کد خبر: ۲۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹
همزمان با اجرای عملیات فرهنگی فتح المبین، نشست بصیرتی امر به معروف و نهی از منکر با سخنرانی فرماندهی ناحیه نی ریز و حاج محسن متقی پیشه مسئول سابق عقیدتی سپاه فجر در مهدیه هیئت رزمندگان اسلام شهرستان نی ریز برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار بسیج فرهنگیان فارس، همزمان با اجرای عملیات فرهنگی فتح المبین، نشست بصیرتی امر به معروف و نهی از منکر با سخنرانی فرماندهی ناحیه نی ریز و حاج محسن متقی پیشه مسئول سابق عقیدتی سپاه فجر در مهدیه هیئت رزمندگان اسلام شهرستان نی ریز برگزار گردید.

سرهنگ دوم غلامرضا توکل فرمانده ناحیه نی ریز در نشست امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: دو اصل مهم در اسلام که می تواند همه چیز را اصلاح کند امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر هم مسئولیت شرعی دارد و هم انقلابی و سیاسی.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای دو مرحله ی  زبانی و عملی است افزود: کسی که مشغول غیبت کردن است اگر او را از این کار منع کنیم امر به معروف و نهی از منکر انجام داده ایم ، اما اگر در مذمت غیبت کردن یک ساعت هم صحبت کنیم امر به معروف و نهی از منکر انجام نداده ایم همان طور که در قرآن آمده است: کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ مردم را به خیر و نیکی دعوت کنید به غیر زبانتان ، با عملتان.

در ادامه این نشست حاج محسن متقی پیشه مسئول سابق عقیدتی سپاه فجر فارس اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک امر جامع است و هم وظیفه رسانه و هم وظیفه دولت و هم وظیفه همه ما است.

متقی پیشه در ادامه به سخنی از امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بعضی ها می گویند ما امر به معروف و نهی از منکر نمی کنیم چون ریا می شود، حضرت امام می فرماید: امر به معروف قصد قربت نیاز ندارد بلکه امر به معروف و نهی از منکر  واجب و ترک آن نهی شده است. بعضی ها بهانه می آورند می ترسیم اثر نکند ؛ اما باید بدانیم تا یقین پیدا نکنیم نمی توانیم این عمل واجب را ترک کنیم.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: