کد خبر: ۲۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰
مدیر کل آموزش و پرورش فارس:
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: نباید نقش مربیان پرورشی را در اوایل انقلاب نادیده بگیریم.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از اداره روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، حمیدرضا آذری در مراسم سالروز تشکیل نهاد مقدس امور تربیتی وهفته تربیت اسلامی درجمع مدیران ، معاونین پرورشی وتربیت بدنی ومربیان امور تربیتی شیراز در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان این شهر گفت: خداوند در قرآن می فرماید: من درجه شما را بر اساس اعمالی که انجام می دهید درجه می دهم و از اعمال هیچ کس غافل نیستم.

وی افزود: ما نباید هیچگاه نقش مربیان پرورشی را در اوایل انقلاب نادیده بگیریم،تاثیری که در روحیه دانش آموزان، مربیان دیگر رشته ها و نهایتا در انقلاب داشته فوق العاده بوده است.

آذری گفت: هیچگاه از نقش خودتان در مدارس غافل نشوید ما حساسیت شغلی خودمان را هر روز باید یادآوری کنیم، با یک لبخند به موقع،یک تشکر به موقع گوش دادن به درددل های یک دختر جوان می تواند زندگی آن شخص را تغییر دهد،

وی گفت: باید به شغلمان به چشم یک وظیفه یا یک حقوق نسبت به مردم نگاه کنیم و همه باور کنیم که می توانیم موثر باشیم، می توانیم با شغلمان جلوگیری از یک اتفاق بزرگ بد باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس اظهارداشت: اول شرطی که یک مربی پرورشی لازم دارد عشق است، پیامبر اکرم (ص) در شبه جزیره عربستان با عشق، افرادی مانند عمار را تربیت کرد، ما باید کارمان را دوست داشته باشیم اگر عشق و علاقه و کشش نباشد نمی توان وظیفه تربیت را به خوبی انجام داد.

وی در ادمه افزود: مربی باید مخاطب خود را خوب بشناسد اگر نداند با چه کسی طرف است امکان حل مشکلات وی بعید می باشد، خواهش من این است که کتاب بخوانید ویژگی های دانش آموزان را بدانیم و روانشناسی دانش آموزان سنین مختلف را مطالعه کنیم، نمی توانیم بدون شناخت ویژگی های دانش آموزان با آنها طرف شویم.

آذری با بیان اینکه کار و امور تربیت وقت و زمان نمی شناسد گفت: در کار تربیت باید از خودمان هزینه کنیم ، وقتی از پیامبر اسلام پرسیدند: حال که این همه افراد را تربیت کردید و به راه راست هدایت کردید از پیروانتان چه می خواهید؟ وی در پاسخ گفت: من از کسی چیزی نمی خواهم چرا که فقط وظیفه الهی خود را انجام دادم.

وی افزود: اگر خواستید بدانید کسی چقدر دین دار است ببینید که چقدر از خودش هزینه می کند ،چون برای دین باید از خودمان،مال و دارایی خودمان هزینه کنیم ،ما باید در مسائل تربیتی وقت بگذاریم باید تمام مراحل را انجام دهیم.

وی در آخر گفت: از هنر، خلاقیت،فناوری و قرآن در کارهای تربیتی باید استفاده کرد، مربی که نتواند به روز با دانش آموزان برخورد کند نمی تواند به آنها چیزی یاد بدهد، آموزش یک سیر و فرآیند می باشد که باید متناسب روز با آن پیش برویم.

دراین مراسم معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: مربیان پرورشی باید برنامه اجرایی متناسب با وضعییت مدرسه تدوین کنند.

محمد نظری بااشاره به اینکه مربیان پرورشی در بسیاری از فعالیت هایی که معلمان آموزشی انجام می دهند آنها را همراهی می کنند گفت:باید براساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به جایی برسیم که تربیت الهی دانش آموز هدف نهایی آموزش وپرورش باشد.

وی بااشاره به اینکه بسیاری از فعالیت هایی که در آموزش وپرورش انجام می شود از وظایف سایر نهاد ها مانند اوقاف، سازمان تبلیغات، ارشاد اسلامی و... نیز است گفت: درحال تدوین تفاهم نامه ای بین آموزش وپرورش واین نهاد ها هستیم.

دراین مراسم که گروههای سرود دانش آموزان آباده واستثنایی نیز سرود هایی اجراکردند از دو تن از مربیان قرآن استان فارس که درسی وششمین دوره مسابقات کشوری قرآن حائز رتبه برتر کشور شدند تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: