کد خبر: ۲۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
مسئول بسیج فرهنگیان فارس عنوان کرد:
شهید فرهنگی غلامحسین عارف بعنوان شهید شاخص سال 93 سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر فارس معرفی شد.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس، سرهنگ دوم پاسدار حمید حسن زاده با اعلام این خبر افزود: شهید سعید است و شهادت سعادت، انتخاب شهید شاخص سال، از برنامه های ارزنده سازمان بسیج فرهنگیان است که در این راستا از میان خیل عظیم شهدای فرهنگی در 8 سال دفاع مقدس این سازمان پس از فراخوان شهدای شاخص نواحی، شهید غلامحسین عارف را به عنوان شهید شاخص سال 93 سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر استان فارس به سازمان بسیج معرفی نمود، باشد تا رهروان صادقی جهت این عزیزان ناظر بر اعمال خود باشیم.

زندگی نامه شهید غلامحسن عارف

شهید غلامحسین( حمید) عارف در ۱۳رجب همراه با میلاد مولا امیر المومنین )ع(در شهر داراب در خانواده ای مذهبی چشم به دنیا گشود و دوران تحصیل را پس از دیپلم با رفتن به دانشسرای مقدماتی شیراز در رشته فنی گذراند.

این شهید والامقام پس از انقلاب در کسوت شریف معلمی در روستاهای محروم اطراف داراب مشغول به خدمت گردید. سپس در سال ۵۸ در سنگر جهاد سازندگی به عنوان مسول جهاد مشغول خدمتشد و بعد از شش ماهبه عنوان فرمانده سپاه داراب شد.

درایت و کاردانی و مدیریت شایسته شهیدحمید عارف باعث شد تا با حفظ سمت به عنوان شهردار داراب منصوب گردد.

شهید بزرگوار در عملیاتهای مختلف از جمله شکست حصر آبادان و رمضان شرکت کرد و سرانجام در سال ۶۱ و در غروب ۲۱رمضان مصادف با شهادت حضرت علی (ع( در منطقه کوشک، راه آسمان را پیش گرفت و به خیل شهدا پیوست.


شهید پژوهشی جایگزین یادواره شهدای فرهنگی می شود

حسن زاده در ادامه گفت: این سازمان در نظر دارد برنامه شهید پژوهشی را در سال جدید جایگزین یادواره شهدای فرهنگی نماید.

وی اضافه کرد: با توجه به تاثیر تنوع فرهنگی در چگونگی اجرای برنامه های قشری و اثربخشی در جامعه موضوعی، این برنامه تدوین و در برنامه سال93 کانون های بسیج فرهنگیان سامان دهی خواهد شد.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: