کد خبر: ۲۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳
برای اولین بار در کشور صورت گرفت:
طی مراسمی از درب طلای حرم امامین کاظمین (ع) با حضور پرشور فرهنگیان و مردم شریف شیراز در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) رونمایی شد.

به گزارش بسیج فرهنگیان فاس به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، در این مراسم که با حضور پرشور فرهنگیان و مردم شریف شیراز در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) صورت گرفت، نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه درک عامه جامعه از میزان و ملاک ها، مهمترین ویژگی اسلام است، گفت : طبیعی است که با گذشت زمان جامعه با اقتضائات مختلفی پیش می رود.

آیت الله اسدالله ایمانی با بیان این مطلب که موضع گیری دشمنان، مهمترین معیار ما در خوبی و بدی، کاری است که انجام می دهیم تصریح کرد: زمانی که دشمن تلاش می کند آنچه به نام اهل بیت(ع) است را نابود کند ما شیعیان باید آن را آباد و حفظ کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: باید بازسای حرم های مطهر در عراق را به دلیل خشم دشمن توسعه داد که این اقدام خوب فرهنگیان استان فارس قابل تحسین و ارزشمند است.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات کشورنیز دراین مراسم افزود: این ستاد از ابتدای تاسیس یعنی 82 تاکنون اقدامات مهمی را در حرم های مطهر در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین انجام داده است.

مسعود شوشتری با اشاره به اینکه در حال حاضر این ستاد متولی ساخت یکهزار و 18مترمربع زیربنا در صحن امام علی(ع) در نجف اشرف هست اظهار داشت : ترفیع و توسعه گنبد امام حسین(ع) به نام صحن حضرت زینب(ص) را در دستور کار قرار داده ایم که به زودی به اتمام می رسد.

وی با بیان این مطلب که کار ضریح امامین عسکرین به اتمام رسیده افزود: توسعه صحن امامین عسکرین به نام صحن امام زمان(ع) به مساحت 105 هزار متر مربع افتخاری دیگری برای ما ایرانیان محسوب می شود.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در خاتمه اظهارداشت: در مجموع بیش از 160 پروژه بالغ بر 120 میلیاردتومان تاکنون در حرم های مطهر در عراق تعریف و بهره برداری شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس نیز گفت: اساتید، هنرمندان و استاد کاران این ستاد با فعالیت شبانه روزی در چند ماه گذشته کار ساخت این درب را انجام داده اند.

جابر مهدیار افزود: هزینه ساخت این درب توسط فرهنگیان آموزش پرورش فارس تقبل و تامین اعتبار شده است .خاطر نشان میشود این درب به مدت 4 روز در حرم سید علاء الدین حسین (ع) شیراز در معرض دید عاشقان خاندان عصمت وطهارت قرار دارد وبعد از آن به کاظمین ارسال خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: