کد خبر: ۲۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۶
امام جمعه شیراز:
امام جمعه شیراز گفت: اقتدا به اباعبدالله‌الحسین (ع) گرد و غبار فتنه را از جامعه زدود و مردم را بیدار کرد.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر گفت: 9 دی سال 1388 حادثه‌ای در ایران اتفاق افتاد که بعد از پیروزی انقلاب و تشییع حضرت امام (ره)، مشابه آن حرکت خودجوش مردمی دیده نشده است.

وی افزود: 9 دی به دنبال فتنه‌ای شکل گرفت که آن نیز در تاریخ انقلاب مشابه نداشت و آمریکا و ایادی داخلی آن از چند سال قبل مقدمات آن را آماده می‌کردند.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: این فتنه چنان فضا را غبارآلود کرد که جمع بسیاری از نخبگان گرفتار آن شدند و برخی هنوز گرفتار هستند.

ایمانی خاطرنشان کرد: در این فتنه به سبب وجود افراد شاخص کار انتخاب حتی برای نخبگان نیز سخت شد.

وی عنوان کرد: حرکت اراذل و اوباشی که در روز عاشورا هتک حرمت امام حسین (ع) را انجام دادند باعث شد گرد و غبارها فرو نشسته و چهره واقعی فتنه‌گران آشکار شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در ایام فتنه مقام معظم رهبری یک‌ تنه در مقابل فتنه و توطئه آمریکا ایستاده بودند، اظهار داشت: ابا عبدالله فضای از بین رفتن گرد و غبار را فراهم کرد و مردم به یکباره بیدار شدند و از خود سئوال کردند که دارند ما را به کجا می‌برند و چنان شد که در تهران چهار میلیون نفر بدون مقدمه و حضور گرداننده‌ای به میدان آمده و باطل‌السحر فتنه شدند.

نماینده ولی فقیه در فارس در فراز دیگری از خطبه‌های امروز اظهار داشت: در اثر نفوذ سبک زندگی غربی آسیب‌هایی به مقوله ازدواج وارد شده است.

وی همچنین گفت: در جامعه ما علم و تحصیل مقدمه‌ای برای احراز شغل دولتی محسوب می‌شود و دانش برای رفع نیاز جامعه نیست و درست به دلیل همین رویکرد مادی‌گرایانه است که امر ازدواج تا سنین بالا به سبب تحصیل به تاخیر می‌افتد.

ایمانی عنوان کرد: در جامعه دیده می‌شود افراد رشته‌ای را دنبال می‌کنند که برای آنان پول‌ساز باشد و نمره بیاورند نه اینکه به آن علاقه داشته باشند یا نیازی از جامعه را مرتفع کند.

وی با تشبیه روند تحصیلات دانشگاهی به قیفی وارونه اظهار داشت: ورودی از کاردانی به کارشناسی یا از کارشناسی به کارشناسی ارشد و از ارشد به دکترا باید با یک برنامه ویژه تنظیم شود و این‌گونه نباشد که فرد به سختی به دانشگاه وارد اما به سادگی و بدون آموختن مهارت از آن خارج شود.

ایمانی تصریح کرد: خیرین باید همان‌گونه که در زمینه‌های دیگر وارد شده‌اند در زمینه ساخت خوابگاه متاهلی، تامین جهیزیه، تامین مسکن زوج‌های جوان و مواردی از این دست نیز وارد شوند تا شرایط ازدواج در جامعه تسهیل شود.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: مراسم اربعین به عنوان بزرگ‌ترین مانور شیعه در جهان بسیار مورد توجه مردم است و با وجود خطرات بسیار امسال نیز دیدیم که حضور میلیونی مشتاقان اباعبدالله (ع) رقم خورد.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به حضور پرشور مردم فارس در مراسم اربعین اظهار داشت: در برخی از خیابان‌های کلان‌شهرها و از جمله شیراز در ایام عزاداری اهل‌بیت پیامبر (ص) نمادهای عزا کمتر دیده می‌شود و لازم است که شعائر دینی در این ایام پررنگ‌تر باشد.

وی در ادامه با اشاره به میلاد حضرت مسیح (ع) عنوان کرد: امید داریم که دولت‌های غربی تعالیم حضرت مسیح را بیشتر مورد توجه قرار دهند که در جهان از زمان جنگ جهانی اول تاکنون دست دول غربی را تا مفرغ به خون انسان‌ها آلوده است و به طور قطع این دولت‌ها مورد تایید عیسی مسیح نیستند.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز در فارس از جمعیت واجب‌التعلیم، 95 درصد باسواد هستند و باید به آموزش و پرورش کمک شود که این پنج درصد نیز باسواد شوند و در این استان که مهد ادب و هنر است جشن پایان بی‌سوادی برگزار شود.

ایمانی سپس با اشاره به اینکه وقف یکی از سنت‌های نیکی است که پیروان انبیا در طول تاریخ آن را حفظ کرده و به آیندگان انتقال داده‌اند، گفت: وقف عقبات و مواقف قیامت را برای ما آسان می‌کند و باید به آن اهمیت بیشتری بدهیم و در آن تعدی و تجاوز نداشته باشیم.

وی افزود: نهادها، ادارات و مراکز دولتی و غیردولتی که زمین وقفی را اشغال کرده‌اند باید در پرداخت مال‌الاجاره آن دقت کنند و به عنوان بدهی و معوقه برای دیگران باقی نگذارند.

اشاره به سالروز عملیات کربلای 4 که اهالی استان فارس در آن نقش ویژه‌ای داشته‌اند، پایان‌بخش سخنان ایمانی بود و اینکه در این عملیات در فارس 80 شهید تشییع شد که تنها 14 نفر آنان پیکر داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: