کد خبر: ۲۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس عنوان کرد:
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس گفت: چند سال پیش تنها چهار مدرسه امین دراستان فعال بود که اکنون این تعداد به 15 مدرسه افزایش یافته است.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی صادق در پنجمین نشست منطقه سه کشور کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به افزایش شاخص‌های یادگیری و پیشرفت تحصیلی در اثر حضور روحانیون در مدارس، اظهار داشت: بر خلاف تصور اولیه، بسیاری از خانواده‌هایی که حسب ظاهر چندان به امور مذهبی مقید نیستند، به دنبال ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس امین هستند.

وی افزود:به سبب هجوم مردم برای ثبت‌نام فرزندانشان، پذیرش و انتخاب دانش‌آموز در این مدارس مشکل شده است.

رحیمی صادق ادامه داد: در حال حاضر تمام مدارس تیزهوشان متقاضی آن هستند که به مدرسه امین تبدیل شوند یعنی باور به مدارس امین حاصل شده و این به سبب حضور پررنگ روحانی در تمام فعالیت‌های تعلیم و تربیت بوده که افزایش شاخص‌های یادگیری را در پی داشته است.

وی اضافه کرد: این مسئله که روحانی در کلاس، زنگ تفریح، در اردو و در مراحل دیگر در کنار دانش‌آموزان حضور داشته باشد بسیار مفید است.

این مسئول حوزوی خاطرنشان کرد: فارس استانی ویژه و توانمند در حوزه علمی و دینی است و شاید یکی از علت‌هایی که مقام معظم رهبری دو تعبیر سومین حرم و در قله بودن را برای آن به کار بردند با توجه به همین توانمندی بوده است.

وی بیان کرد: فارس در بحث حوزه‌های علمیه زیر نظر حوزه علمیه قم سومین استان از نظر کمی و کیفی است.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس ابراز داشت: 80 مدرسه علمیه خواهران و برادران، 8 هزار طلبه خواهر و برادر و 3 تا 4 هزار نفر فضلایی که در خارج از استان فارس مشغول تحصیل یا فعالیت فرهنگی هستند، تنها بخشی از ظرفیت‌های حوزوی این استان است.

پیش‌رو بودن فارس از نظر تعداد مبلغان هجرتی و ثابت

رحیمی صادق در ادامه تصریح کرد: فارس در کشور از نظر تعداد مبلغان هجرتی و ثابت مستقر در استان (بیش از 200 مُبلغ) پیش‌رو است.

وی همچنین گفت: حوزه علمیه برکه‌ای نیست که تنها واردات داشته باشد بلکه خروجی آن نیز مد نظر است.

رحیمی صادق با بیان این که حوزه علمیه فارس سه سال متوالی است در جشنواره علامه حلی رتبه‌های اول تا سوم کشور را کسب می‌کند، ادامه داد: یکی از فازهای جدی کاری روحانیت آموزش و پرورش است چراکه به سبب ظرفیت‌های استان فارس، دشمن بر آن تمرکز دارد و یکی از نخستین مکان‌هایی که مورد هجمه دشمن واقع می‌شود مراکز حضور تحصیلی جوانان و نوجوانان این مرز و بوم است.

وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ حوزه علمیه با آموزش و پرورش بیان کرد: سال گذشته از 350 روحانی خواهر و برادر، 150 نفر را در چند مرحله گزینش برای همین هدف انتخاب کردیم.

رحیمی صادق ابراز داشت: در حال حاضر اگر 150 مدرسه در فارس آماده تبدیل به مدرسه امین باشند ما مبلغ آن را داریم.

وی با تصریح بر این که علم لحظه به لحظه پیش می‌رود و شبهات دشمن نیز روزانه است، بر لزوم به روز بودن روحانیون تاکید و خاطرنشان کرد: ما این را رسالت خود می‌دانیم که روحانیونی که به آموزش و پرورش اعزام می‌شوند از نظر صلاحیت علمی مورد تایید قرار گیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: