کد خبر: ۱۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶
کانون بسیج فرهنگیان شهرستان بوانات به عنوان یکی از کانون های برگزیده سال 91 سازمان بسیج فرهنگیان فارس انتخاب شد. در ادامه گفتگو با محمد حسامپور مدیر این کانون آورده شده است .
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس ؛ بسیج فرهنگیان بوانات به عنوان یکی از کانون های برتر معرفی شده این سازمان در سال 91 می باشد. که در ادامه مصاحبه با محمد حسامپور مدیر این کانون را می خوانیم.

مختصری از شرح حال زندگی خود را بفرمایید :

اینجانب فرهنگی بسیجی محمد حسامپور بازنشسته آموزش و پرورش می باشم که در خانواده ای مذهبی در شهرستان بوانات متولد شدم. دوران تحصیل تا سطح دیپلم در بوانات و فوق دیپلم را در شیراز به پایان رساندم و از سال 1357 به شغل شریف معلمی مشغول شدم.

مسئولیت ها در آموزش و پرورش:

مدیرآموزگار، مدیر مدرسه، راهنما معلم، کارشناس آموزش،کارشناس امتحانات، کارشناس انجمن اولیا و مربیان، معاونت آموزشی و پرورشی و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش بوده است.

عضویت و مسئولیت ها در بسیج:

از ابتدای بسیج به عضویت این نهاد مقدس در آمده ام و هم اکنون بسیجی کادر و مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه بوانات می باشم. مسئولیت های دیگرم در بسیج، مربی عقیدتی سیاسی،‌مسئول نیروی انسانی گردان عاشورا، جانشین پایگاه شهید وحدت آموزش و پرورش و از بدو تشکیل بسیج فرهنگیان بعنوان مدیر کانون فعالیت داشته ام و دوره های مقدماتی، تکمیلی، تخصصی، طرح ولایت، طرح معرفت بسیج فرهنگیان را گذرانده ام. مسئول شورای اسلامی روستا، مسئول هیئت مذهبی، هم اکنون مسئول شورای هیآت مذهبی شهرستان و معاون پشتیبانی ستاد نماز جمعه شهرستان می باشم.

مهمترین دلیل و انگیزه حضرتعالی جهت خدمت در بسیج فرهنگیان چیست؟

عشق و علاقه ام به بسیج، اطاعت از فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

مهمترین دلیل موفقیت خود را در کانون بسیج فرهنگیان شهرستان بوانات در چه مواردی می دانید؟

1- توکل به خداوند منان، برنامه ریزی و پیگیری امور تا حصول نتیجه

2- تعامل و هماهنگی بسیار خوب مدیریت و مجموعه آموزش و پرورش، فرماندهی ناحیه و مجموعه سپاه ناحیه، امام جمعه و نماینده ولی فقیه و فرماندار و بخشداران شهرستان

3- حمایت و همکاری بسیار خوب مدیربسیجی آموزش و پرورش و معاونت ها در زمینه های گوناگون فکری و معنوی، پشتیبانی

4-گزینش و انتخاب افراد ولایی، با انگیزه و علاقه مندی در شورای هماهنگی و پشتیبانی کانون

5- ارتباط و تعامل با سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر

6- برگزاری همایش تجلیل از نخبگان فرهنگی

به نظر شما راه های ارتباط بهتر و موثرتربسیج با آموزش و پرورش چیست و اثرات آن چه می تواند باشد؟

1- مدیران کانون ها برای اجرای برنامه های خود می بایست با هماهنگی مدیر آموزش و پرورش اقدام نمایند و با توجه به اینکه در برنامه های بسیج فرهنگیان نتیجه عاید خود فرهنگیان می گردد تعامل لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد ، با توجه به اینکه کانون هم در ردیف یکی از دوائر و کارشناسی های آموزش و پرورش می باشد لازم است که همکاری آموزش و پرورش با کانون ها صورت پذیرد.

2- پیش بینی اردوهای زیارتی تفریحی برای نخبگان فرهنگی و اعضا شورا

3- تجلیل از اعضا شورا و مدیران تخصصی کانون هایی که در استان رتبه کسب می کنند با اهداء لوح تقدیر و با امضا سردار فرماندهی سپاه فجر و مدیر کل آموزش و پرورش

4- عضویت مدیران کانون ها درشورای آموزش و پرورش و شورای معاونین آموزش و پرورش

در خصوص برنامه هایی که در دست اجرا دارید مطالبی را بفرمایید:

با عنایت به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با بصیرت افزایی و نقش موثر و بسزایی که فرهنگیان بسیجی نسبت به جامعه دارند، لازم است حلقه های صالحین از نظر کمی و کیفی ، بویژه کیفیت بخشی برنامه ریزی شود. همکاری با بسیج دانش آموزی، اجرای برنامه های ابلاغی سال که توسط سازمان بسیج فرهنگیان و ناحیه مقاومت ابلاغ شده است، سرکشی از مدارس و حلقه های شجره طیبه صالحین، برگزاری دوره های آموزشی

انتظار شما از فرهنگیان بسیجی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اقشار جامعه جهت فعالیت در بسیج چیست و چه راه کارهایی جهت حضور پررنگ تر ایشان پیشنهاد می کنید؟

از فرهنگیان بسیجی این انتظار و توقع است که:

1-گوش به فرمان ولی امر مسلمین و اطاعت از فرامین مقام عظمای ولایت داشته باشند. بصیرت افزایی و اطلاعت خود را بروز کنند.

2-نقش معلمی خود را روی دانش آموزان، اولیا و جامعه ابفا نمایند.

3- ارتباط مستمر با کانون شهرستان و شرکت فعال در برنامه های ابلاغی

4- حضور منظم و فعال در حلقه های صالحین و نشست های اخلاقی و سیاسی

5 – فعالیت در زمینه های تربیتی، علمی پژوهشی

6- انجام فعالیت شورا و مدیران اجرایی کانون حسب شرح وظایف خود.

راهکارها تقریبا در سئوالات قبلی هم اشاره شد از جمله تعامل با مدیریت آموزش و پرورش می باشد.

حرف پایانی

با آرزوی توفیق بیش از پیش برای تمامی بسیجیان و دست اندر کاران این قشر از بسیج، بویژه بزرگ بسیجی نظام مقدس جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری، با توجه به رسالت و نقش فرهنگیان بسیجی در جامعه لازم است نسبت به حمایت از این قشر بسیجی در زمینه های تامین نیروی انسانی مورد نیاز، تجهیزات ، اعتبار و مکان مناسب اقدام گردد.همچنین سعی شود امکانات و اعتبارات بر اساس فعالیت ها و عملکرد کانون ها توزیع شود.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: