلوه گری و بر حقایق سایه افکنده شود، چرا که " جهادتبیین " یک مفهومی کاملا فرهنگی است نه نظامی. امروزه دشمن با بهره گیری از رسانه های فرانوگرا و اذناب داخلی خود در صدد تطهیر خاندان منحوس پهلوی ها بوده و به مشکلات کشور ضریب داده، پیشرفت های ملت را مخفی، مردم را نا امید و بر چهره قهرمانان ملت لجن می پاشد تا به اهداف شوم خود که جدایی امت از امامت است، دست یابد. کار امروز معلم، جهاد مجازی، فرهنگی، تشکیلاتی و تبیینی است. باید با تاسیس گردان های آزادی بخش رسانه ای، اجازه نداد شعله جهاد فروکش نماید و براستی که هر جا این شعله فروکش نمود، کار ما دقیقا از همان جا آغاز می شود. لذا آنان که در حسرت شهادت به سر می برند، بدانند که این راه همچنان مفتوح است و باب شهیدان مدافع حرم همچنان باز، با این تفاوت که آرایش خاکریزها دگرگون شده و خون سرخی که از پهلوی شهیدان بر تارک تاریخ جاری شد،  تغییر رنگ داده است و همانا "آبروی ریخته" امتداد همان خون سرخ ریخته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: